Voor dames met een onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Silla, 17 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silla

    Silla VIP lid

    31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    He ladies,

    Misschien zijn er dames die net als ik een onregelmatige cyclus hebben. Ik ben sinds een week begonnen met Agnus Castus (monnikspeper) ik weet nog niet of het echt werkt, maar goed het is het proberen waard toch?

    Hierbij ook nog ff een beschrijving:

    Monninkspeper AGNUS CASTUS

    Monnikspeper Vitex agnus castus Veel planten zijn al uit de oudheid bekend. Dat geldt ook voor Monnikspeper, oftewel Kuisboom. Monnikspeper is een zeer forse heester, die in het wild een hoogte van maar liefst zes meter kan bereiken. De plant wordt bij ons vooral gekweekt om zijn violetblauwe herfstbloemen. In de oudheid paste men Monnikspeper vooral toe bij vrouwen, en dan met name bij aandoeningen, die men afdeed met vrouwenkwaaltjes. Toch zaten de geachte geneesheren uit de oudheid er niet zo ver naast. Monnikspeper herstelt namelijk het hormonaal evenwicht en bevordert een regelmatige cyclus en menstruatie. Toepassingen - Bevordert een regelmatige en evenwichtige cyclus - Ook na pilgebruik monnikspeper (kuis lammetje), waarvan de bessen als werkzame bestanddelen o.a. agnoside casticine,victine en cineool bevatten, heeft een regulerende werking op het gehele vrouwelijke voortplantingssysteem. Door middel van stimulatie van de hypofysevoorkwab wordt vooral de productie van het LH en prolactine vergroot. Via de hypofyse wordt de functie van de eierstokken gereguleerd en door de Agnus Castus worden zo de maandelijkse hormoonschommelingen afgeremd. Daarom is Agnus Castus bij uitstek geschikt voor de behandeling van P.M.S. klachten, menstruatieproblemen, overgangsklachten, frigiditeit, depressies en ter herstel van de hormonenbalans na gebruik van de anticonceptiepil.


    Groetjes
     
  2. bengel

    bengel Niet meer actief

    bij mij werkte dit niet..2 maand geslikt .ben nu eindelijk ongesteld, na 38 dgn overtijd..ik slik nu allleen foliumzuur...

    maar misschien werkt t wel bij jou?
     
  3. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Nou, als het deze maand weer niet lukt kan ik de monnikspeper volgende maand bij mijn rijtje bijvoegen, wordt dan onderhand wel een half uur eerder opstaan om alle hulpmiddelen op tijd in te nemen!
     
  4. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    voor mij het zelfde hoor, dan volgende maand deze er ook nog bij
     
  5. ah78

    ah78 Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi allemaal!

    Ik slik de monnikspeper al een tijdje...Mijn eerste cyclus was 86 dagen :oops: Ik hoop dat het slikken van deze pillen deze maand wel helpt
    Afwachten maar weer

    Liefs An ;)
     
  6. cynnie

    cynnie Lid

    17 apr 2006
    7
    0
    0
    groepsleidster kinderdagverblijf
    oudheusden
    waar kun je dit kopen?
    Ik weet niet zeker of ik een lange cyclus heb maar ben bang van wel.
    Heb 21 februari mijn spiraal laten verwijderen ben een week ongesteld geweest en daarna niet meer. Zit er met smart op te wachten zodat ik weet wat uberhaupt mijn cyclus is.
    Groetjes cynthia
     
  7. Silla

    Silla VIP lid

    31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Je kunt het volgens mij bij zo'n reformwinkel kopen (de Tuinen ofzo) maar bij mij heeft het dus niet geholpen, ik ben van een cyclus van 35 dagen naar een cyclus van 45 dagen gegaan. Daarom ben ik er maar mee gestopt. Maar het wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou niet zal lukken elk lichaam is anders natuurlijk. Succes

    Groetjes Silla
     
  8. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik slik sinds deze maand teunisbloemolie en tarwekiemolie ...zal denk ik ook niet goed zijn teveel van deze middeltjes tegelijk te gebruiken denken jullie ook niet?
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Helaas zijn dit geen wondermiddeltjes. ik vertik het ook ze te gaan slikken.
    ben nu 9 maanden bezig, het komt zoals het komt.. baal er soms ook van maar uiteindelijk moet mijn hubby's zaadje mijn eitje vinden.. geloof niet dat daar pilletjes voor zijn...
    mijn cyclus is ook heel lang heel raar geweest, vorige keer en de keer daar voor zelfde dag eisprong en zelfde lengte... maar heb nu al weer een dag eerder mijn eitje gehad.
    Iedereen wil graag zwanger worden, maar de natuur moet het ook zelf kunnen.
    Wil hier niemand mee kwetsen hoor, baat het niet dan schaad het niet..

    groetjes
     
  10. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik slik ook tarwekiemcapsules, maar verwacht er echt geen wonderen van hoor. Heb idd ook zoiets van baat het niet dan schaadt het niet! Als je er een leuk verhaaltje over leest en je wil graag zwanger worden, tja, dan kom je wel eens in de verleiding :oops:
     
  11. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    en ik ook niet hoor... heb inderdaad net als jullie ook zoiets van baat het niet dan schaad het niet...het zijn tenslotte allemaal natuurlijke producten anders had ik ze nooit geslikt.
     
  12. Boterkoek

    Boterkoek Bekend lid

    19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik slik nu Alchemilla / Vrouwenmantel. Ook om regelmatiger ongesteld te worden.

    Ik ben nu meer als 6 maanden gestopt met de pil, en ik ben pas twee keer ongesteld geweest. Wel heel erg lang, en erg hevig. Voordat ik aan de pil ging was ik ook erg onregelmatig, dus misschien hoort het wel gewoon bij me. Toch zie ik het liever regelmatig, met oog op zwanger raken.

    Een nadeel vind ik van Alchemilla, dat het wel schadelijk kan zijn MOCHT ik zwanger raken. Nou zijn we nu nog niet bezig met zwnager raken, maar als we dat willen, moet ik er gewoon mee stoppen. Of als ik denk dat ik zwanger zou zijn.. Die van mij zijn capsules, bij de Tuinen gekocht. 50 stuks, 7 euro.

    Maar die monnikspeper had ik nog niet van gehoord. Is misschien beter, dan wat ik nu gebruik.

    Liefs
    Sinnamon
     
  13. Isa

    Isa Actief lid

    16 apr 2006
    238
    0
    0
    ik ga nog stoppen met de pil maar ik twijfel eraan of deze middelen wel effect hebben. Ik had voor de pil ook een hele lange en onregelmatige cyclus en ik weer dus nog niet of dat straks weer zo is maar volgens de huisarts kan het wel 10 tot 15 jaar duren na je 1e menstruatie totdat je cyclus regelmatig wordt :rolleyes: Maar omdat de meeste vrouwen de pil gebruiken merk je dat niet. Hij zegt; gewoon 2 a 3 keer per week vrijen en als het na een jaar nog niet is gelukt dan mag je terugkomen voor onderzoek etc. Dus tja...niet echt fijn als je zwanger probeert te worden maar het is gewoon moeder natuur. En als er wel een medische reden is, bijvoorbeeld dat je eisprong niet op gang komt o.i.d. dan is daar gelukkig wel wat aan te doen doormiddel van medicatie zodat je toch best veel kans hebt om zwanger te worden gelukkig :)
     
  14. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik gebruik helemaal niets meer, heb een weekje tarwekiemolie capsules geslikt maar werd toen duizelig, ik slik alleen foliumzuur en ik zie het wel, en ik heb/had ook geen regelmatige cyclus,
     
  15. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik heb alleen wel last van opboeren..sorry klinkt misschien niet zo lekker..weet alleen niet welke van de twee (tarwekiem of teunisbloem) dit veroorzaakt...misshien zijn ze het ook wel alletwee. maar goed ik zie nog wel even ..slik ze nog maar ongeveer 2 weken.
     

Deel Deze Pagina