Voedsel wat bizar stinkt/vies smaakt

Discussie in 'Corona forum' gestart door Muisjepluisje, 22 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Hey lieve meiden.

    Ik kreeg 1 week voor de feestdagen corona en ben 1 week ziek geweest en geen reuk en smaak voor een aantal volle weken.

    Dat kwam met de tijd terug. Enige wat nu niet meer lekker was was koffie (stonk en smaakte alsof de koffiebonen rot waren). Had het overal.

    Nu zat ik vorige week een broodje gekookt ei te eten en ging zowat over mn nek. Ei stonk soort muf maar niet perse hoe een rot ei ruikt. De smaak was ook heel goor. Ik had witte eieren gehaald dus dacht ach dan ligt het daaraan. Gister weer hetzelfde met bruine eieren.
    Gister avond mijn kip schnitzel gebakken in Blueband. WEER die geur en smaak en was de hele avond kotsmisselijk.
    Zondag kokhalzen door rode ui, ook weer die penetrante geur en net van de ui en prei door de nasi dus heb maar rijst met suiker gegeten…..

    Ik heb het opgezocht en schijn niet de enige te zijn maar kan daar niet meer op reageren helaas. Iemand die dit herkent? Kwam je er weer vanaf?
    Ik word gek ervan want het maakt me echt misselijk en ruik het na het koken ook heel de avond. Ga nu uiteraard al die dingen niet meer proberen maar leuk is anders…
     
  2. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook.. Vorige week maandag positief getest, afgelopen zaterdag m'n geur en smaak verdween geleidelijk en sinds gisteren smaakt en ruiken veel dingen raar. Mijn gebakken ei ruikt naar asbak.. Dat hoef ik voorlopig ook niet meer en m'n koffie ruikt ook smerig, verbrand en assig ook... Ben benieuwd wat er gaat bijkomen... Vind het eng
     
  3. Pixel85

    Pixel85 Lid

    11 jan 2012
    92
    0
    6
    Hi,
    Ik heb sinds afgelopen donderdag corona en heb sinds het weekend dat dingen raar en goor proeven. Water en thee proeven naar slootwater en sommige dingen ruiken assig. Ik heb ook daardoor geen zin meer in drinken of eten. Ook brood smaakt naar as. Ik lees veel over smaakverlies maar deze "smaakverwarring?" Ik hoop echt dat dit overgaat. Overigens ook met vlagen misselijk maar dat kan ook daardoor komen...
     
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik vind ei sinds ik Corona heb gehad in december dus vies. Heel zwavelachtig. En havermout smaakt ook wat houteriger ofzo. En ik heb wel een dat bepaalde geuren anders ruiken nu dan ik me eerder herinnerde of dat ik iets proef waarvan ik denk: wat vlak of juist overdreven zoet of dat de smaak niet “past” bij wat ik eet.

    Ik had met kerst Corona. Wordt wel steeds beter maar zeker wel rare verwarring soms. Maar zoals het de eerste 2-3 weken was, zo erg is het zeker niet gebleven. Gelukkig.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Justme1985

    Justme1985 Fanatiek lid

    16 okt 2009
    1.024
    641
    113
    Het komt inderdaad bij veel mensen voor. Er is een naam voor, parosmie...
    Ik heb oktober 2021 corona gehad en een week of 6 mijn geur/smaak kwijt geweest. Langzaamaan kwam dit weer terug en rond oud en nieuw kreeg ik geur/smaak vervormingen. Helaas is dit bij mij nog steeds niet over en lijkt het ook erger te worden. Wat ik qua eten en drinken nog lust is op 1 hand te tellen :(. De geur/smaak die ik ervaar kan ik ook niet goed omschrijven maar het is echt smerig gewoon :cry:
    Er is ook een fb groep met iets van 11000 leden die ook last hebben hiervan (en/of smaak-en geurverlies) en dat is soms niet hoopgevend wat ik daar lees... zijn mensen die er al meer dan een jaar last van hebben :cry:
     
  6. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Wat vervelend zeg. Ik had corona in november 2020 en 3 weken geen geur en smaak. Toen het terugkwam vond ik ook vaak dingen anders smaken of rook ik niet meer zo goed als voorheen. Nu 1.5 jaar later heb ik wel het idee dat het voor 98 procent ofzo teruggekomen is, maar mijn tandpasta die ik altijd gebruikte heb ik mogen weggooien (Oral B) want dat merk blijft op 1 of andere manier anders/vies smaken. Dus er is wel hoop. Gelukkig is het niet bij iedereen zo.
     
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb in november 2020 voor de eerste keer corona gehad en toen had ik last van smaak/geur verlies en smaakvervorming. Veel verse groentes smaakten alsof ze zwaar chemisch afval waren:(
    Die echte smerige smaken waren wel na een paar weken weer verdwenen daarna waren dingen een hele tijd alleen maar “smakeloos” , dat ik overal een pot sambal doorheen wilde knikkeren. Dat is langzaam beter geworden maar nooit meer zoals vroeger. 2 maanden terug had ik weer corona en toen heb ik geen verslechtering gemerkt
     
  8. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    augustus zijn wij de sjaak geweest.
    Mijn vriend vind eieren smaken zoals onze zoon zn luiers ruiken en ik vind knakworstjes naar nat kattenvoer ruiken.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Ik heb in november 2020 voor de 1e keer corona gehad. De dag dat ik me liet testen smaakte en rook mijn broodje sandwichspread naar ammoniak. Na een dag of 2 rook en proefde ik helemaal niets meer. Met 2 weken was het over en nergens meer last van.

    Vorige maand nog een keer corona gehad, toen weer boven de sandwichspread pot gehangen en er zat wel een iets andere geur aan. Heb het maar niet op mijn brood gedaan :oops:
     
  10. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Oh kak! Ik vind het echt wel heel erg hoor dit te hebben Vooral met eieren en kip en bakboter, van die dingen die je wekelijks eet. Ook ui en prei zitten vaak wel ergens doorheen dus wordt nu echt opletten:confused:
     
  11. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Mijn dochter had t gelukkig maar heel even, alles smaakte enorm zout zei ze.
    Ze wilde alleen maar dropjes en chips eten, want dat hoort zout.

    Mijn tante heeft er erg lang last van gehad, december 2020 had zij corona en in dec 2021 was het eindelijk weer normaal.

    Sterkte, het lijkt me echt vreselijk vervelend.

    Mijn moeder had dit trouwens na een griep, ze heeft nooit meer normale smaak gehad helaas, eten was voor haar echt een moetje.
     
  12. Merryl

    Merryl Fanatiek lid

    25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Uien, zweet en als de boer hier de varkensstal lucht ruiken voor mij allemaal hetzelfde.
    Paprika vond ik altijd erg lekker, nu krijg ik het niet meer weg. Ook koffie smaakt zo anders. Na 4 happen is de smaak van de meeste dingen ook weer weg.

    Ik heb het vorig jaar oktober gehad.
     
  13. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ik heb het lang gehad met nootjes en pindakaas, zo'n raar bijsmaakje. Dochter had het met crackers en nichtje met kip. Bij ons is het bijgetrokken.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  14. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Ik heb van mezelf weinig geur en smaak. Toen ik Corona had was alles een paar dagen heel zout. Ook vla en appelmoes enzo. Brrr…. dat ging wel snel over en sindsdien proef en ruik ik weer bijna niks, maar dat was dus al zo.
     
  15. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik heb ook af en toe een rare drop achtig bijsmaak bij sommige dingen. Na hoelang trok het bij?
     
  16. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.009
    5.151
    113
    In 2020 corona gehad, sindsdien fases van verminderde geur/smaak afgewisseld met fases van fantoomgeuren en aangetaste smaak/geur (bv dingen smaken heel muf/rot). In december (2021) werden smaken en geuren ineens sterker, daarna kwam alles eigenlijk weer goed terug. Paar weken geleden weer corona, had geen effect. Het enige dat ik écht niet meer lust, is kip. Kip ruikt extreem smerig en smaakt zuur en muf, ik kan er niet meer aan wennen - terwijl alle andere smaken en geuren nu wel weer ok lijken dus.
     
  17. Marleen31

    Marleen31 Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.569
    470
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik ben dol op chocolademelk.. smaakt nu bitter en niet zoet. Verder smaakt tot nu toe alles nog hetzelfde gelukkig.
     
  18. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Ik ben gaan testen omdat mijn chocola heel chemisch smaakte... echt niet ok. Gelukkig smaakt het weer goed.

    Ei hoor ik wel vaker btw.

    Balen voor iedereen die hier last van heeft, hoop dat het niet te lang duurt.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  19. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.290
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Pas geleden corona gehad en hier smaakte (gelukkig maar een paar dagen) alles chemisch/apart.. koffie smaakte alsof die niet meer goed was. Verder proefde ik vooral zout maar de rest niet zo. Na een paar dagen was het gelukkig voorbij.
     

Deel Deze Pagina