Volledig ziek gemeld tijdens de zwangerschap, en dan?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Haver11, 4 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hoe gaat zo iets in zijn werk.
    Ik ben vandaag volledig ziek gemeld, Ik moet dan dus waarschijnlijk naar de bedrijfsarts. Wat gaat hij/zij dan doen?

    Bij mijn vorige 2 zwangerschappen hoefde ik niet meer naar de bedrijfsarts omdat toen al wel duidelijk was dat ik niet meer kon werken ( ziekenhuisopname )
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Bedrijfsarts zegt: ooooooh u bent al zo ver? Nou dan ga ik niets meer ondernemen en wens u een verder goede zwangerschap toe en mocht het na het verlof niet hersteld zijn, weer even ziek melden. Dan zie ik u dan wel weer.

    Zo ging mijn gesprek toen haha, ze nemen ook geen risico met zwangeren daarin. Heeft ook geen zin, voor je het weet hebben ze verlof.
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  3. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Zou fijn zijn als ik ook zo'n gesprek krijg.
    Zie er nu al tegenop :oops:
    Maar gaan ze niet proberen dat ik nog halve dagen moet werken of wat dan ook?
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Nee, ze nemen geen risico met zwangeren ;) als je nou 12 weken bent is het anders omdat ze dan kijken of aanpassing kan helpen, maar je gaat toch over minder dan 10 week met verlof. Tegen de tijd dat je op gesprek gaat is dat misschien maar 7 weken nog of minder

    Kost de werkgever ook niets nu, UWV betaald immers
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  5. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Bij mij was het toen “Och jee, als we wisten dat u zo slecht kon lopen had u niet eens hoeven komen, dan hadden we het telefonisch gedaan” :roflmao:
    en zei hij ook inderdaad ‘Met zwangeren nemen we geen risico’.
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  6. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oké, ben benieuwd. Zal binnenkort wel een oproep krijgen:)
     
  7. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Bij de eerste met 10 weken ziek gemeld. Had zelf al een plan gemaakt hoe ik het verder op wilde pakken. Hij vond het prima, goed ook dat ik een plan had gemaakt. Hierna nog 1x telefonisch contact gehad.

    Bij de 2e met 16 weken volledig ziek gemeld. Ik heb geen oproep gehad. (Hij dacht vast dat ik weer een goed plan had liggen. Had ik ook trouwens :D:D:D)
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  8. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik hoefde niet eens te komen. Gewoon telefonisch contact gehad, zowel in m'n vorige zwangerschap als in deze. Met zwangeren nemen ze idd geen risico.
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  9. AapEnOlifant

    AapEnOlifant Bekend lid

    30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    Hier hetzelfde als @RachelleNM. Telefonisch contact gehad en zo volledig arbeidsongeschikt verklaard tot ingang verlof.
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  10. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Bij mijn 1e had ik echt een zak van een bedrijfsarts. Ik had bekkeninstabiliteit en hij vond dat ik wel gewoon kon werken. Ik had immers maar een zittend beroep. Gelukkig was mijn leidinggevende het hier echt niet mee eens en heeft zijn advies van tafel geveegd. UWV begreep er ook niets van.


    Bij de 2e werd ik pas met 32 weken opgeroepen, terwijl ik vanaf 24 weken thuis zat. Na 10 minuten stond ik weer buiten en zei dat ik me moest focussen op de laatste weken en genieten van de baby als die geboren was.
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  11. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    ik loop al sinds de 18 weken rond met rugklachten. Het werd met de week erger en erger.

    rond de 26 weken ging ik nog maar halve dagen werken en rond de 30 weken heb ik toch het advies van zowel de gynaecoloog, huisarts als bekkentherapeut gekregen om alles op een laag pitje te doen ivm bekkeninstabiliteit en het toch verstandiger zou zijn om me volledig ziek te melden voor de laatste weken. Het zou juist vanaf nu zwaarder worden voor mijn bekken.

    Over 1,5 week zou mijn verlof officieel beginnen maar ik heb tot heden nog niks gehoord van de arbo arts. Wel bericht van het UWV dat ze mijn loon voor 100% uitkeren.

    ik verwacht eigenlijk geen bericht meer. Maar ze mogen me altijd bellen :)
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  12. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.658
    204
    63
    Parttime logistiek
    Hier met 8 weken al volledig ziek gemeld vanwege spugen daarover heen nier stuwing en ziekenhuis opname. En oproep met 26 weken gehad.

    Advies van de bedrijfsarts genieten tot dat de baby is geboren. Werk in de logistiek in een magazijn zwaar lichamelijk werk. Ze nam geen risico. Maar aangezien ik gek werd van het thuis zitten mocht ik toch halve dagen gaan. Mits dit op een bepaalde afdeling was. En ging het niet moest ik gelijk stoppen en na mijn verlof terug komen.
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  13. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Geen zorgen dus :D
     
  14. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Nee inderdaad haha.
     
  15. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    Hier vanaf 14 weken thuis. Arbo hing vorige week aan de telefoon. Dat ik mezelf echt rustig moet houden, en dat ze geen enkel risico willen lopen voor het ongeboren kind. Dus heel simpel.
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  16. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Bij de jongste zat ik in de ziektewet vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. De bekkenklachten die ik ook al had bij de oudste was voor mij het signaal dat ik zwanger was. Bedrijfsarts heeft gebeld, met de mededeling dat het duidelijk. Leidinggevende was het er niet mee eens, werkte op een verpleegafdeling en ze kregen het rooster niet rond, dus ze vond dat ik wel kon komen werken. Contact gezocht met bedrijfsarts en hij was boos op haar. Ik was zwanger en hij besloot dat ik 100% ziek was en daarmee klaar. :thumup:
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  17. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wilde nog even laten weten dat ik tot nu toe nog niks heb gehoord van de bedrijfsarts.
    Ga er ook niet meer vanuit, aangezien ik inmiddels 30 weken zwanger ben. :)
     
  18. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Hier moest ik ook met 14 weken naar de bedrijfsarts. Ik was ziek gemeld maar werkte wel nog 8 van de 12 uur.
    Een heel begripvolle man die ook vond dat een zwangere geen zwaar werk hoort te doen (werk in de thuiszorg)
    Nu enorm veel pijn en last van banden/bekken en na een week lang hoesten en daardoor nog meer pijn nu volledig ziek gemeld. Donderdag weer terug en dan zullen we zien, ik verwacht meer begrip van hem dan van mijn bazin. Zeker omdat over 4 weken mijn contract afloopt en die niet verlengt wordt.
    Ik zou me niet al te druk maken.
     
  19. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Nou het is echt belachelijk. Ik ga over 2 weken officieel met verlof, en ik heb afgelopen vrijdag een oproep gekregen voor de bedrijfsarts, aankomende donderdag.

    Ik had eerlijk gezegd geen oproep meer verwacht. En anders telefonisch. Maar goed, we zien het wel.
     
  20. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.246
    113
    Ik kreeg ook een oproep 2 weken voor ik met verlof zou gaan. Ik was voor 50% ziek gemeld. Ik heb gewoon een heel gezellig en open gesprek gehad. Er werd me zelfs gevraag of we het aantal uren niet nog meer moesten gaan afbouwen. Heb toen aangegeven dat dat niet hoefde, maar dat zo gauw ik merkte dat het toch nog te zwaar zou zijn ik direct aan de bel zou trekken.
    Probeer je niet druk te maken, alhoewel dat makkelijk gezegd is dan gedaan.
    Ik vond het ook heel bijzonder dat ik 2 weken voor m’n verlof nog langs moest komen, maar goed, wat moet dat moet...
     

Deel Deze Pagina