Voel me beroerd. Op zoek naar herkenning & tips

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Do1981, 22 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik ben vandaag precies 7 weken. Super fijn. Al 1e goede echo gehad.

    ik voel me alleen beroerd.
    - sinds een paar dagen lig ik vooral, zitten voel ik me slechter
    - misselijk (eten lijkt wel iets te helpen) de hele dag door
    - moe, ik slaap 10 uur per nacht. Maar wel vroeg delen heel slecht omdat ik vroeg wakker ben en dan niet meer kan slapen voor paar uur. Ik slaap ook na lunchtijd
    - uitgeput. Als ik de trap oploop, naar toilet ga of iets doe ben ik uitgeput en moet ik echt bijkomen

    ik hoef gelukkig niet over te geven. Vorige zwangerschap ook nooit gedaan. Het lijkt nu wel zwaarder dan vorige zwangerschap, misschien omdat ik ouder ben

    ik heb nu emesafene van de huisarts gekregen. Lijkt nog niet echt te helpen, maar pas 1,5 uur terug ingenomen.

    herkennen jullie dit? Bijvoorbeeld ook van dat liggen?

    Vandaag was eerste werkdag sinds het zo heftig is en heb me ziekgemeld. Hoe lang duurde het bij jullie?

    mogelijk toch nog een slimme tip? Ik kan zo echt niet functioneren. Lig hele dag op bank/ bed. Man doet verder alles
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Echt tips heb ik niet maar zeker wel herkenning. Ik ben deze zwangerschap hondsberoerd geweest de eerste weken. Totaal uitgeput en geen energie meer. Medicatie werd ik alleen maar suf van, wat nog meer de misselijkheid triggerede. Het was echt overleven. Ik ben wel door blijven werken omdat thuis zitten het voor mijn gevoel alleen maar erger maakte. Dan zit je tussen 4 muren de hele dag je ellendig te voelen. Voor mij werkte dat niet. Op een gegeven moment ging het ook mentaal aan me knagen zeg maar. Kwam in een vicieuze cirkel.
    Dus doe vooral waar jij je het beste bij voelt. Is in het begin even uitzoeken. Geef veel uit handen waar kan en als je niet kan werken gewoon ziek blijven de eerste tijd.
    Het wordt in ieder geval écht beter! Zet hem op.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat naar dat je je zo rot voelt! Hier geen tips maar kon dit topic niet wegtikken zonder je een hele dikke knuffel te geven❤️ Heel veel sterkte!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  4. Baby94

    Baby94 Lid

    21 mrt 2016
    60
    14
    8
    Heel herkenbaar, zit nu ook in dit cirkeltjes.. Soms wel tot overgeven aan toe, maar dat is meestal ‘sochtends. Voor de rest hele dag door misselijk, geen eten en geur ervan kunnen verdragen. Slap voelen, inderdaad liggen is het meest comfortabele. Is nu sinds een week aan de gang, denk dat ik rond de 7 weken zwanger ben. 24ste eerste echo.
    Ik heb geen tips voor je, anders had ik ze zeker met je gedeeld.
    Zit nu ook weer met een halve beschuitbol voor me, moed in te praten tóch wat te eten..
    Succes en sterkte, ik weet wat je voelt!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dank meiden! Herkenning lezen is fijn.

    precies wat jij zegt @Baby94 , je kunt zo opzien tegen eten. Ik heb nu overal afgesloten bakjes met crackers etc staan. Zodat ik niet naar beneden hoef te lopen om iets te eten te halen

    de emesafene lijkt nu wel te helpen. Voel me nu stukje beter.

    zeggen dat je dat savonds moet nemen zodat het sochtends werkt. Maar denk dat ik het gewoon sochtends bij opstaan neem, want ben hele dag misselijk, niet alleen sochtends
     
    Baby94 vindt dit leuk.
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Veel herkenning in je verhaal. Ik werd zelf vanaf week 6 enorm misselijk, kokhalzen en dat 24/7. Ook niet overgeven. Kon alleen maar liggen, soms even zitten en werken deed ik vanuit bed, met tussenpozes van slapen. Ook emesafene geslikt, maar hielp niks. Suprimal geprobeerd, maar ook niet en de gembertabletten en wagenziekbandjes hielpen ook niet. Uiteindelijk via mijn arts Primperan voorgeschreven gekregen. En na een dag slikken werd ik weer mens.

    Wat bij mij verder wel wat hielp was kleine slokjes cola en verse gemberthee. Maar dat is echt kortdurend.

    Ben nu bijna 13 weken, maar slik de medicatie nog steeds, want zonder is de misselijkheid nog steeds heftig aanwezig. Vermoeidheid is er hier ook nog steeds. Enige tip die ik heb... gewoon aan toegeven. Ik ga als ik thuiswerk 's-middags naar bed. Dan slaap ik zomaar 3 uurtjes. En 's-nachts slaap ik ook weer zomaar 9 uur.

    Je lichaam is hard aan het werk, dus laat het toe en doe vooral waar jij je goed bij voelt.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Thanks @Kramertje

    fijn ook die herkenning van dat liggen/zitten.

    Ik heb vandaag mijn leidinggevende gesproken. Die reageerde super fijn.
    Ik kijk wat lukt.
    Met de pillen gaat het morgen wel weer redelijk denk ik. De emsefane lijkt het redelijk te doen. Voel me niet optimaal. Maar hier kan ik wel wat uur op werken
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  8. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Do1981 vindt dit leuk.
  9. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dank lieverd!
     
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel lieve Do ❤
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  11. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Wat herkenbaar dames! Hier ook vanaf week 6 misselijk en hele dag kokhalzen maar niet spugen. Ochtend gaat relatief nog het beste maar middag en avond geen knip voor de neus waard. Ook ik heb de meeste last met zitten. En bukken is helemaal de hel. Vroeg me al af of dat niet beetje vreemd was.

    Inmiddels 10 weken en aan de emesafene omdat ik anders niet kan werken (geef les) maar die haalt net de scherpe kantjes ervan af en werkt verder amper. Hoop dat het nu op z’n hoogtepunt is en langzaam afneemt.

    Herken het niet van m’n vorige zwangerschap maar die is ruim 5 jaar geleden. Vroeg me af of het met m’n leeftijd heeft te maken: ben net 41 geworden.

    Ook hier helaas geen gouden tips. Vermoeidheid maakt het erger dus pak idd je rust waar je kan. Continue kleine beetjes eten helpt maar dat is natuurlijk lastig omdat niks smaakt dus eten wat je op dat moment weg kan krijgen. Overigens laat zoet een viezere smaak achter dan hartig, lijkt het wel.

    Veel sterkte allemaal!

    Ps: @Kramertje, kun je Primperan altijd en voor langere tijd slikken?
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Mijn leeftijd is ook wat hoger, sinds een maandje 42…. Misschien heeft die 4 er toch iets mee te maken ;)

    Officieel staat op het doosje dat je de Primperan niet langer dan 5 dagen mag slikken, maar dat is waar ze voor bedoeld zijn (wordt bijvoorbeeld veel na chemo gegeven). Ten tijden van een zwangerschap mag je ze gewoon langer slikken. Heb hier een topic over gestapt een paar weken geleden en toen bleken andere leden ze ook veel langer te slikken. Ik slik ze nu al ruim 5 weken dagelijks. Kan het gelukkig wel af met 1 tablet per dag. Wordt ik dan ‘s avonds toch misselijk zoals nu slik ik een suprimal of gember tablet.
     
    Do1981 en SydneyGirl vinden dit leuk.
  13. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Hier vanaf week 6 zooo misselijk en moe geweest. Daarbij ook de gehele dag een vieze smaak in de mond.
    Vanaf ongeveer 14-15 weken was de misselijkheid weg. Vieze smaak heeft nog tot de 20e week aangehouden.
    Niks hielp, liep de hele dag met smintjes in mijn mond. Veel ijsjes gegeten ook en zoute stengels, dat leek wat te helpen.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Even een update (mocht dit later door anderen gelezen worden)

    Ik heb nu vanmorgen direct bij het wakker worden een pilletje ingenomen. Omdat het 8 uur werkt en ik er vrijwel de hele dag last van heb ervoor gekozen om het niet savonds te nemen, maar smorgens.

    vandaag ging het best goed. Ik heb vandaag gewerkt en het ging best aardig.
    Ook beter gegeten vandaag. Nog steeds weinig trek, maar ging beter dan eerder
    Nu merk ik dat het beste er wel vanaf is en ik weer misselijker ben. Vind ik ook niet gek einde dag.

    De emesafene werkt bij mij dus best wel ok, voor nu
     
    SydneyGirl en blij83 vinden dit leuk.
  15. Sais95

    Sais95 Actief lid

    14 mrt 2021
    491
    358
    63
    Vrouw
    Dat is goed om te horen! Ik ben vandaag 6+2 en lig dus sinds maandag op bed door de misselijkheid... kan niet eens werken. Bij mij heeft de huisarts Gember capsules voorgeschreven. Heb jij direct emesafene gekregen?
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  16. Aveevave

    Aveevave Lid

    26 mei 2016
    67
    24
    8
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat de emasefene helpt! Ik heb net een topic over hetzelfde probleem geopend. Had niet gezien dat er nog zo'n recent topic was :)
    Ik slik ook emesafene maar dat helpt helaas nauwelijks (ik slik voor het slapen en in de ochtend).
    @Sais95, doen die gemberpillen wat?
     
  17. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Sais95 ja, direct gekregen. Wel echt irritant dat er zo verschillend mee om wordt gegaan. Wel maar 10 pillen. Maar denk dat ik wel nieuwe krijg als ik aangeef dat het goed helpt

    @Aveevave wat vervelend dat het bij jou niet zoveel doet. Je hoort het wel vaak dat het geen effect heeft. Daarom wilde ik ook vermelden dat het bij mij dus wel iets doet.
    Er zijn nog wel andere middelen om te proberen. Even overleg met huisarts en hopen dat die wat anders wil voorschrijven. Weet alleen niet zeker of huisartsen ook alles voorschrijven, of dat sommige middelen alleen door gynaecoloog worden voorgeschreven
     
  18. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Aveevave lees net de rest van je verhaal. Wat vervelend dat je dus ook al andere dingen hebt geprobeerd.
    Mogelijk zijn er nog opties, maar het kan ook zijn dat je deze periode ‘uit moet zitten’. Bij mij werd het na de 10/11 weken vorige zwangerschap wel beter. hopelijk is dat bij jou ook zo
     
    Aveevave vindt dit leuk.
  19. Aveevave

    Aveevave Lid

    26 mei 2016
    67
    24
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Ik hoop het ook heel erg!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  20. Sais95

    Sais95 Actief lid

    14 mrt 2021
    491
    358
    63
    Vrouw
    @Aveevave ze moesten helaas besteld worden dus ik krijg ze pas vandaag... ook heel fijn....

    @Do1981 ja vervelend heh, vind het zo gek. Het is maar waar de huisarts in gelooft, echt eigen voorkeuren zijn het. En het vervelende is dat als die gemberpillen niet werken ik waarschijnlijk pas na het weekend kan terug bellen...:rolleyes:
     
    Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina