Voel me zo slecht :(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder1982, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Maar jullie hebben toch samen gekozen voor een kindje?
    En nou ineens moet je het weg laten halen? Dat rijmt bij mij niet.
    Is je vriend misschien bang voor wat er komen gaat en wil hij graag de situatie houden zoals ie is?
    Het is lastig te beoordelen wat de situatie is als we niet weten dan die bepalende factoren zijn. Uiteraard snap ik dat je dat hier niet open en bloot legt.
    Sterkte!

2. Maulona

Maulona Actief lid

22 jun 2010
    195
    0
    0
    Oh meis wat zit jij in een moeilijke situatie. Ik zie dat je al heel veel reacties gehad hebt maar wou je even heel veel sterkte wensen de komende periode.
    Geef het nog heel even de tijd maar als ik jou was zou ik echt voor je kindje kiezen.

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey Meis,

Wat een vervelende lastige situatie zeg...

Maar ik sluit me zeker aan bij de reactie's van de andere meiden.
    Kies voor je kleine!!! En als je er niet achter staan, absoluut geen abortus doen hoor... Krijg je zoveel spijt van:(
    En zeker als je al moeilijker zwanger kunt worden. Dit is dan toch een wonder....

Er zijn genoeg instanties die je altijd kunnen helpen, en je staat er zeker niet alleen voor.
    Je red het zeker wel!!

Probeer goed met je vriend te praten (voor zover dit lukt)
    Of laat het anders rusten...
    Misschien kunnen jullie tijdelijk uit elkaar gaan,zodat hij het ook kan laten bezinken en misschien goed gaat nadenken.

Hij heeft er zelf ook aan mee gewerkt.

Liefs

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik sluit me bij de andere dames aan... Overigens kan ik echt geen reden bedenken waarom je hem perse nodig hebt voor dit kindje? Ook zonder baan of iets dergelijks, kan je zelf voor dit kindje zorgen.

Ik bedoel het niet lullig, maar vind je verhaal een beetje dubbel. Aan het begin vertel je dat jullie het altijd onveilig deden maar rekening hielden met je vruchtbare dagen. Dat je vriend zei, mocht je toch zwanger worden dan laten we het gewoon komen. Maar aan het einde van je verhaal zeg je dat jullie in de 1e ronde zwanger zijn geworden. Dus zijn jullie nu per ongeluk of gewenst zwanger geworden? Als het per ongeluk is kan ik namelijk zijn reactie enigszin voorstellen (keur het niet goed): schrik...

Maar goed nogmaals: Kies voor je kindje en je hebt je vriend echt niet nodig om voor je kindje te kunnen zorgen.

5. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Wat een rot situatie meis.. Ik kan je alleen hetzelfde vertellen als al die dames voor mij.. Kies voor je kleintje..
    Naar de omstandigheden kunnen wij op dit moment alleen maar gissen, maar ook ik ben overtuigd dat je het hoe dan ook gaat redden.. er is zoveel mogelijk!
    Ik hoop dat je je hart mag volgen en overtuigd kan kiezen voor de kleine die in je buik groeit..
    Heel veel succes en sterkte! xx

6. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    ;)Ten eerste wat een slapjanus.. Als het nou echt per ongeluk was ok, maar hij wist dat jullie het onveilig deden. Maar toch denk ik dan altijd even na, ook al is dit geen excuse, waarom doet ie zo:(
    En je verteld dat je PCO hebt en dat je zelf ook niet had verwacht dat je zonder hulp zwanger had kunnen worden en miss heeft hij daar dan ook wel rekening mee gehouden en is het nu voor hem een grote schok dat je zo snel toch zwanger bent geworden.
    Miss dat je er vanuit zijn kant is over kunt praten. Miss dat ie daardoor wat begrip voelt en wat opener voor de situatie staat, want uiteindelijk wist ie dat het een risico was en jij hebt hem hier nog om gevraagd, maar ik zeg alleen maar miss heeft hij er geen rekening mee gehouden dat je wel zwanger kon worden ook al was de kans klein en weet hij niet wat hij nu moet en weet hij geen oplossing, dus doet ie het maar helemaal niet meer, ook al werkt dat niet, het is wel dom, maar goed, miss dat dit het is:(

En idd wat ze hiervoor ook al zeggen, ik denk dat je van abortus spijt zult krijgen, ik heb zelf een mk gehad en elke keer denk je er weer aan terug bij bepaalde dagen, ik denk dat dit met een abortus nog erger is.. Maar uiteindelijk moet je die keuze toch zelf maken, want ik ken je omgeving en je situatie niet, maar in ieder geval sterkte;) met de hele boel want dit lijkt me niet leuk..

7. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik ben het ook eens met de andere meiden! Hij weet dat je zwanger kan raken omdat jullie het altijd onveilig deden! ondanks dat jullie het buiten je vruchtbare periode hebben gedaan! Ik vind dat hij dan niet moet zeuren! Dan hadden jullie het gewoon nooit onveilig moeten doen! Hij is er gewoon ook verantwoordelijk voor! Hij is te beroerd om een condoom om te doen maar als het eenmaal zover is dan niet de verantwoording nemen? sorry zo zie ik het. En als die dan ineens jou begint te pushen met abortus dan zou ik hem idd op laten hoepelen..want meid jij wil het niet...stel je pleegt tegen je zin abortus nou dat zal je psychisch gaan schaden geloof me...een vriendin van mij zat jaren geleden in precies zo n situatie..het had te maken met cultuurverschillen..hij was turks en zij Nederlands...en het was een schande dat hij een Nederlandse vrouw zwanger had gemaakt en dat mocht niemand weten dus moest zij het maar weghalen...helaas was zij inmiddels wel overtuigd en zei ze zelf uiteindelijk dat ze te jong was enzz.. maar ze heeft er echt jaren verschrikkelijk mee gezeten! Iedere keer als er ergens over een baby of over zwangerschap werd gepraat barstte zij in tranen uit...wat me goed kan voorstellen...inmiddels heeft zij een andere vriend en een prachtige zoon van 4..gelukkig.
    Maar je moet echt naar je zelf luisteren...als jij het echt niet wil weg laten halen dan moet je het echt niet doen! En ben je echt zo afhankelijk van hem? Stel hij verlaat je over een half jaar..en dan? Dan ben je je baby kwijt en hem! DUs heb je hem echt zo nodig?
    Ik zou het kind echt houden en hem er uit schoppen.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja. Je doet het vanaf het begin onveilig met hem (hoe doe je dat dan met ziektes???) en je gaat pas 8 maanden met hem.
    Erg verstandig kan ik dat niet noemen.

Behalve dat ik hem een slappe zak vind, vind ik ook dat je zelf je verantwoordelijkheid moet nemen. Je hebt willens en wetens dit risico genomen en ik zou het echt gruwelijk vinden mocht je nu abortus plegen... abortus is geen anticonceptiemethode!

En waarom ben je afhankelijk van hem? Dat lijkt misschien zo maar ja kan echt wel een kindje in je eentje opvoeden!

9. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    sorry ik wil er toch nog even op ingaan...in vorige berichten zeg je dat jij en je vriend het altijd met condoom hebben gedaan en dat jullie er ineens graag voor willen gaan en daarom bijna elke dag gemeenschap met elkaar hebben.. zit ik net in je vorige berichten te lezen.. waarom zeg je nu ineens dat jullie het altijd onveilig hebben gedaan? En dat hij het kindje niet wil terwijl je eerder hebt gezegd dat jullie er beide voor wilden gaan? Uit je vorige berichten laat je echt merken dat je heel erg bezig was met zwanger worden.. Is je vriend dan ineens totaal omgeslagen? En jullie deden het eerst wel met condoom maar daarna niet meer omdat jullie zwanger wilden raken? Hij wilde dan toch ook dat je zwanger raakte? Ik snap het even niet meer?

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord van TS hierop.

11. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ja nou je het zegt, ik snap het ook niet meer..
    "Ik heb zelf namelijk PCO en mijn vriend en ik willen in 2010 voor een baby gaan. Ik ben nu erg benieuwd of ik snel en spontaan zwanger ga raken of dat het wellicht jaren gaat duren met veel hulp van buitenaf."
    Nou je zou toch verwachten dat je blij zou zijn, nu je toch spontaan zwanger bent geraakt, nou weet ik niet hoe je situatie is, maar ik vindt het wel raar dat je over abortus nadenkt. Vooral omdat je bang was dat het niet zou lukken, omdat het nou gelukt is geeft dat nog geen garantie voor de toekomst... Ben nou idd wel beniewd naar je antwoord..

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Erg vaag....
    Maar mocht je echt zwanger zijn en je vriend wil het niet meer dan wens ik je desondanks veel sterkte. Al bevreemd het me dat je niet voor jezelf en je kind kunt kiezen en niet zo makkelijk bij hem weg kunt gaan. Je bent toch niet zijn eigendom?

En als je gaat voor een kind dan mag ik toch ook hopen dat je er zelf ook voor kunt zorgen... ook in een liefdevolle relatie kan er iets mis gaan waardoor je er alleen voor komt te staan!

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    #33 bloem82, 22 jul 2010
    Laatst bewerkt: 22 jul 2010
    TS: Dit schreef je onder andere eerder:

Hallo allemaal,

mijn vriend en ik gaan vanaf januari beginnen met zwanger raken. Nu wil ik graag weten of jullie enkele tips hebben of niet. Ik weet namelijk dat het heel zwaar gaat worden aangezien ik PCO heb en niet altijd een regelmatige menstruatie heb. :(
    Ik hoor allerlei vragen over Etos Zwanger Worden. Wat voor een pil is dit precies? En helpt het ook echt? Kan ik ook andere pillen gaan slikken ter ondersteuning?
    Ik wil ook langs de huisarts om te vragen hoe het 'inwendig voor staat'. Wat kan ik dan het beste vragen? Kan mijn HA mij beter naar een gync. doorverwijzen? Ik ben vorig jaar namelijk wel naar een gync geweest en die heeft een echo laten maken en bloed laten prikken en daaruit bleek dus dat ik PCO had. Er was duidelijk een kralenkrans te zien en de hormoonwaarde klopte niet helemaal, oftewel PCO. Maar hij beloofde mij wel dat ik zwanger zou kunnen raken. Jou zal het wel lukken zei die. Ik hoop het... :(

Dus als er tips zijn, dan zijn die erg welkom :D
    ----------------------------------------------

En in andere berichten schrijf je ook dat het in de eerste ronde al raak was.

Klinkt niet echt geloofwaardig, sorry...

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat raar.

Als die persoonlijke redenen psychisch zijn: er zijn andere wegen om hulp te krijgen. Daar hoef je niet voor bij die eikel te blijven..

15. Chai

Chai Niet meer actief

#35 Chai, 22 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2010
    Oei oei dames,

Zij weet ook wel dat haar man een slappe zak is en ga zo maar door. En wat doet het er toe dat het verhaal niet helemaal klopt volgens jullie, ze vraagt om begrip en goede tips,
    niet om een politie verhoor te ondergaan.

Bombarderen haar met allerlei beschuldigingen en wat ze welniet fout heefd gedaan en weet ik veel wat al allemaal. Ze voelde zich al slecht genoeg hoor.

Het is helemaal niet makkelijk als je geen baan hebt bijvoorbeeld en geen werk ervaring om dan op je eigen benen te gaan (om maar een voorbeeld te noemen) staan als je vriend eerst voor je zorgde sterker nog het is bijna onmogelijk in zoeen korte tijd.
    En zo makkelijk is het ook niet om hulp te krijgen, alsof er dan een huisje voor je word gebouwd waar je dan in mag wonen met je kind.

Ik vind het best wel zielig, ze schrijft niet eens meer terug.

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Chai: Er komen hier helaas vaak mensen op het forum die van alles verzinnen wat niet waar is.

Als zij dan eerst schrijft dat ze vanaf 2010 zwanger proberen te worden, dat je in andere topics leest dat ze al in de eerste ronde zwanger was.

En dat ze nu ineens schrijft dat ze per ongeluk zwanger is geraakt en dat haar vriend haar nu voor de keuze zet.

Dat maakt het ongeloofwaardig ja ;)

17. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    #37 Liz, 22 jul 2010
    Laatst bewerkt: 22 jul 2010
    ik beschuldig niemand! ik merkte alleen iets op! en vind het heel zielig voor haar..
    Ik merkte op dat ze er heel erg mee bezig is zwanger te worden ondanks haar PCO..en zwanger is geworden wat hartstikke fantastisch is! Zelf hoopte ze ook erg dat ze zwanger zou worden en beangstigde het haar dat ze misschien niet zwanger zou worden door de PCO... ze wilde beide graag zwanger worden! En nu is ze het! En dan uiteindelijk twijfelen omdat je vriend twijfelt en toch maar wil dat je abortus pleegt? Dan is de keuze toch snel gemaakt? Je wilde het zelf heel erg graag, je hebt het geluk dat je zwanger bent geworden ondanks je PCO, dan zou ik het houden en je vriend goodbye zeggen!
    En het heeft niets met politieverhoor te maken hoor! Ik vind het gewoon jammer dat er zo makkelijk over abortus wordt gedacht..denk dan van te voren na toch? Maar dat was niet eens het geval..ze wilde graag zwanger worden...
    Niemand valt haar aan..je mag best je mening geven toch? Ik wens haar het allerbeste en het enige wat ik kan zeggen is volg je hart en niet die van je vriend!

oh en trouwens...ze is nog niet online geweest hoor vandaag..

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn theorie:

vrouw wil graag een kind, maar man nog niet, maar man zegt het wel te willen houden als het per ongeluk raak is.
    Vrouw gaat op een forum op zoek naar hoe ze "per ongeluk" zwanger kan raken. Dit lukt en ze zegt tegen manlief dat het een ongeluk is. Manlief wil het niet...

Als bovenstaande waar is zal je zelf op de blaren moeten zitten. Het is dan niet netjes van de man, maar helemaal niet netjes van Vrouw...

19. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    en Chai..niemand zegt toch dat ze geen baan heeft? misschien heeft ze wel gewoon een baan? we horen het wel?
    Ik heb ook geen baan trouwens...mijn vriend wel...en toch zou ik niet afhankelijk van hem hoeven zijn! Ik zou er dan alsnog alles voor doen om goed voor mijn kindje te zorgen.. en zeker geen abortus plegen maarja iedereen denk er weer anders over..

20. Chai

Chai Niet meer actief

Ik snap ook wel dat mensen dat doen maar waarom zou je daar aandacht aan geven misschien zit er wel een kern van waarheid in wat ze zegt. Niet iedereen wil alles plaatsen op een forum zoals het precies allemaal is in real life en dat begrijp ik want je weet nooit wie het leest of wanneer het tegen je gebruikt kan worden.

Liz ik bedoelde ook niet dat jij persoonlijk haar beschuldigde, ik las gewoon wat dingen die ik vrij onnodig vond van andere dames. Zoals dat vlinder al fout zou zijn omdat ze onveilig sex heefd gehad met iemand die ze pas 8 maanden kent etc.

Maar ik wou gewoon even zeggen wat ik ervan vind dat is alles.

Deel Deze Pagina