Voor weeën of gewoon darmkramp? #help

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mariella010, 11 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariella010

    11 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Receptioniste
    Rotterdam
    Beste Lezers,

    Ik ben 40 weken zwanger en 4 dagen.
    Heb al wel last gehad van voortekenen zoals menstruatie achtige krampen.

    Vandaag kreeg ik een ontzettende kramp en trok weer weg, ongeveer 30 seconden later kwam er weer een kramp en die trok ook weer weg en 30 sec later een kramp.
    Denk dat er ongeveer zn 30 minuten tussen zat want ik kreeg weer 2 van zulke krampen, en later na 30 min nogmaals 2x zulke krampen. Ik ben toen naar de wc geweest omdat ik niet wist of dit nou voor weeën of buikkramp kunenn zijn... ik moest toen wel poepen ( haha klinkt zo ranzig) maar het was ochtend dan moet ik altijd naar de wc.

    Mijn vraag is of iemand dit ook heeft gehad.
    Kunnen je darmen ook vanslag raken door voor weeën of is dit gewoon echt krampjes omdat ik naar de wc moest.. ik ben normaal niet een persoon met een gevoelige darmen of buik.. heb zelden buikpijn of iets.

    Kan je na voor weeën opeens heel nodig moeten poepen?

    Ps misschien hoopte ik teveel dat het weeën waren aangezien ik al 4 dagen overtijd ben en ik het heeel erg heb gehad ( PUPP, zwangerschaps jeuk maakt t einde niet leuk meer)

    Ik hoor graag van jullie

    Veel liefs mariella
     
  2. meelanor

    meelanor Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Ik heb 2 a 3 dagen voor de bevalling vaker op de wc gezeten ivm buikpijn. Was ook gewoon om de darmen goed te legen vlak voor de bevalling moest ik nog
     
  3. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Poeh ik moet even ver terugdenken hoor, dat is al zo’n 6 jaar geleden haast ;)

    Ik heb toen 4 weken lang voorweeën gehad en ik vind het niet te vergelijken met darmkrampen.
    Maaar ik kan natuurlijk ook niet oordelen wat jij gevoeld hebt ;)

    Mijn voorweeën waren vergelijkbaar met het gevoel van harde buiken, maar dan vervelender. Die moest ik ook op t begin wel even wegademen (op een gegeven moment wen je er wel aan). En het ging echt op en af, terwijl als ik harde buiken had dan was dat gewoon continu een zeurend en beklemmend iets (joepie ik kijk er al naar uit ;))
    Ja ik heb ook wel een paar x in die weken toen flink wat geloosd ;) maar niet toen ik echt ging bevallen geloof ik.
    Ook kwamen de voorweeën bij mij altijd regelmatig (elke 5 minuten). Duurden allemaal keurig minimaal en ongeveer een minuut en dat had ik rustig uren achter elkaar.

    Darmkrampen heb ik sowieso regelmatig- toen niet overigens - (en nu zeker sinds de zws weer) en dat is bij mij meer een algehele pijnscheut van heel de dikke darm. En dan zit ik toch meer krom van de pijn wel. En moet ik of dan meteen al naar de wc en anders niet lang erna.
    Heel soms een losse kramp even, maar dan blijft t verder rustig.

    Voor mij is t gevoel wel heel anders van elkaar,
    Maar nogmaals ik weet natuurlijk niet hoe t voor jou voelde.

    @meelanor leuk je hier eens tegen te komen weer! ;)x
     
    meelanor vindt dit leuk.
  4. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    De dag voor de bevalling had ik echt mega maar dan ook echt mega diarree :cool: Schijnt dat je lichaam je darmen leegt voordat de bevalling begint. Kunnen bij jou ook allemaal voortekenen zijn. Hoop voor je dat het niet lang meer duurt!
     
  5. Mariella010

    11 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Receptioniste
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties :)

    Ik ben inmiddels nu 40 weken en 6 dagen.
    Helaas heb ik nog geen ontsluiting, 2x geprobeerd te strippen maar dat lukt niet als er nog geen ontsluiting is.

    Omdat ik de laatste week helemaal onder de uitslag zat bij me buik en benen rug en armen hebben ze vanochtend een ballon geplaatst en gaan ze me morgen vroeg inleiden.

    Mocht gelukkig vanmorgen wel naar huis na het plaatsen van de ballon en morgen vroeg weer melden in het ziekenhuis.

    In iedergeval bedankt voor de reacties :) xx
     
    mxm vindt dit leuk.
  6. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Ben je bekend met een allergie??
    Klinkt heel vervelend zef zoveel uitslag!

    Succes met je bevalling!
     

Deel Deze Pagina