Voor moeders van billeschuivers..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door imke, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Saar schuift sinds een aantal weken op haar billen. Tijgeren kan ze ook evenals zelf gaan zitten en liggen vanuit buiklig. Maar i.p.v. kruipen is ze dus gaan billenschuiven. Ik vroeg me af hoe de ontwikkeling van andere billenschuivertjes is gegaan. Wanneer gingen ze optrekken, wanneer lopen ed.
     
  2. Joyce84

    Joyce84 VIP lid

    24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Manolito is/was ook een billenschuiver.

    Hij kan ook zelf gaan zitten (vanaf 6 maanden)

    Hij trekt zijn eigen al op vanaf een maand of 8 en loopt ook al langs de tafel en langs alles wat hij vast kan houden, los lopen doet jij nog niet. En nu de laatste tijd kruipt hij ook op handen en knieen en soms schuift hij nog steeds op zijn billen.
     
  3. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben wel een zusje van een billenschuiver.. Mijn zusje is pas gaan lopen rond haar 2e verjaardag.. Maar toen kon ze ook gelijk heel goed loslopen.
     
  4. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Zoë schuift nu ook bijna 3 mnd op haar billen. De laatste maand kruipt ze ook af en toe op handen en knieën, maar dan kan ze haar speelgoed nergens mee naar toe nemen!

    Ze stapt nu een kleine maand ook aan de hand, steeds steviger en langs de tafel en box. Echt optrekken doet ze zich alleen maar aan de box, al is dat eerder vanuit de benen omhoog duwen. Haar armen liggen altijd iets achter in de ontwikkeling. Zelf gaan zitten vanuit stand lukt ook nog niet, ze durft niet los te laten!

    Ach het komt allemaal wel, daar heb ik het volste vertrouwen in

    twinny
     
  5. Candijtje

    Candijtje Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Vera heeft wel getijgert maar niet gekropen en schuift dus ook rond op haar billen, en snel dat ze soms is!
    Optrekken en los staan doet ze ook niet, wel als je haar handjes pakt gaat ze eventjes staan maar zakt gauw door.

    Ach ikzelf was 19 mnd voor ik liep en was ook een billenschuiver.... Ieder kind zijn/haar eigen tempo...
     
  6. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn was ook een billenschuiver. Vanaf 11 maanden schoof hij overal heen, en ook vanaf toen kon hij pas zelf gaan zitten. Hij heeft nooit gekropen of getijgert.
    Liep vanaf 10 maanden al aan 1 hand en rond de tafel.

    Bij het CB zeiden ze al dat hij laat zou gaan lopen, en ik dan naar fysio moest. Maar Tijn liep netjes bij 14,5 maand. En sinds hij lootp kruipt hij dus ook inene!
    Hij kan alleen niet zonder hulpje(murr, tafel, been etc.) gaan staan. Dan zie je dus echt een billenschuiver, want hij weet niet hoe hij vanuit zitten moet gaan staan zonder steun. Hij schuift naar de muur en gaat zo staan en lopen...

    kus miek
     
  7. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Boaz is een billenschuiver in spé, ik zie hem nu al af en toe een eindje verschuiven. Hij kruipt dus niet en tot vandaag trok hij zich niet op.
    Afgelopen donderdag was ik bij het CB en daar riepen ze al dat als hij zich niet snel ging optrekken hij naar de fysio moest.
    Nou lees ik dus dat er een meerdere kindjes zijn die het zelfs nog niet doen als ze al ruim over het jaar heen zitten.
    Raar hoor die verschillen bij het CB.

    Maar ja hoor, meneer trekt zich vandaag opeens op (tenminste hij komt nog niet verder dan zijn knieën maar dat zal vast niet lang duren.)
    Ook kan hij opeens zijn loopauto in beweging krijgen....

    Wat denken jullie trouwens van de combi niet kruipen en ontwikkeling?
    Is het echt zo dat ze later minder goed kunnen meekomen op school?
    (Geloof er zelf niet zo veel van, want Boaz snapt werkelijk alles)
     
  8. Lientje76

    Lientje76 Actief lid

    10 aug 2006
    189
    0
    0
    Julie is ook een billenschuivertje. Ze begon daarmee toen ze ongeveer 13 maanden was en nu gaat ze als een speer. Sinds een kleine maand staat ze echt overal en afgelopen weekend ging ze zelf stapjes zetten tussen de tafel en de bank. Aan de hand kan ze heel veel stapjes zetten en dat gaat iedere dag iets beter/steviger.

    Ik maak me eigenlijk helemaal niet druk of ze laat gaat lopen en volgens mij is het niet standaard zo dat ze achterblijven in de ontwikkeling. Julie snapt in ieder geval heel veel, kan veel woordjes zeggen...ik denk dat het allemaal wel goed komt. Op het CB zeiden ze wel dat het lang kon duren voor ze ging lopen, maar het lijkt erop dat ze zelf al interesse krijgt nu.
     
  9. murizzz1

    murizzz1 Niet meer actief

    Hier een mama van 2 billenschuivers!
    Calvin (nu 6 jaar) heeft nooit gekropen allleen maar op zijn billen geschoven. Op het buro zei men dat hij 'later' problemen daarmee zou kunnen krijgen. Hij zou last kunnen krijgen van hoogte vrees en niet durven klimmen in klim rekken en zo. :( Nou, als hij in de speeltuin speelt, zit hij graag zo hoog mogelijk op het klimrek en zondag is hij van een tokkelbaan van 8 meter hoog gegaan! ;) (super trotse moeder by the way). Hij liep met 15 maanden.
    Ik maak nu van het billenschuiven van Quinten echt geen probleem. Ik weet dat het goed komt. Hij kan zich verplaatsen dus hij zal echt verder geen moeite gaan doen om anders voort te gaan bewegen.

    Geen zorgen. Komt allemaal goed!
     
  10. Joyce84

    Joyce84 VIP lid

    24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Oja ik was vroeger trouwens ook een billenschuiver, ook nooit gekropen, maar ik kon al lopen met 11 maanden.
     
  11. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    was vroeger zelf ook een billenschuiver en liep met 10 maanden ;)

    Erik is ook een billenschuiver en hij liep los met 16 maanden.
    cb heeft me er trouwens nooit bang voor gemaakt ofzo. Ze zei dat ie vanzelf wel zou gaan lopen.
    En ze had nog gelijk ook hihihihi

    Moest wel veel met hem oefenen om de spieren in zijn benen sterker te maken. Want die zijn minder sterk bij billenschuivers.
    Dus we lieten Erik zovaak ie wilde aan de hand lopen en langs de tafel.
     
  12. Mammie Patricia

    Mammie Patricia Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Leuk topic dit! :D


    Felicity was ook een billenschuiver vondt het altijd wel grappig als ze dat deed ,nu ik erop terug kijk! :)

    Bij 6 maanden trok Felicity zich omhoog door middel v onze handen en leunde ze staand tegen de bank.

    Bij 7 maanden:Felicity zet looppasjes als je haar armpjes vasthoudt staand.

    Felicity's aller eerste stapjes zelf waren op......
    Begin april toen was ze 13 maandjes

    Nu is ze 1 jaar en 6 maanden en ze loopt als een kieviet! ;)
     
  13. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ik ben een billenschuives geweest, en liep pas met 23 maand..

    Marit kruitp nu ook nog niet, en begint nu ook met billenschuiven...Ik maak me er niet zo druk om hoor...
     
  14. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Britt schuift ook al een beetje.
    Hadden ze al gedacht in het kinderziekenhuis.
    Vanmiddag komt de fysio dus zal ik het wel horen.
    Ik maak me er niet druk om.
    Zelf heb ik nooit gekropen ben meteen gaan lopen en mankeer ook niks ;)
     
  15. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Bij Zoë kwam ook de fysio na het 9mnd consult bij het cb. Zoë deed nog niets anders dan zelf zitten, haha.

    De fysio is een hele lieve man en Zoë vind het hardstikke leuk dat er iemand met haar komt spelen. Want dat is het eigenlijk. Speels oefeningetjes doen en laten zien hoe wij haar kunnen motiveren. Ze doet het gewoon lekker op haar eigen tempo en manier, want aan de fysiomeneer laat ze niet zien wat ze kan, hahaha! Gaat ze lekker tegen hem aanhangen met de duim in de mond!

    Hij komt elke maand een klein uurtje. In die 5 mnd is ze van alleen zitten al zo ontwikkeld. Ze vangt zich zijwaarts op, ze draait alle kanten op, ze schuift en kruipt en maakt stapjes aan de hand. Geen zorgen dus!

    twinny
     

Deel Deze Pagina