Helemaal verdrietig was ik na mijn eerste werkdag. Ik dus he en mijn meissie niet. Maarrrrr ze heeft niets gedronken uit de fles, ze wordt erg boos en wil helemaal niets, ze probeert het niet eens. Ze is er niet huilerig om en ook vrolijk maar toch. Ze krijgt fulltime bv en nu moet ze dus uit de fles drinken maar dit vertikt ze. Heeft iemand tips???? en is dit nu heel erg, ze heeft twee voedingen gemist en heeft er nu 1 ingehaald. Ze zit nu op vier voedingen maar normaal drinkt ze nog vijf en slaapt ze s nachts door, dikke kans dat ik er vanacht uit moet. Ze is vier maanden. De gekolfde melk was uit de vriezer en van twee maanden geleden. Liefs
Zo'n tommytippee fles? Heb je het niet vooraf geprobeerd / geleerd, uit een flesje drinken en diepvriesmelk? Dat de melk wat ouder is maakt niet uit. Met vier maanden zo weinig voedingen en doorslapen vind ik al heel wat hoor. Misschien toch vanavond / vanacht wat extra laten drinken hoor.
Ach, dan voel je je rot ja... Diepvriesmelk heeft een andere smaak. Probeer even te oefenen met kleine beetjes afgekolfde melk, diepvries en vers, kijken wat ze lust. Probeer verschillende temperaturen. Een tommee tippee kan uitkomst bieden, maar als ze het niet eens probeert zal het misschien niet liggen aan of ze het snapt of niet. Koop een voedingsbekertje en geef dat mee naar de opvang/oppas. Dan kunnen ze daar wat slokjes uit aanbieden als het echt niet lukt. Leg haar vanavond nog even aan voor je gaat slapen, zo halen jullie een lekker mama-baby momentje in en pakt zij nog wat voeding mee. Succes!
Ze weegt al acht kilo dus dat ze op vijf voedingen zit is geen probleem, ze groeit als kool en doet het fantastisch. Ik ga idd even zo'n tommietippie halen misschien dat het werkt, ze heeft wel vaker uit een flesje gedronken en toen was het geen probleem. Nu wil ze het echt niet hebben. Ik heb de voedingen wel ingehaald vanmiddag en vanavond en ze ligt nu tevreden op bed. Ik hoop dat ze vanacht een keer wakker wordt. Ik heb zo'n rot gevoel en voel me een slechte moeder. Vanavond wilde ze ook geen flesje met vers afgekolfde melk. Ze huilt al als ze de fles ziet, snap er niets van.
Herkenbaar. Mijn dochter had precies hetzelfde. Ze verhongert niet, dat is 1. Twee, geef het een beetje tijd , ze moet wennen aan de fles. Probeer iemand anders dan jijzelf ´s avonds of anders regelmatig een flesje te laten geven, zodat ze went. Bij het wakker niet meteen door verzorger een flesje erin, eerst rustig laten bijkomen, beetje rondwandelen en dan heel rustig, zonder prikkels! , een flesje aanbieden. Na verloop van tijd gaat het beter,maar het blijft moelijk. Mijn dochter ging pas na ruim een maand iets beter drinken.
oh dus jouw dochter wilde het ook niet, maar vond je het niet vreselijk rot dan?? Viel ze niet af en was ze wel tevreden?? Mijn meissie is dus ondanks dat ze gisteren overdag minder gedronken had (s middags en s avonds wel bijna non stop gedronken bij mij) heel tevreden en blij, ze heeft dan ook geslapen van 22.00 tot 7.30. Heb net de tommietippie gehaald en ga het elke keer voor de voeding even proberen en s avonds geeft mijn man haar eerst wat fles (proberen dan dus) en daarna de borst. Ze raakt namelijk helemaal over haar toeren als je te lang probeert.
Ja, mijn dochter slaapt ook gewoon de hele nacht door, ongelooflijk nietwaar? Voordat ik ga werken zorg ik ervoor, dat ze bij mij, goed en lang gedronken heeft. En na het werk direct aanleggen. Verder kan de oppasser proberen of ze van een lepeltje of cupje wil drinken. Net als bij jou, kan mijn dochter ook niks opgedrongen krijgen,dat wil ze niet. Probeer haarzelf niet de fles te geven, jou associeert ze met je borsten niet met de fles. Als ze jou ruikt, wil ze toch geen fles. Zorg ervoor dat je er daarom niet bij bent, als je dochter gevoed wordt, ga even boven zitten,of in een andere kamer, ze moet je namelijk niet ruiken. En ja, ik vond het ook rot, dat ze niet dronk,maarja wat kan je eraan doen? Blijf vertrouwen houden, en het komt goed. Ik had ook een andere fles aangeschaft,maar dat hielp niets. Enkele tips zijn, de speen verwarmen tot kamertemp, een hydrofieldoek met jouw geur om de fles, radio/tv uit tijdens het aanbieden van de fles. Mijn dochter valt niet af, die komt alleen maar aan, dat heeft ze van mij
hahaha, hartstikke bedankt voor je lieve reactie. We blijven het gewoon maar proberen en ik zal me niet te veel zorgen maken. Ze drinkt idd s ochtends veel en lang bij me en ze krijgt dan ook veel want ik kolf in 5 minuten 140-180 ml. Mijn man moet dan maar proberen haar de fles te geven. Als ze het van mij heeft komt ze ook alleen maar aan. Ik werk onregelmatig dus het is niet zo dat ze de hele week zonder moet overdag. Als ik late dienst heb mist ze maar 1 voeding gelukkig. Dan voed ik haar als ik weer thuis ben s avonds.
Nou meid, klinkt hartstikke goed! En als ze iets ouder is,komt het vanzelf. Ze moeten het ook een beetje leren.
Herkenbaar! Mijn zoon is nooit een flessenfan geworden. Ondanks vanaf dat hij 4 weken oud is dagelijks een flesje gekolfde melk. De eerste weken op de opvang maakte hij het wel bont, 90 tot 120 ml per dag. Wel vrolijk gelukkig. Met de breastflowfles is hij beter gaan drinken. Nog geen enorme hoeveelheden, maar inmiddels drinkt hij ca 250 ml op een opvangdag (terwijl ik zo'n 400 tot 450 ml kolf in 2 sessies). Thuis wil hij dan ook meteen drinken om in te halen. Nu de bijvoeding goed loopt, kan het wel een beetje gecompenseerd worden, want hier liepen de avonden en nachten wel stukken onrustiger.
Oke nog een liefhebber van de borst dus. Mijn meid huilt echt al als ze de fles ziet ze probeert het niet eens. Ze drinkt dus niets!!!! ik hoopte dat ze in iedergeval een slokje zou doen maar niet dus...we wachten wel af.
Mirre was ook zo, al gaf ze soms uiteindelijk wel toe aan het einde van de dag. Tommietippie maakte hier niets uit. Heb toen uitgebreid gesproken met de dietiste van het CB en die zei: ze haalt het wel in, maakt niets uit. En natuurlijk blijf je je zorgen maken maar je kunt in ieder geval een beetje rationaliseren Ze is nooit een flesfan geworden, tot ze een maand of 14 was en ze de avondborst weigerde en vroeg om een fles met haar speciale 'flesgeluidje'. Tobe is ook al geen fan van de fles en bij hem hebben we wel regelmatig geoefend. Heb nu de breastflow besteld ... ben benieuwd. je zit toch lekkerder op je werk als je weet dat je kindje lekker lurkt (en kun je niet terugkomen van je werk om live te voeden?)
Oh ja, oudste heeft de eerste 2 weken ook bijna niets gedronken op de creche. Hij begreep er niets van en hapte naar de borsten van de leidsters, hahaha... (ook hij kreeg om de dag een flesje gekolfde melk vanaf 4 weken, maar bij 3 maanden kreeg hij ineens de kolder in zijn kop ). Maar daarna is hij goed gaan en is hij blijven drinken hoor. Het kunnen dus ook opstartprobleempjes zijn. Belangrijkste is wel dat de leidsters begripvol en geduldig hiermee omgaan. Oh ja, hier lepelden ze soms ook wat melk naar binnen. Als het flesje na bijna een uur de houdbaarheid verloor, dan gaven ze nog wat lepeltjes melk. Kwamen ze dan toch weer op 20 a 30 ml extra melk uit.
Ik lees mee. Ik ben hier dus ook als de dood voor, Renske moet nogsteeds niks/weinig hebben van de fles, en we oefenen al sinds dat ze 7 weken is. We hebben Tommy Tippie geprobeerd maar die vindt ze nog erger dan de Nuby. Wat wel een beetje lijkt te werken is het volgende: gebruik een speen met een groter gat. Net als jij kolf ik heelveel in een korte tijd. Dat betekent ook dat onze kindjes ws. snel veel binnen kunnen krijgen met relatief weinig moeite qua zuigen. Wij zijn van gaatje 3 naar 2 gegaan met het oefenen. Het gaat niet van harte, maar het gaat. Op de wendag op het kdv heeft ze braaf 30 cc gedronken, maar ja, toen mocht ik haar daarna live voeden. Ik heb overigens heel flexibel werk en denk erover om 's middags live te voeden als het ochtend flesje niet gaat. Het kindje van een vriendin van mij dronk ook niet uit de fles. Die was 6 maanden toen hij naar de opvang ging, en dronk de eerste dag maar 40 cc ofzo. Die kwam toen opeens natuurlijk weer 2 keer 's nachts, leuk als je net weer werkt Nu drinkt die heel goed uit fles en borst! Er is dus hoop Appeltje, wat is een breastflowfles?? Sunnycloud, succes... en je bent een goede mama, ook als je werkt! Ooit zal je kindje er toch aan moeten wennen, het komt vast wel goed.
De fles voor flesweigeraars of fleskindertjes met zuigverwarring weer aan de borst te laten drinken. De Vos HealthShop van de Fa. A. Vos en Zoons
oke die ga ik dan ook maar bestellen, ik hoop zo dat ze gaat drinken. Ik weet wel dat haar er niets van overkomt als ze niet drinkt maar toch voelt het vervelend. Voor de oppas is het natuurlijk ook niet zo n prettig idee. Ze doet de speen nu wel in haar mondje als ze afgeleid is maar doet zo druk met haar tong en drinkt dus totaal niet. Ze zuigt ook niet.
oh ja ik kan niet weg van mijn werk, heb al wel met mijn man afgesproken dat wanneer het s avonds echt niet gaat hij naar mij toe komt en dan voedt ik even in de auto. Kan ze daarna lekker slapen. Dan mist ze ook geen voeding als ik late dienst heb.
Pff gedoe zeg Renske doet ook druk met haar tong maar beheerst de techniek om te drinken uit een fles echt totaal niet... ik zie mijn eerste werkdag (deze vr.) ook met vrees en beven tegemoet!
ohh precies hetzelfde dus, sterkte vrijdag en ik hoop voor je dat ze drinkt. En anders maak je niet te druk want ze haalt het wel in als je weer thuis bent hoor, deed mijn meisje ook.