Voelde je dat je zwanger was voor je zwanger was?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Flowerpower3, 24 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    Misschien was er al een forum met deze naam, maar die kon ik zo snel niet vinden, daarom ( hoop niet dat jullie het erg vinden ) open ik dit forum

    Nu zei een vriendin van mij dat je echt wel voelde voor je nod dat je zwanger was.

    Dit roept bij mij vraagtekens op. Is dit echt zo ? Ik ken ook een paar meiden; nou die
    voelde helemaal niks hoor

    Nu was ik wel benieuwd naar jullie ervaringen!

    Nu heb ik zelf 1 x mijn symptomen bij gehouden voor mijn nod , maar ik werd gewoon ongesteld, dus daar kijk ik ook niet meer na

    Dit forum open ik puur uit nieuwsgierigheid en ben ik zo benieuwd naar jullie ervaringen !

    -xoxo-
     
    Esila vindt dit leuk.
  2. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    Er zaten ook heel veel smileys in dit bericht, maar die pakt ‘ie helaas niet mee :(
     
  3. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik voelde krampjes in mijn baarmoeder een paar dagen na de eisprong, dit heeft ongeveer 2 weken aangehouden. Dit was een beetje een zeurderig gevoel. Ik heb toen wel een paar keer gedacht; zal het? En 10dpo toch maar een test en ja hoor zwanger ;). De dag dat ik ging testen had ik ook ineens last van netelroos in mijn striae. Dit is na 3 weken weer weggetrokken.
     
  4. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.580
    6.548
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik wel dat er van alles gaande was maar wist niet zeker dat ik zwanger was. De rondes daarvoor dacht ik ook steeds dat ik zwanger was namelijk. Op 13 dpo voor het eerst getest.

    Nu bij mijn tweede zwangerschap heb ik al vroeg getest, op 11 dpo. Ik voelde wel weer van alles, was zelfs misselijk en dat heb ik nooit eerder gehad. Was wel vooral bang dat ik me zelf van alles wijsmaakte. Als ik een dag later getest had dan had ik het ook geweten zonder de test. Ik voelde het werkelijk aan alles! Vanaf dat moment voelde ik me ook echt zwanger, en nu nog steeds. Bij mn zoontje merkte ik amper dat ik zwanger was.
     
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    Ja ik voelde het wel. Voelde me zo anders. En ik stond kotsmisselijk op de bowlingbaan op het kinderfeestje van mijn dochter (moest ook huilen dat ik alle kinderen zo lief vond :roflmao:), toen wist ik wel genoeg ;)

    Op 9dpo was de test positief.
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  6. Flowerpower3

    27 jun 2020
    56
    54
    18
    Vrouw
    Ik vind het nu al super mooi deze reacties !

    Dit forum ook voornamelijk geopend, omdat ik denk dat er vrouwen zijn die dit ook graag willen weten ! :)
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Nee, ik voelde elke ronde iets anders, of ik nu zwanger bleek of niet.
     
  8. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik voelde me echt duidelijk anders. Super moe. Gewoon vaag, er is iets aan de hand. Of ik krijg de griep of misschien zwanger..? En jahoor; zwanger! :D
     
  9. AnnaS1988

    AnnaS1988 Lid

    11 mei 2019
    24
    7
    3
    Vrouw
    3 keer zwanger geweest en nooit voor NOD duidelijke symptomen gehad. Tijden het proberen voelde ik me vaak wel al heel zwanger voor NOD en dan was die negatieve test een teleurstelling. Als ik ongesteld moet worden voel ik dus ook van alles in mijn buik.

    Wel wist ik snel dat ik zwanger was omdat ik altijd wat spotting heb voor de menstruatie, en krampen beginnen hier pas als de kraan echt open gaat ;) kramen en geen bloed was een duidelijk teken dus :)
     
  10. Anoniememoeder

    Anoniememoeder Actief lid

    12 okt 2020
    162
    106
    43
    Vrouw
    Ik ben onverwachts zwanger geworden van nummer 4, maar voelde het nog voor de positieve test. Het was een gevoel van blijdschap, omarmd met een gevoel van angst. Inmiddels meerdere mooie positieve tests in handen gehad en ben ik vooral heel blij met ons cadeautje wat we als alles goed blijft gaan eind juni begin juli '21 in onze armen mogen sluiten

    Het eerste echte symptoom waar ik en mijn man het beide aan merkte was mijn plotselinge huilbui voor Nod die opkwam tijdens het kijken van een tiktok filmpje. Er was een blinde man die net deed of hij viel, mensen konden er voor kiezen om zijn geld dat hij liet vallen op te rapen en weg te lopen of om hem te helpen. Tranen met tuiten mijn man zei meteen over een paar dagen zullen we maar testen, en inderdaad ik teste positief 19-10 (9,10 of 11 dpo) vanmorgen had ik een clear blue 2-3 weken in handen. Verder voel ik me goed, op wat gevoelige donkere tepels na
     
  11. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik wist niet wanneer mijn NOD was want ik had erg lange en onregelmatige cyclussen. Achteraf gezien had ik echt wel het gevoel dat ik zwanger was en had ik allerlei symptomen maar durfde er niet op te vertrouwen omdat ik ook dacht dat mijn NOD nog lang niet in zicht was. Toen ik uiteindelijk toch maar eens ging testen bleek ik (achteraf na eerste echo) al 6.5 week zwanger te zijn en had ik toevallig die ronde eens een normale cyclus van 30 dagen gehad..
     
  12. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Bij mij voelde het alsof me menstruatie niet door zette. Krampjes en pijnlijke borsten. Week na mijn test was er geen twijfel meer mogelijk toen begon het spugen misselijkheid en vermoeidheid.
     
  13. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nee, heb 2 keer helemaal niets gevoeld. Voordat ik zwanger was kon ik me niet voorstellen dat je zwanger kon zijn en niets voelen. Maar toch is het zo... Dus alle dames die niets voelen, geef niet op, het kan echt!
     
  14. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik wel! Bij beiden zwangerschappen tot nu toe. Na eisprong meteen een soort grieperig gevoel en dat hield dan een dag of 3 aan, heel misselijk, verhoogde temperatuur en gewoon algeheel gevoel van blegh. En de misselijkheid is dan net alsof er een draadje tussen mijn maag en baarmoeder zit en dat dat steeds strak trekt en ik daardoor dan misselijk wordt. Beetje gekke uitleg maar dat had ik ook in het 1e trimester, het is een ander soort misselijkheid dan normaal. Een duidelijk verband zeg maar. En daarna soort van hangend gevoel in mijn bekkenbodem en vreemd gevoel in mijn borsten zoals wanneer je borstvoeding geeft. En gewoon een algeheel gevoel van 'ik weet zeker dat het raak is' wat ik niet echt kan uitleggen maar gewoon een soort van kalmte met blijdschap omdat ik ergens diep van binnen voelde dat het goed zat. Al heb ik bij de 2e daarna genoeg paniek gehad door alle bloedingen die ik in het 1e trimester had hoor. Bij hem had ik een paar dagen voor mijn NOD ineens een hele dikke klodder witte afscheiding in de middag en toen heb ik meteen een test gedaan (die dus positief was) omdat dat niks was voor mijn cyclus. En ergens rond 5 a 6 DPO bruine afscheiding wat ook helemaal niet bij mijn cyclus past.
     
  15. Pickwickje

    Pickwickje Actief lid

    19 aug 2020
    295
    220
    43
    Vrouw
    De eerste ronde dacht ik echt dat het raak was want voelde van alles, deze ronde echt helemaal niets en toch echt zwanger. Ik heb ook pas op 1 dag overtijd voor het eerst getest omdat ik er niets van verwachtte, bleek toch positief:D
     
  16. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Bij de eerste wist ik het zeker, ik voelde me anders. Bij de tweede had ik een vermoeden, al durfde ik niet te hopen. Maar niet iedereen merkt er iets van.
     
  17. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik het wel, ik had heel pijnlijke borsten. Voor de rest geen andere “tekens”. Ik testte toen met 8 dpo positief.

    Bij deze zwangerschap ging ik ervan uit dat ik ongesteld zou worden, het was nog maar de eerste ronde. Ik heb dus helemaal niet getest, maar werd maar niet ongesteld. Twee dagen na NOD heb ik een test gedaan en die was overduidelijk positief, ik was erg verbaasd.
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik denk dat als ik niet bezig was met zwanger worden, ik t ook absoluut niet vooraf het opgemerkt
     
  19. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Bij de eerste 3 jaar over gedaan. Maar de ronde dat het raak was, de dag ervoor erg dromerig en vooral witte afscheiding. Daardoor ook een heel nerveus gevoel.
    De 2de ronde wist ik het omdat ik 1 dag bloeden en daarna weer witte afscheiding had. 2 dsagen voor nod testen ik positief
     
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Nee beide keren niet iets gevoeld. Achteraf wel kunnen weten. Bij de eerste stond ik voor nod op de markt kibbeling en Vietnamese loempia's tegelijkertijd te eten ( om en om een hap)

    En bij de tweede stond ik s'morgens om 10 uur aardappelpannenkoeken te eten ( op een Duitse kerstmarkt)

    Maar zowel bij mij als mijn man is er toen nooit een lampje gaan branden.

    Bij beiden positief getest 1 dag na nod
     
    Kolibrie2 en Cobon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina