Hoi Een goeie vriendin van mij is op zoek naar woonruimte voor haar en dr dochtertje (bijna even oud als Angelina), aangezien het thuis niet meer gaat, met d'r huwelijk. Ze gaan dus uit mekaar, tijdelijk of echt, dat weet ik niet. En zij zelf geloof ik ook niet. Erg vervelende situatie dus. Anyway, nu is ze dus op zoek naar woonruimte, maar ze zit zelf momenteel met de handen in t haar, is erg emotioneel en weet niet hoe of wat. Via een makelaar heeft weinig nut, omdat ze dus niet weet voor hoelang het zal zijn en dat bijna allemaal voor minimaal 6 maanden en langer is enzo. En zij hoopt natuurlijk dat het maar tijdelijk is en ze daarna weer verder door gaan. En aangezien hier veel mensen schrijven/lezen dacht ik, laat ik t eens hier plaatsen. Dus wie weet iets en kan haar helpen? Ze heeft geen gekke eisen, zoekt gewoon iets comfortabels met liefst 2 slaapkamers. Mag een woning zijn (iemand die tijdelijk naar t buitenland gaat?) maar zeker ook een vakantiehuisje/stacaravan ofzo. Als t maar te verwarmen is, omdat er dus kans bestaat dat ze er wat langer zal (moeten )blijven. Wat kan ik verder nog zeggen? Ze is rustig, rookt niet, is thuisblijfmama, heeft geen huisdieren. Oja, locatie, ook niet onbelangrijk. Ruim gezegd, midden van t land, ergens in de hoek Utrecht-Amersfoort-Apeldoorn-Veluwe zo'n beetje? En een beetje betaalbaar natuurlijk, maar dat spreekt voor zich lijkt me. Ik hoop dat er iemand is die haar kan helpen. PB me alsjeblieft als je wat weet of aan kan bieden, dan kan ik je met haar in contact brengen, ze schrijft hier zelf namelijk niet. Alvast harstikke bedankt meiden (en een enkele heer) Ilse
Wat een vervelende situatie! En wat lief dat je haar probeerd te helpen. Misschien een idee wij zijn bezig voor woningruil en kijk dus echt heel internet rond Maar als je bij google intyp woning gezocht of iets dergelijks kom je op heel veel sites ook van mensen wie tijdelijk na het buitenland gaan en hun huis dus aanbieden. Aanbodpagina.nl staat ook heel veel op. Misschien heb je er wat aan. Succes!
hoi hoi ook op marktplaats worden er vaak tijdelijke woningen aangeboden succes lief van je dat je haar helpen wilt groetjes nathalie
Goeiemorgen Bedankt voor t meedenken. Marktplaats ben ik al een paar dagen mee bezig, maar die willen zo'n beetje allemaal de toezegging dat het voor minstens een bepaalde periode is, 6 maanden of een jaar. En tja, dat kan ze niet beloven natuurlijk. Ik ben nu ook op zoek bij campings enzo, maar dat schiet ook niet op. Nu is t ook weer niet zo dat ze perse vandaag nog weg moet hoor, maar ze heeft gewoon echt even tijd en ruimte nodig. Ik ga weer verder zoeken vandaag en misschien leest hier straks wel iemand die toevallig een huisje in de aanbieding heeft ofzo...
misschien kan ze een tijd in een woongroep verblijven? vaak hoef je daar niks of heel weinig voor te betalen en de mensen daar hebben echt hart voor hun werk, en je hoeft ook niet echt duidelijke afspraken te maken hoelang precies. wat ze ook kan doen is nagaan of er in de buurt 'zusterflats' zijn, die leeg staan, of een ander gebouw dat eigenlijk binnen een jaar leeggeruimt moet worden, omdat het gerenoveerd kan worden? antikraak is ook een optie, alleen met een kindje van 8 maanden niet echt handig.