voor het eerst naar de creche

Discussie in 'De lounge' gestart door neeltje, 17 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    hey meiden,

    mijn zoontje gaat maandag voor het eerst naar de creche!!! ik vind het erg spannend voor hem en ben benieuwd wat hij er van vindt.
    hij is er volgens mij erg aan toe en ik hoop dat hij het leuk gaat vinden!!

    liefs,
    Neeltje
     
  2. Niet meer actief

    NOu meid heel veel succes en hopelijk gaat alles goed
     
  3. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik denk dat hij het heel leuk gaat vinden, vaak vinden de mama's het moeilijker dan de kids. :( (Ik werk op een medisch kdv.)
    Het is misschien even huilen in het begin, maar als snel vinden ze het prachtig!!!

    Veel plezier, Tabitha
     
  4. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    ja meid veel succes, hopelijk bevalt het voor beiden.
     
  5. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    Mijn zoontje gaat na deze zomervakantie voor het eerst naar de peuterspeelzaal want dan is hij twee en een half ik denk dat hij dat wel leuk gaat vinden want hij speelt graag met andere kindjes maar ik denk dat ik heel hard ga huilen :cry:
    Het lijkt me best moeilijk want hij is al vanaf ze geboorte 24 uur per dag bij me laats gingen we met valetijn uit eten ik en me vriend en toen ging andy ff naar zijn oma en opa maar na het voorgerecht zat ik alweer te popellen om naar huis te gaan :oops:
    Toen we klaar waren en we andy weer gingen ophalen kwamen we binnen bij me schoonouders en die kleine renden op ons af en riep mama papa joepie!
    Toen voelde ik me schuldig want we hoorde dat ie het toch wel te lang vond duren en hij telkens bij het raam stond en bij iedere rode auto mama en papa riep:(
    Dus ik denk dat ik het er erg moeilijk mee zal krijgen maar ja zo is het leven en ze moeten toch voorbereid worden voor school.

    groetjes joella
     
  6. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    mijn zoontje gaat al drie dagen in de week naar een van de oma's en daar heb ik het eigenlijk nooit moeilijk mee gehad, voelde meteen erg goed, nu heb ik dat gevoel ook weer, alleen zijn het nu mensen die ik niet ken en mijn zoontje ook niet, dus hoe hij nu zal reageren weet ik ook niet, ik hoop eigenlijk dat hij niet hoeft te huilen en me meteen niet meer ziet staan, als hij wel gaat huilen zou ik er wel veel moeite mee hebben denk ik.

    hij zal ook wel mijn spanning voelen en daar op reageren. ik zal weten hoe het is gegaan als ik hem weer op mag komen halen aan het einde van de eerste ochtend.
     
  7. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    nou de eerste dag hebben we overleefd!!!
    het begon met afscheid nemen als een mega drama met huilen, ik ben toch gewoon gegaan met pijn in m'n hart :cry: en heb na 45 min. gebeld hoe het ging, hij was net gestopt met gillen en huilen.
    is toen wat rustiger geworden en heeft uiteindelijk toch nog leuk gespeeld,
    hij vloog me om mijn nek toen ik hem kwam halen en moest nog erg nasnikken :( .
    vertelde wel meteen wat hij allemaal gedaan had en zei dat zijn nieuwe vriendje Joep heet, Joep was wel lief zei hij.
    morgen gaat hij voor de 2de keer en ben benieuwd hoe dat gaat.

    liefs,
    Neeltje
     
  8. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Mooi dat hij wel vertelde dat het leuk was geweest! Binnenkort vind hij het waarschijnlijk helemaal geweldig om heen te gaan!!

    Marian
     
  9. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Die eerste traantjes zijn er nog even hé, en mama's hartje doet dan zo'n pijn... had het ook toen ik de eerste keer me dochter bij de onthaalmoeder ging afzetten, mst me opzij zetten met de wagen en barstte in tranen uit !!
    Fijn dat ie al een vriendje heeft , het loopt allemaal vast snel los... hij heeft al honderduit verteld dus heeft ie het fijn gehad !! Veel succes vr de volg dagen !!
     
  10. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    nou zeg, ik heb wat afgehuild vanaf het moment dat ik in de auto stapte, dat die hummeltjes je toch vanaf dag 1 zo in je hart zitten, tis toch een mooi fenomeen
     
  11. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    inderdaad... life will never be the same !!!
    Maar het is het allemaal zo waard !! Nooit ter wereld zou je weer willen rewinden... :D
     
  12. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    vanmorgen is mijn schatteke voor de 2de keer naar de creche gegaan, had nu natuurlijk wel in de gaten dat ik weer weg zou gaan en bleef nu tegen mij aanleunen, toen ik zei dat ik naar huis ging en hem straks weer zou komen halen begon hij weer te huilen maar niet zo'n blinde paniek als maandag.
    ik vond dit ook wel weer zielig maar heb er nu minder moeite mee als maandag, hij huilde dan ook anders, rustiger.

    ga hem straks weer halen en zal dan zien en horen hoe het vandaag gegaan is, heb er nu wel vertrouwen in dat het iedere keer een stukje beter gaat en voor hem makkelijker om afscheid te nemen.
     
  13. Bibje

    Bibje Lid

    2 jan 2006
    59
    0
    0
    Juf
    Komt allemaal goed. Werkt zelf al 8 jaar in de kinderopvang, en dat huilen hoort erbij.
    Echt, straks ben je een hippe peuterspeelzaal moeder waar je ook zoveel leuke contacten opdoet met andere ouders.
    En dan gaat het komen hé....mama mag ik met die en die gaan spelen? Of mama mag die en die bij ons komen spelen?
    En dan voor het eerst...ga je met nog een ander kindje naar huis, en ben je geintroduceert in het speelfestijn, wat nog jaren door gaat tot aan groep 8! haha.
    Weet nog goed de eerste keer met mijn zoontje.
    Ik dacht: spelen? Bij een ander? Je komt net terug van een hele ochtend psz! Ik wil je helemaal voor mezelf! haha. Maar dan rol je erin en issut alsof het nooit anders is geweest. xxx
    Geniet maar lekker! Groetjes Bibje.
     
  14. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Mijn oudste dochter is maandag voor het eerst naar school gegaan .
    Ze is nu dus 4 jaar .
    Nu werken mijn ventje en ik al beide , dus is ze gewent om ergens anders te zijn dan bij papa en mama .
    Maar dat ergens anders is dan wel familie en nu is dat weer veranderd .
    Ik geloof dat ik zenuwachtiger was dan zij hahah .
    Madam liep de klas in , had meteen al vriendinnetjes en keek ons echt zo aan van GA NU MAAR :)
    Het is bij haar in de klas de gewoonte dat de moeders of vaders nog even een spelletje doen met kindlief of een boekje lezen .
    Maar die kans krijgen wij niet omdat ze in 3 dagen tijd een klas vol vriendjes en vriendinnetjes heeft :confused:
    Zodra ze de klas inloopt is ze ons totaal vergeten hihihihi .
    En ik maar zenuwachtig zijn of ze het wel leuk zal vinden met zo veel kindjes en zo :(
    Ach , ben benieuwd wanneer wij de eerste vriendinnetjes over de vloer krijgen ;)

    Groetjes Joyce
     
  15. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    wel fijn Joyce dat ze zich zo snel op haar gemak voelt en het leuk vind!!

    mijn manneke heeft het vandaag ook heel goed gedaan, maar 5 min. wat gehuild en is toen met alles mee gaan doen, was blij dat ik er weer was en zei nu ook, volgende keer mag ik weer naar school he?? dus nu ben ik ook blij en weet ik dat hij het echt leuk vind/gaat vinden.

    moet zeggen, is een heel fijn idee en geeft mij ook een gerust gevoel. het loslaten begint al snel!!hahaha

    liefs,
    neeltje
     
  16. Niet meer actief

    nou meid geweldig zeg dat hij het zo goed doet al na 2 dagen.
     
  17. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ja fijn he.....ik ben gewoon helemaal trots op mijn schatteke!!!

    maar welke moeder heeft dat niet
     
  18. Niet meer actief

    hihi idd elke moeder is verliefd op haar kind
     
  19. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    ik ben benieuwd hoe mijn kleintje reageerd ik ga vanaf morgen met hem naar samen spel dat is in de peuterspeelzaal en ken je kindje daar alvast wennen maar ik mag er dan wel bij blijven zo heeft hij het na de zomervakantie vast makelijker als hij alleen moet.
    Elke donderdag middag ga ik dat met hem doen van 12.45 tot 15.00
    Nu hopen dat hij went want hij is echt een mama's kindje

    groetjes joella
     
  20. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    succes Joella, ik vond nu de eerste keer alleen laten verschrikkelijk omdat hij zo overstuur was, maar de 2de dag was het gelukkig al minder een voelde ik me ook al stukken rustiger
     

Deel Deze Pagina