Volgende week inwendige echo ivm onregelmatige cyclussen, wat te verwachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Barbara11, 24 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    Hallo meiden!
    Na een tijdje niet op het forum geweest te zijn (ik mocht van mezelf even niet, moest het zwanger worden beetje los laten).
    Maar helaas is het nog niet gelukt, ik ben nu 9 maanden van de pil af en zit in m’n 8e cyclus (ze zijn lang en zeer onregelmatig).
    Nu ben ik toch maar de huisarts gestapt omdat ik erg onzeker ben door de onregelmatige cyclussen, gelukkig had ze veel begrip en me doorgestuurd naar de gynaecoloog.

    dinsdag 2 november krijg ik een inwendige echo, maar wat kan ik verwachten? Gaat eens arts bij een onregelmatige cyclus snel iets voorschrijven? Zal mijn vriend eerst zich moeten laten testen? Of sturen ze me gewoon weer weg als ze niks ‘geks’ vinden?

    sorry voor dit lange verhaal, ik moest het even kwijt
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ze gaan mbv een inwendige echo kijken hoe je baarmoeder en eierstokken eruit zien. Als je onregelmatig ongesteld bent, zou PCOS kunnen spelen. Dat zie je vaak duidelijk op een echo.

    Verder kan het zijn dat je voor bloedonderzoek moet. Dit willen ze graag op de eerste dag van je cyclus doen. Eventueel zou je een kuur kunnen meekrijgen om je menstruatie op te wekken, zodat daarna verder onderzoek gedaan kan worden. Deze hormoonwaarden zeggen vaak al een hoop. Eventueel ook een bloedonderzoek op dag 5-7 na je vermeende eisprong, mocht je die krijgen.

    Voordat er hormoonmedicatie gegeven wordt, is het in ons ziekenhuis standaard om eerst zaadonderzoek te laten doen.

    Succes!
     
  3. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, ik ben erg benieuwd en een beetje zenuwachtig! Maar we gaan het zien volgende week o_O
     
  4. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.203
    1.695
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen hoe onregelmatig jou menstruatie is? Ik zit namelijk een beetje in hetzelfde schuitje, maar weet niet goed of het ernstig genoeg is om ermee naar de dokter te stappen. Ik ben ondertussen 6maand van de pil af cyclus 5 nu.
     
  5. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    Ja tuurlijk! Mijn cyclussen zijn dit geweest :
    56-51-28-36-46-51 en zit nu op dag 27.. ik vond het ook lastig inschatten of ik moest gaan. Maar ik dacht even checken kan geen kwaad en gelukkig werkte de huisarts hieraan mee
     
  6. Lexa

    Lexa Lid

    8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Hallo,
    Ik heb hetzelfde aan de hand. Sinds januari gestopt met de pil, maar zeer o regelmatige cyclussen waardoor ik nu in oktober naar gynaecoloog ben gegaan . Zij heeft de eerste echo gemaakt. Tevens een afspraak gemaakt voor bloedafname en zaadonderzoek. Die 3 dingen onderzoeken ze standaard. Vandaag bespreking resultaten gehad en ik blijk pcos te hebben. Het zaadonderzoek was wel goed. Ik ga dus binnenkort starten met medicatie om eisprong op te wekken en dan ga ik opnieuw echo en bloedafname enzo moeten doen´
     
  7. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    Oke, even vervelend om te horen! Maar ook wel fijn dat er iets duidelijk is denk ik? Gingen die onderzoeken snel achter elkaar? Of zit daar dan ook weer wachttijd op? Ik ben heel benieuwd en ongeduldig o_O
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik zit ook net in de onderzoeksmolen. Maar ik heb idioot korte cyclussen. Bij nr2 kreeg ik 2 rondes onderzoeken voordat medicatie werd voorgeschreven. Nu zit ik in de 2e echo ronde en ik zal nog een derde ronde moeten doen en in de derde ronde ook bloedprikken weer.
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Jouw cyclus is regelmatig met 1 uitschieter :) en dat kan een keer gebeuren en is zelfs volstrekt normaal dat een eisprong later is of een keer niet springt. Met regelmatig is t natuurlijk niet zo dat elk cyclus exact even lang is. Mag best beetje variëren
     
    Milena92 en Newbie123 vinden dit leuk.
  10. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.203
    1.695
    113
    Vrouw
    oké dat is nog wel echt onregelmatiger dan bij mij. Ik ga nog even afwachten. :)
     
  11. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.203
    1.695
    113
    Vrouw
    dacht ik ook, tot de vrouw waar ik acupunctuur doe het toch echt te onregelmatig vond en vooral die uitschieter na 3 rondes veel te vroeg vond.
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Nee joh :) gebeurt elke vrouw en is écht volstrekt normaal :)
     
  13. Lexa

    Lexa Lid

    8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Ja idd vervelend maar nu kunnen we aan de oplossingen beginnen. Ja het eerste gynaecologisch onderzoek heb ik wel paar maand op moeten wachten omdat ik niet ben doorverwezen door de huisarts maar gewoon een controle onderzoek had ingepland. Maar gynaecologen heeft mij dan wel een afspraak gemaakt bij de fertiliteitsarts, 2 weken na het bezoek bij de gynaecoloog. Het bloedonderzoek en zaadonderzoek kan je zelf inplannen dus dat gaat snel. Nu kan ik heel snel starten met de medicatie en de daarbijhorende echo's dus heb het gevoel dat wel goed vooruit kan gaan allemaal. Heb btw lean pcos, dus geen overgewicht. Zijn blijkbaar verschillende types van :)
     
  14. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    Spannend ! Succes met deze ronde :thumup:
     
  15. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    Ja vind het bij jou inderdaad ook meevallen, ik doe ook acupunctuur en die van mij vind het altijd veel te lang o_O is natuurlijk ook zo, dus hopen dat het beter wordt
     
  16. Barbara11

    Barbara11 Lid

    29 mrt 2021
    83
    23
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je uitleg, ik hoop dat het snel iets positiefs voor je brengt! Ik heb zelf ook geen overgewicht en geen vreemde klachten verder. Alleen super onregelmatige cyclussen, vind het maar spannend allemaal
     

Deel Deze Pagina