voedselvergiftiging en 31 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door myrtminicooper, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myrtminicooper

    24 jun 2015
    67
    0
    0
    Goes
    Ik vrees dat ik dit weekend voedselvergiftiging heb opgelopen. Enorme buikpijn, diarree, voel me uitgedroogd, misselijk en koortsig. Vk gebeld en die zegt dat de kleine goed beschermd zit in de vruchtzak en dat ik in de gaten moet houden dat ie goed blijft bewegen. Ben erg geschrokken en heb me uiteraard ziek gemeld op mn werk. Hoop dat t snel over is. Hebben meer mensen hier last van gehad tijdens zwangerschap en hebben jullie nog tips of hoe lang duurde het tot herstel??
     
  2. engeltje23

    engeltje23 VIP lid

    14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    He wat vervelend zeg, beterschap!!
    Als tip zou je bijv het beste ors in huis kunnen halen zodat je in ieder geval niet uitdroogt. Sterkte!
     
  3. myrtminicooper

    24 jun 2015
    67
    0
    0
    Goes
    Dat is een goeie ja. Heb ik gelukkig nog in huis, was ik alleen even vergeten. Dank je!
    Word wel gek van de warmte in me. Buikpijn heeft gelukkig iets afgenomen inmiddels.
     
  4. mamavjulia

    mamavjulia Fanatiek lid

    13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Geen voedselvergiftiging maar wel het norovirus , was al een week echt doodziek braken diaree en toen ik alleen van ellende nog kruipend over de grond kon ,ben ik naar het ziekenhuis gegaan en werd aan het infuus gelegd totaal uitgedroogd. Heeft bij elkaar ongeveer drie weken geduurd . Was toen ruim 31 weken .


    Beterschap hoop dat je snel weer opknapt. Goed blijven drinken .
     
  5. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Klink meer als buikgriep en geen voedselverg.
    Gewoon uitzieken en klaar. Niet erg.

    Voldoende drinken, rusten. Kan wel dagen/week duren hoor.
    Is normaal want je immunsysteem is gezakt waardoor je virusjes extra snel oppikt.
     
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Bah, dat is vervelend, beterschap! Gelukkig zijn de meeste buikgriepen binnen 24-48 uur al weer aan de beterende hand...

    Ik heb met 36 wkn een flinke buikgriep gehad (bij middelste), ik kreeg van de darmkrampen ook onregelmatige weeën (baarmoeder reageert dan op de prikkeling in je buik). Zeer irritant, 24 uur zitten wachten of het zou doorzetten tot een echte bevalling (en nauwelijks kunnen slapen), maar toen de ergste darmkrampen weer voorbij waren, zakte de weeën af...

    (en ben later pas met 41+5 wkn bevallen ;))
     
  7. babybanjo

    babybanjo Bekend lid

    12 mei 2013
    675
    1
    16
    Juf
    Ik heb het ook gehad, toen liep er ook een peuter rond van anderhalf. Bij mij was het ergste na een dag voorbij. Veel boven de wc gehangen en ondertussen mijn kleintje in de gaten houden die niet steeds in de box wou. Ik was toen alleen, maar als je hulp kan krijgen zou dat erg prettig zijn. Hopelijk is het snel over.
     
  8. Nahlatje

    Nahlatje Bekend lid

    12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Ik heb momenteel ook buikgriep.. Zelfde symptomen als jij.. Ik heb van de dokter primperan gekregen tegen het braken en tegen de koorts neem ik dafalgan (paracetamol) en veeeeel rusten :)
     
  9. myrtminicooper

    24 jun 2015
    67
    0
    0
    Goes
    Gistermiddag ging t wel maar gisteravond en vannacht weer foute boel, enorme constante buikpijn en krampen en ook weer diarree en overgeven. Pff hardnekkig dit! Wilde weer gaan werken vandaag maar dat doe ik toch maar even nog niet. Merk wel nu voor t eerst dat mn buik af en toe hard wordt, dat heb ik nog niet eerder gehad. Die kleine is gelukkig nog wel druk in mn buik, zolang ik dat blij voelen is t volgens de vk voor de kleine geen probleem. Hoop er snel vanaf te zijn. Jullie ook Beterschap!
     
  10. myrtminicooper

    24 jun 2015
    67
    0
    0
    Goes
    Nu dag 4 en nog steeds geen verbetering. Koorts loopt alleen maar op, 38,5 graden. Net weer de vk gebeld maar die adviseert me contact op te nemen met de huisarts straks omdat paracetamol dus niet helpt. Verder moet ik de kleine in de gaten houden. Gisteren was ie heel druk maar vandaag nog niet maar het is nog vroeg. Voel me zo ellendig!! Zijn jullie inmiddels al wel weer opgeknapt?
     
  11. Lousaa

    Lousaa Fanatiek lid

    18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Gewoon een buikvirus dus waarschijnlijk. Geen voedselvergiftiging. Beterschap maar zolang je genoeg vocht binnen houdt kan het echt niet veel kwaad. En 38.5 valt wel mee toch?
     
  12. myrtminicooper

    24 jun 2015
    67
    0
    0
    Goes
    De vk vond 38,5 aan de hoge kant..moet nu straks om 10u50 naar de huisarts. Vind t al veel te lang duren dit hoor! Zal straks wel horen of t voedselvergiftiging of buikvirus is.. hoop dat ik medicatie kan krijgen want paracetamol helpt niet
     
  13. Nahlatje

    Nahlatje Bekend lid

    12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Ik ben 3 daagjes goed ziek geweest, maar nu weer helemaal beter :) Van zodra ik primeren kon innemen en hierdoor niet meer moest overgeven is het gebeterd.. Heb ook protectis (pilletjes) moeten innemen, en die moet ik nog doornemen. Dit is voor een goede darmflora en is een natuurproduct :)
    Veel beterschap!
     
  14. myrtminicooper

    24 jun 2015
    67
    0
    0
    Goes
    Net bij de huisarts geweest. Moest urine inleveren en bloed laten prikken op ontstekingen, lever, nieren en suiker. Als t goed is uiterlijk morgenochtend de uitslag. Verder een veel te hoge bloeddruk, 160/105. Bij de vk was de bovendruk ook al zo hoog steeds maar de onderdruk was toen nog onder de 100, nu dus niet meer dus de huisarts maakt zich zorgen. Tegen de krampen en diarree kon hij niks geven behalve paracetamol en goed uitzieken..
     
  15. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Is urinr naar eiwit gechekt?
    War je heb met diaree en overgeven en koort kan ook zwangerschapsverg. Zijn naast dat hoge bloeddruk.
    Eigenlijk hoort vk snelle test doen met staafje op urine. Als daar eiwit zit moet je direct naar zh naat ctg en bloed/urine labonderzoek.

    Ik had dat namelijk ook gehad met 32wk
     
  16. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Heb ook buikgriep gehad rond die periode.
    Erg voor jou maar gewoon goed drinken, eventueel ORS (of Aquarius is ook goed volgens mijn dokter) en proberen te rusten.
    Naar het schijnt kan het geen kwaad voor je babietje.
     
  17. myrtminicooper

    24 jun 2015
    67
    0
    0
    Goes
    Bleek toch iets anders te zijn, nml zwAngerschapsvergiftiging. Ben met ambulance naar sofia rotterdam gebracht en daar zijn allerlei onderzoeken gaande. Kleine heeft een groei achterstand en ik eiwitten in urine en leverfunctie werkt niet goed. Kleine zal waarschijnlijk hier als prematuur geboren gaan worden met een keizersnede.
    Enorm geschrokken!!!
     
  18. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Kan je nagaan , het werd hier (logisch! ) afgedaan als een buikgriepje, maar is dus wel even wat heftiger...
    Heel veel sterkte en succes, gelukkig ben je nu onder controle!
     

Deel Deze Pagina