He, Wij wonen tijdelijk in het huis van mijn schoonvader. hij heeft een oude gaskachel die wij niet gebruiken. Vanmorgen vloog een vogel in de pijp en nu zit de vogel vast. ik hoor hem de hele dag en er komt steeds as/ roest/ smurrie naar beneden. Mijn schoonvader wil er niets aan doen, maar ik heb stiekem de pijp onderaan los gemaakt zodat de vogel eruit kan, alleen doet hij het niet. Ik heb ook de dierenambulance gebeld, maar ze kunnen ook niets doen. Ik vind het vreselijk en hoop dat hij straks nog van onderen eruit vliegt. Iemand nog tips?
vooral met rust laten! niet al te veel in dezelfde kamer / geen tv of ander geluid waar hij bang van kan worden & raampje open laten zodat hij er nog uit kan als ie wel zn weg naar beneden kan vinden... Succes! Wel vreemd trouwens dat ze van de dierenambu niet komen!
och arm beestje, kan je erbij met een stok? een bezemstok of zo? voorzichtig porren misschien? zo gaat ie langzaam dood, maar ja, als je er niks aan kunt doen, bah zielig hoor, ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is om te horen de hele tijd.
aaaah wat zielig! Je mag wel opppassen hoor als hij eruit komt vliegen....Als hij lekker in paniek overal tegenaan vliegt kun je meteen opnieuw de muren/plafon gaan witten! x
Ik heb een tuinslang de buis ingeduwd om te kijken of er geen blokkades zijn. Nu het advies van moppie1981 opvolgen. Maar ik laat geen raam open INBREKERS....
Hij moet licht zien, dus schijn eens met een zaklamp naar binnen, ze gaan altijd naar het licht toe.. Succes!
De vogel zit er nog in. Ik heb een zaklamp voor de opening liggen en ga lekker de stad in. Ik hoop dat hij eruit vliegt.