Voor zomer heisa met juf en nu niks

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamavan2SE, 30 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    Voor de zomer postte ik dit
    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/zoontje-7-ander-gedrag-op-school-negatief.706113/#post-23101211


    en nu zijn we 6-7 weken verder en hoor totaal niks van school.

    maandag na de or vergadering de onderwijsassistenge die in zoontjes groep meedraait eens gevraagd naar gedrag van zoontje. Maar buiten wat normaal jongensgedrag ziet zij geen vreemd/ naar gedrag

    ik vraag me serieus af of ze voor de zomer de plank volledig misgeslagen hebben.

    zoontje zit goed in zijn vel, spreekt lekker af... vertelt over school ( deed ie normaal amper)

    is groep 3 hem te saai geweest? Gr 3 draait met gr 12 mee.
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Gedrag is over het algemeen actie-reactie. De omgeving is vaak heel bepalend voor het gedrag wat een kind vertoont. Ik zou gewoon de juf die hij nu heeft eens contacten om te vragen hoe het gaat en wat haar indruk is.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik blijf bij wat ik toen heb gezegd; context kan zo enorm bepalend zijn. Misschien was het wat te saai, misschien was het te stressvol ook door corona-thuiswerken etc, misschien heeft de zomervakantie hem een boost gegeven, misschien pakt school het nu gewoon beter aan (door bv van normaal jongensgedrag niet meteen een issue te maken - mogelijk werd dat vorig jaar wel gedaan en ging hij met z’n hakken in het zand?).

    Ik zou het zeker blijven opvolgen op gesprekken met de juf/meester, maar dit klinkt wel gewoon heel goed nu, toch?
     
  4. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    Is het ook en sta er ook in zo van “geen nieuws goed nieuws”

    toch?

    laatst mailverkeer nog es nagelezen en ze zouden begin van schooljaar meteen doorpakken met de juf en school/gemeente coach maar hoor niks dus tja...
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Ik zou een gesprek aan gaan met de nieuwe juf. Wat ziet ze en nog eens hebben over de afspraak die jullie hebben staan en wanneer die plaats zal vinden.
    Is de ib'er betrokken en anders daar even vragen wanneer het gesprek in de planning staat.
     
  6. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.920
    661
    113
    Vrouw
    Hebben jullie geen kennismakingsgesprek? (evt online, op afstand)
    Ik zou tijdens dat gesprek haar laten vertellen over wat ze nu ziet. Als dit inderdaad allemaal zo positief is als je nu schetst zou ik zelf refereren naar het vorige schooljaar en tegelijkertijd aangeven dat je ook thuis signalen krijgt dat hij nu wél lekker in zijn vel zit. Dat wellicht de zomervakantie hem goed heeft gedaan en dat je het op dit moment aan wil kijken. Wel met de afspraak dat zodra er weer veranderingen merkbaar worden in jullie zoontjes gedrag er aan de bel getrokken wordt (door beide partijen) en er alsnog gekeken gaat worden naar wat het gedrag veroorzaakt en hoe e.e.a. aangepakt kan gaan worden.
     

Deel Deze Pagina