Voor het eerst een spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nonamenononsense, 17 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Haai, ik heb een vraagje mbt het spiraal. Ik heb altijd al zware en lange menstruaties gehad en ook na al mijn miskramen en 2 bevallingen lang gevloeid... Jammer genoeg ben ik nu al 4 maanden aan het vloeien, ondanks microgynon 50.

    Huisarts adviseerde mij een mirena, al het andere zou ik geheid doorheen gaan. Ik heb 2 maanden getwijfeld, want ik hou niet van gepoer daar beneden maar eeuwig menstrueren ben ik ook zat.

    Vorige week woensdag laten zetten, en daarna gaan werken (zorg). Kom best zei mijn huisarts.

    Nou niet dus, heb enorm veel pijn gehad.
    Sindsdien vloei ik nog, en heb ik last van mijn bekken en lichte menstruatie krampen. Kan dat met mekaar te maken hebben?
    Ik moest de pil nog door slikken een maand, wil absoluut niet zwanger worden. Dan controle, en dan stoppen met de pil

    Ik heb tijdens beide zwangerschappen bekkeninstabiliteit gehad, en erna altijd last gehouden bij overbelasting en hormonen door menstrueren.

    Alleen je verwacht het niet na plaatsen spiraal... Iemand ervaring?
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Ik weet niet precies welke voorlichting je hebt gekregen, maar je lichaam moet wennen aan spiraal. In het begin kan dit gepaard gaan met menstruatiekrampen, rugpijn, etc. Bloedverlies kan heel lang aanhouden. Je kunt eigenlijk pas na 3-6 mnd echt een uitspraak doen over 'hoe de spiraal voor jou werkt'.

    Als de pijn meer is dan normale 'menstruatieklachten' en niet binnen 2 weken duidelijk verbeterd zou ik zeker bij huisarts weer aan de bel trekken. Sommige lichamen wennen nooit aan spiraal (lichaam blijft dan proberen om het 'vreemde ding' weg te krijgen, af te stoten dmv krampen).

    Ik weet dat mijn huisarts zei dat je twee type vrouwen hebt: de vrouwen die snel wennen aan spiraal en 'm niet voelen zitten, vrouwen die constant (pijn)klachten blijven houden. Spiraal is in die zin niet voor iedereen weggelegd en je weet van te voren niet in welke categorie je valt.

    Sterkte!
     
  3. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ja, eigenlijk niet. Heb zelf ook niks gevraagd, stom! Bedankt voor je toelichting, klinkt logisch!
     

Deel Deze Pagina