ja ik snap het wel chai...gissen naar theorieen is ook niet de bedoeling want daar heeft ze niet veel aan....en ouden berichten quoten is ook niet leuk... en hoelang ze haar vriend heeft whatever! ik ga ook pas anderhalf jaar met mijn vriend..dus? ja toch?
Kies voor je eigen lichaam meis.. Hij was er zelf met zn volle verstand bij toen hij je zwanger maakte, ook al was de kans dat je zwanger raakte zeer klein. Dan nog was hij er ook bij.. Mannen kunnen altijd zo makkelijk zeggen 'haal maar weg' maar zo makkelijk is het voor ons niet omdat het in ons lichaam zit.. Ik hoop dat hij bijdraaid, is hij al terug van vakantie? Wel apart dat hij eerst zegt 'als het zo is dan is het welkom' en nu is het daadwerkelijk zo ver en dan krijg je zo'n klote reactie M'n man reageerde ook een keer zo, toen waren we net een jaar samen en was ik overtijd.. zei hij ook 'als je zwanger bent haal je het weg' maar paar dagen later kwam hij daar op terug.. Ik was toen niet zwanger, maar overtijd door stress want de testen bleven bij mij negatief toen. Het lijkt wel alsof mannen ineens in paniek raken als het echt zo ver is.. *zucht*
Ik heb dat trouwens ook helemaal niet gezegt, maarjah. Ik schreef bijvoordbeeld en om maar een voorbeeld te noemen. Om een situatie te schetsen waarin ze dan misschien zit omdat sommige vrouwen hier doen alsof het maar heel makkelijk is om bij iemand weg te gaan, en als je in die situatie zit ben je echt wel afhankelijk hoor maarja. Wie zegt eigenlijk dat ze er niet alles aan wil doen om voor haar kindje te zorgen dan? Abortus tjah, iedereen mag beslissen over zijn eigen lichaam. Dus het zou een slechte keuze zijn om het te doen voor je vriend.
ja ik geef je wel gelijk Chai.. En idd wat Corina zegt...misschien is haar vriend wel heel erg onzeker ineens...bang ineens? dat kan ook.. Als ik eerlijk mag zijn is het ook heel lastig om op dit topic te reageren omdat je gewoon het hele verhaal niet kent.. het is logisch dat vrouwen reageren met..ophoepelen met hem! Maar idd misschien zit ze wel in een hele benarde situatie..helaas weet niemand dat omdat ze ook niet duidelijk aangeeft in wat voor situatie ze zit..en kan je ook niet echt tips geven behalve je mening.. Dus ja de enige tip die iedereen kan geven hier is volg je eigen hart....denk ik dan..
Volg inderdaad je hart en je gevoel.. Maar heb er wel een goed gesprek met hem over, waarom hij ineens zegt 'haal het weg, het kind of ik' misschien is hij wel helemaal in paniek geraakt ineens omdat het zover is.. Praat in ieder geval met hem, vraag waar hij bang voor is, want dit klinkt als pure angst... Dat hij ineens papa wordt en heel zn leven er anders uit gaat zien.. Meeste mannen denken dat als ze papa zijn dat hun wereld dan vergaat ofzo.. je wereld vergaat niet, je krijgt een ander leven een ander patroon. Sterkte meis!
Het grootste probleem is volgens mij het (niet) communiceren en het niet op een lijn liggen met elkaar. Ik ben van mening dat een kindje moet opgroeien in een goede omgeving waarin de ouders het eens zijn met elkaar en de basis is volgens mij een goede relatie (misschien ben ik wel heel ouderwets hoor) Ik vind kinderen krijgen iets waar je het samen over eens moet zijn en niet iets van 'als het een ongelukje is is het ook goed....' Ik hoop dat ze er samen goed uit kunnen komen en eens goed zullen praten want dat is in de korte tijd dat ze samen zijn volgens mij niet gebeurd. Het maakt inderdaad niet uit of je lang of kort samen bent maar hoe je in je relatie staat! Het is een beetje frusterend, zoveel meiden hier op ZP die zo graag willen maar waar bij het niet lukt. En dan nu weer iemand waarbij het lukt, maar waar het kindje niet welkom is.. Ik word er een klein beetje verdrietig van. Ik zou bijna willen zeggen: 'geef het aan iemand waarbij het wel welkom is! Ik hoop dat jullie er samen uit komen én tot de juiste beslissing komen hoop het allerbeste voor jullie!
ja helemaal mee eens..en geloof me iedereen is bang in het begin..je realiseert je ineens oh ik kan niet meer terug..ik was ook bang..mijn vriend dan weer helemaal niet..maar ik wel..dat is ook gewoon een hele logische reactie..er komt zoveel bij kijken..
Heb je helemaal gelijk in het is ook lastig om op zoiets een goede reactie te geven. Ik heb ook gezegt in mijn eerste bericht naar haar dat ze het meer tijd moet geven omdat mannen hier nietzosnel gevoel bij hebben als wij en dan maar makkelijk dingen als abortus gaan lopen roepen. Aantal jaren terug dacht ik ook zwanger te zijn (wat nietzo bleek te zijn) en toen wasdat ook een van de eerste dingen die mijn vriend riep maarja ik wist dat het gewoon uit angst was ik heb me hier toen ook niks van aangetrokken en was gelukkig ookniet zwanger aangezien de leefomstandigheden er toen nogniet goed genoeg voor waren. Mannen voelen gewoon ook niet wat wij vrouwen voelen. Hun staan er best ver vandaan en voor hun is het dan vrij makkelijk om iets als abortus te gaan lopen roepen zodra ze schrikken. En wij reageren dan heel histerisch van hoe je kan je als man zoiets zeggen, maar het is niet hun lichaam die zwanger is vergeet dat niet.
Sorry heb ook mijn twijfels bij haar verhalen. Als je al haar berichten terug leest dan schrijft ze steeds wat anders.... Mocht ik het mis hebben dan spijt het me... En wens ik je succes
Ik wilde het ook net typen jada...ik twijfel ook enorm. Als je berichten terug leest zie je tegenstrijdigheden maar goed misschien hebben we het fout en dan is het natuurlijk echt een klote situatie
Om eerlijk te zijn heb ik zoiets van: als je weet dat je in je eentje geen kind kan grootbrengen, waarom doe je het dan onveilig ? Dan weet je toch dat je zwanger kan raken ? Dan zou je ook de consequenties van je bewuste keuze om het onveilig te doen, moeten dragen (vind ik dan).
Als het verhaal klopt zoals ts hier geschreven heeft, ben ik het niet met jou een Selena. Ze zegt namelijk duidelijk dat haar vriend haar gezegd heeft dat hij gewoon voor het kindje zou gaan... We weten alleen niet de redenen.Volgens mij is er geen probleem zo groot of er is wel een oplossing voor. Tenzij je illegaal in NL verblijft (dan weet ik niet in hoeverre je hulp kunt krijgen), maar anders zijn er overal wel instanties voor. Of je nou psychische of financiële problemen hebt!
hey meid watnaar dat je in deze situatie zit. maar ik denk datje je zelf onderschat. waarom zou je het niet alleen kunnen opvoeden?? zoveel vrouwen doen dat als alleenstaande moeder je bent niet afhankelijk van een man.. en wat betreft je vriend dat is een slappe zak. ik weet niet of jullie getrouwd zijn of iets op papier hebben staan zodat je hem toch fiancieel kan eisen bij te staan? mn exschoonzus had een zoontje en is uit elkaar ze voed het prima allee op ze heeft wel een uitkering.maar ze redden het. ook al zou het met een partner makkelijker zijn. het is je eigen keuze die jemoet maken .als jij zo iets hebt ik vecht voor dit kind moetje datdoen. als je zo iets hebt van nee ik kan hetniet. dan zit er niets anders op maar je zal er spijt van krijgen. want je dood tenslotte een kind suc6 met je beslissing x luna25