Voor jezelf beginnen

Discussie in 'De lounge' gestart door Kasya, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kasya

    Kasya Niet meer actief

    Ik kan hier een heleboel over opzoeken op internet, maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen.

    Ik heb een goede baan en ben gevraagd volgend jaar toe te treden tot de directie van het bedrijf waar ik werk. Dit zal op alle vlakken positieve gevolgen hebben, maar ik weet niet of ik er gelukkig van word.
    Ik droom al lange tijd van een eigen zaak, maar durf hierin de stap niet te zetten. Helemaal nu is het misschien niet de juiste tijd daarvoor, al zie ik aan de andere kant ook juist nu weer mogelijkheden.
    Het is dan ook echt bij dromen gebleven, ik heb geen ervaring met hoe zoiets werkt, hoe je een plan maakt, etc etc.

    Ik ben bang dat als ik in ga op het aanbod ik spijt zal gaan krijgen en ik wil het ook niet doen om vervolgens na een jaar te zeggen dat ik op stap om voor mijzelf te gaan beginnen. Ik twijfel dus enorm. Mijn man blijft gewoon werken maar stel dat mijn inkomen volledig wegvalt (het blijft natuutlijk een risico) dan zouden wij het niet redden op zijn inkomen alleen. Dat maakt het ook wel eng.

    Wie heeft de stap wel gemaakt en wil hier meer over vertellen?
     
  2. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam