Volledig ziek gemeld tijdens de zwangerschap, en dan?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Haver11, 4 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Hier 7.5u per week ziek gemeld en vorige week telefonisch contact gehad met de ARBO dienst. Die gaven aan dat ze me niet meer gingen oproepen en dat ik contact op moest nemen als het teveel was en ik er niet uit kwam met mijn werkgever. Ze vonden het niet nuttig om me voor die paar weken nog op te roepen.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is inderdaad belachelijk, ik zou gewoon bellen en vragen of het ook telefonisch kan.
     
  3. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag gebeld. De assistente wist ook niet goed waarom ik nog een oproep had gekregen, ook gezien de reden, en ik dus een week later met verlof ga.
    Nu moet ik morgen mijn leidinggevende bellen en zij moet met de bedrijfsarts gaan overleggen of het noodzakelijk is of ik toch nog op gesprek moet komen..
    Vreemd allemaal hoe dit gaat.
     
  4. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Nou, ik moet gewoon nog naar de bedrijfsarts. :eek:
     
  5. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Gewoon gaan en dan zien ze het vanzelf wel.

    Vandaag ook geweest en ondanks de neerbuigende opmerkingen van mijn bazin geeft de arbo arts me gelijk. Als het niet gaat, ziek melden.
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  6. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ik ben al vanaf 8 weken thuis. De bedrijfsarts doet er totaal niet moeilijk om, al is mijn werk er niet blij mee. Zelf vind ik het ook minder prettig want verveel me te pletter.
     
  7. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Als je 6 weken ziek bent, moet er een probleemanalyse gemaakt worden. Zo belachelijk is het niet, je werkgever is het namelijk verplicht. Dus waarschijnlijk komt er niets uit, zegt de bedrijfsarts dat je ziek bent en veranderd er niks, maar je werk houdt zich aan de procedure..
    Het kan overigens wel telefonisch, als je niet in staat bent om te komen. Maar de een springt daar wat makkelijker mee om dan de ander.
     
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Vreemd dan dat ik dat bij mijn dochters niet heb hoeven doen. Maar goed. Ik ga er heen en we zien het wel.
     
  9. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik kreeg tijdens mijn bevallingsverlof ineens een oproep om langs te komen. Toen eerst maar eens gebeld of dat wel klopte.... het bleek dat mijn werkgever een verkeerd "hokje" had aangevinkt, waardoor ik als "ziek" was gemeld ipv met zwangerschaps-/bevallingsverlof. Dat kon toen gelukkig telefonisch worden afgehandeld.

    Maar inderdaad dat wat hierboven ook is aangegeven, het is heel goed mogelijk dat je de oproep ontvangt zodat de werkgever aan zijn wettelijke eisen kan voldoen. Ik verwacht dat de arbo-arts gaat noteren dat je bijna bent uitgerekend en je daarna een fijn verlof gaat wensen.
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  10. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Dat is ook wat haha.
    Zoals jullie het nu zeggen zal dat het inderdaad wel zijn.
     

Deel Deze Pagina