Voelen hoe baby ligt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Princess, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess

    Princess Actief lid

    Kunnen jullie eigenlijk zelf voelen hoe je baby in je buik ligt?
    Mijn kinesist kan het makkelijk voelen en ze zei 't hoofdje ligt vanboven daar voel je dat het hard is.
    Zelf voel ik eigenlijk niet echt iets... jullie? :(:
     
  2. Secretstar

    Secretstar Actief lid

    Vooral in bad en bed heb ik het gevoel dat het kleintje aan één kant ligt! Dan voel ik en por ik hem/haar wel eens dat automatisch gevolgd word door een schopje op de plaats waar ik dus die ophoping voel 8)
    Maar waar nu het hoofdje of kontje ligt dat weet ik dus niet :)
     
  3. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    De VK heeft gisteren uitgelegd hoe wij het voelen kunnen, en het rugje kan je duidelijk voelen aan 1 kant waar het ligt, daar is het harder dan de andere kant, en het hoofdje beneden is ook duidelijk voelbaar tussen mijn handen. En als ik plat lig dat kan ik precies zien hoe meneer ligt id. buik en af en toe steekt zijn kont er behoorlijk uit haha ;)
     
  4. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Vanaf hoeveel weken kon je voelen hoe hij/zij met de rug ligt? Zijn vanavond bij de verloskundige geweest, en bij thuiskomst leek het alsof ik iets hards voelde links, hier kon ze ook het hartje (na een hele tijd gezocht te hebben) vinden.
    Is dit dan misschien wel ons kleintje of beeld ik mezelf dat in? :)
     
  5. Princess

    Princess Actief lid

    Ik voelde dit pas rond de 30 weken eigenlijk. Nu pas kan ik dingen beginnen te onderscheiden (allé dat denk ik toch).

    Volgens mij ligt het hoofdje nog steeds bovenaan. Onderaan krijg ik pijnlijke stampen, dus dat zijn volgens mij de voetjes...

    Maar zeker weet ik het helemaal niet...
     
  6. saar83

    saar83 Lid

    16 okt 2007
    34
    0
    0
    Amsterdam
    Toen ik 22w was moest ik naar de vk en zij voelde aan mijn buik en zei dat ze de kleine al helemaal voelde liggen. Ze kon me alleen toen niet precies zeggen hoe de kleine lag omdat het erg druk was. Toen ik 2weken terug weer op controle was had ze meer tijd en legde ze me uit hoe ons kindje lag.
    Als ik s'avonds in bed lig voel ik de kleine ook al heel duidelijk. Je ziet mijn buik helemaal opbollen, meestal links onder mijn navel. Ik kan dan gewoon het ruggetje vastpakken, als ik dan mijn buik masseer reageert de kleine erop door te schoppen, zo weet ik ook meteen waar de beentjes zitten. Sinds afg week kan ik voel ik ook iets kleins, zit precies links onder mijn ribben, weet niet precies wat het is maar je kan het zo vastpakken. erg grappig. Enige wat ik soms vervelend vind is de schoppen tegen mijn blaas aan. Dat doet gewoon zeer en geeft een heel onprettig gevoel in mijn vagina. Dinsdag moet ik weer naar de vk, dan maar ff vragen of het geen kwaad kan.
     
  7. BlaBlaBla

    BlaBlaBla Bekend lid

    25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik ben afgelopen maandag bij de vk geweest en toen voelde ze hoe de kleine lag...dus toen heb ik zelf ook gevoeld of ik t verschil tussen hoofdje en kontje enzo kon voelen, en ja dat lukt me dus :)
     
  8. Princess

    Princess Actief lid

    Vandaag controle gehad en ons meisje ligt nog steeds in stuit. Hoeveel kans bestaat er dat ze nog uit zichzelf draait?
    De gynaecoloog wil ze niet uitwendig draaien omdat de navelstreng rond de hals zit.

    De gyn wil nu 22/04 afwachten (38weken). Ze sprak van dat de navelstreng op 2 manieren rond de nek kan zitten, helemaal errond of als een "bretelleke"... In 't tweede geval zou ze nog uit zichzelf kunnen draaien.
    Een stuitbevalling wil ze niet doen ( en zie ik ook niet zitten )
     
  9. Ienieminie

    Ienieminie Bekend lid

    8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Sinds 2 weken voel ik echt duidelijk een kontje, boven onder mijn rechterborst. Ik ga er iig vanuit dat het het kontje is, omdat het hoofdje volgens de VK beneden ligt. Is echt een mooi bolletje wat ik voel. Heerlijk gevoel hoor!
     
  10. jolien

    jolien Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ja ik kan het wel voelen.vandaag controle gehad,en toen bleek ik idd gelijk te hebben(kleine was weer omhoog gedraaid,kon het kopje gister zo vasthouden)
     
  11. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Voel ook al een tijdje een kont. Die steekt vaak nogal uit, hihi.

    De verloskundige probeerde te voelen aan welke kant babietje d'r ruggetje ligt, maar dat was lastig omdat babietje zo ruim in het vruchtwater zit :D
     
  12. Princess

    Princess Actief lid

    Bij mij is het dus het hoofdje dat bovenaan ligt...
     
  13. vlademira

    vlademira Niet meer actief

    ik zi van de week dat het kindje met het hoofdje naar beneden ligt gisteren werd dit bij de vk bevestigd baby is zelfs al een beetje ingedaald
     
  14. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi,
    onze meid ligt ook in stuit en ik kan haar hoofdje duidelijk voelen, het voelt vrij hard aan en ik voel het altijd rondom boven m'n navel.
    Mijn vk vertelde me dat de kans klein is dat ze nog zal draaien en over een draaipoging heeft zij het niet gehad, volgens mij gaat dit namelijk ook niet zo makkelijk. Ik heb een strak buikje en heb ook niet erg veel vruchtwater dus vandaar. Maar ze zei wel dat als ik eens hevige pijn voel, dit mogelijk het draaien is van de baby.
    Ik meen me te herinneren dat eens de 36 weken bereikt, er nog erg weinig kans is dat ze gaat draaien.
    Bij mij wordt het waarschijnlijk een keizersnede, al is het toch nog even afwachten...
     

Deel Deze Pagina