voor mijn tweeling vlinders

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door menneke1990, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. menneke1990

    menneke1990 Bekend lid

    3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Mijn lieve tweeling vlinders.

    Ik weet nog goed dat ik een berichtje kreeg van de huisarts met de mededeling dat ik zwanger was. Mama schrok hiervan omdat ze al trouw 10 jaar lang de pil slikte en bloed ging prikken voor bloedarmoede.

    De eerste echo:

    Een lief klein kindje met een geweldig kloppend ♡ oh wat was ik meteen verliefd op jou zo ook je papa.

    de tweede echo:

    Ik wilde je graag weer zien. De verloskundige keek met een bezorgt gezocht ons aan en vertelde dat jullie met zijn 2e in mijn buikje leefde maar dat het met je broertje/zusje niet goed ging. Het hartje klopte trager en liep enorm achter in de groei. Snel doorverwezen naar het ziekenhuis. Mama maakte zich grote zorgen.

    Ziekenhuisecho's:

    Helaas kregen we het nieuws dat je broertje/zusje het niet zou gaan halen. Er zat vocht in zijn hoofd en borstkastje :(. 1 licht hopend puntje en dat was dat de andere stuiterbal het geweldig deed. Je groeide goed,was gezond en je vingertjes en teentjes duidelijk al zichtbaar. Je was ondeugend en schopte soms naar je wederhelft als de gyn hierna deed kijken met de echo. Ik zei nog tegen papa dat je aanvoelde dat je je broer/zus het niet zou halen om samen met jou op te groeien in ons gezin.

    week erna:

    Het maakte me verdrietig om te zien dat je hartje steeds minder klopte frummel 1. Ik hoopte dat je geen pijn had en dat als ik je toch los moest laten je snel in een mooie rustgevende kinderengel paradijs zou komen. Het deed zo ontzettend zeer dat ik jou nooit veilig in me armen zou kunnen sluiten. Tegelijkertijd zo dankbaar en blij en gelukkig dat het met frummel 2 alles goed ging. Je groeide goed door en bleef een skippybal in me buik vooral dat je recht in de camera keek toverde ondanks het verdriet een kleine glimlach.

    week erna:

    Klein frummeltje 1,super trots op jou dat je nog steeds bleef doorvechten om bij ons te zijn je hartje klopte lichtjes maar je was mijn kleine vechtertje,je lag zo levenloos in je veilige zakje wat schreeuwde ik ik had je zo graag stuiterend in me buik gezien :'( . Frummel 2 was druk bezig met zijn handjes. De gyn kon niet zien of jullie nu 1 of 2 eiig waren. Hierna volgden er nog 3 mensen maar helaas geen antwoord erop gekregen.

    week erna:

    lieve frummel 1, je hartje is gestopt :( (10+0) ik heb gebeden voor een mooie plaats hiernamaals waar mama je op een dag ooit ontmoeten mag. Frummel 2 onze stuiterbal vind het allemaal prima lekker zwemmen in de vruchtwater wat een lol. Helaas nog geen antwoord of jullie 1 of 2 eiig waren ze konden het echt niet zien.

    2,5 weken later nadat we wekelijkse echo kregen..

    Frummel 2 de gyn zag dat er bij jou ineens wat meer vruchtwater zat dan dat er normaal hoorde dit was voordat je broertje/zusje leefde niet. We maakte ons zorgen maar dat hoefde volgens de gyn niet volgende week weer een echo.

    op een avond voelde er iets niet goed me instinct was zo sterk ging het wel goed? Ik heb huilend op me knieen gesmeken om jou bij me te houden ze hadden me immers al 1 ontnomen en dat deed al enorm veel pijn.

    Laatste echo 13+4:

    Lieve frummel 2, je hartje was gestopt! Uit het niets een gezond kindje oms afgenomen hoe kon dit?? Alles ging zo goed met jou! Het bleek dat jullie 1 eiig waren en omdat je broertje/zusje weggevallen was dat je bloed hebt gekregen voor 2 dit heb je 3 weken lang gehad maar uiteindelijk is je hartje hierdoor opgeblazen :'( je hartje kon het niet langer aan. De grond zakte onder me voeten vandaan ik was totaal verslagen van verdriet allebei me frummeltjes ontnomen,weg...
    nu een jaar later zit ik hier met jullie prachtige echo fotos en ik vraag me veel dingen af... waren jullie mijn zonen of dochters... hoe zagen jullie eruit? Wat waren jullie karakter?? Allemaal vragen waar il nooit een antwoord op zal krijgen. Ik ben blij dat ik jullie liefde heb mogen ontvangen/voelen. Jullie waren mijn trots em dat zal altijd zo blijven. Mama denkt vaak aan jullie en zal jullie nooit vergeten. 9 augustus koop ik voor jullie 2 cupcakes want dan zouden jullie 1 jaar oud zijn geworden. Dikke kus mama van 2 lieve engeltjes
     
  2. Eeka76

    Eeka76 Fanatiek lid

    13 okt 2010
    2.410
    35
    48
    Heel veel sterkte :(!
     
  3. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel veel sterkte! :(
     
  4. Hommel82

    Hommel82 Niet meer actief

    Heel veel sterkte.. Wat een verdrietig verhaal maar mooi beschreven.. Ik leef met je mee.. Dikke knuffel
     
  5. San1984

    San1984 Fanatiek lid

    26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Heel veel sterkte!
     
  6. Meizel

    Meizel Actief lid

    26 apr 2014
    112
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.. Ik leef met je mee.
     
  7. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Wat heb je het mooi opgeschreven. Heel veel sterkte en kracht toegewenst
     

Deel Deze Pagina