Voorbereiding voor waarschijnlijk testen kinderen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door bunchy, 27 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    Wij hebben onze kinderen nog niet hoeven te laten testen. Wel regelmatig thuis testen overigens.
    Nu lees ik dat beleid is aangepast en bij beetje verkouden thuis blijven en bij GGD laten testen.
    Dit klopt toch? Of volstaat een thuis test? mij zal sowieso thuis testen inslaan (best duur die dingen hè a 3,- per stuk..?)

    ter voorbereiding:
    - digid aanvragen voor de kids?
    - online afspraak maken of waar naar bellen?
    - gewone pcr test toch?
     
  2. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.396
    10.594
    113
    Ik vroeg me ook al af (in het andere topic) hoe dit zat en hoe eea zich verhoudt tot het thuistesten wat men voor iedereen bij klachten wil gaan invoeren. https://www.nu.nl/coronavirus/6169348/kabinet-gaat-niet-kwetsbaren-met-coronaklachten-tijdelijk-zelftest-aanraden.html
    Als je dan nu gaat verplichten elk kind met een snottebel te laten testen bij de ggd dan zet dat nog geen zoden aan de dijk. Ik voorzie dan nog veel meer kinderen die thuis zitten voor een flink aantal dagen.

    Digid aanmaken voor je kind zou ik sowieso doen. Dan kan je ook online een afspraak inplannen en kan je sneller de uitslag zien.
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Onze zoon had een snotneus. Voor de zekerheid getest en hij bleek corona te hebben. Dus ik zou zeker een test doen.

    Het kan zonder en met digi d. Ik zou wel bellen naar het algemene nummer want dan heb je meer keus. Al is het wel heel druk en moet je rekening houden met de tijd dat je vooraf al binnen moet zitten. Wij konden de volgemde dag al terwijl een paar dagen later iemand 3 dagen moest wachten.

    Als je belt kun je de afstand ook vergroten en kijken of je dan sneller aan de buurt bent. Kan trouwens best even duren voor je aan de lijn bent. Dan moet je op een ander moment weer bellen. Succes!!

    Kinderen krijgen een gewone kinder test en die is niet heel belastend. Prettig is anders maar goed te doen.
     
    Roanna vindt dit leuk.
  4. powerflower

    8 mrt 2021
    35
    16
    8
    Vrouw
    Digid aanvragen zeker doen.
    Maar eerder was toch al snot testen of 10 dagen quarantaine?
    Onze jongste heeft altijd snot vanwege allergieën. Is in het voorjaar vaak getest. Wanneer het erger werd. Nu medicijnen omdat t niet te doen was.

    Online afspraak is makkelijk. Kan elk moment van de dag. Soms als Online geen plek is kan je bellen proberen vaak kunnen ze nog wel iets.

    Zelftesten las ik dat overheid dit aan scholen gaat leveren en mee naar huis krijgt.

    Zelftest veranderd vanaf 3 dec. Mag je ook bij klachten testen. Maar 2 keer/ dagen achterelkaar. Bij positief toch naar ggd. Las dat 9 op 10 zelftesten toch goed reageren. Nou we zien wel.
     
  5. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.396
    10.594
    113
    Nee. Met enkel neusverkoudheid mochten kinderen naar school zonder test. https://lci.rivm.nl/langdurig-neusverkouden-kinderen
     
  6. powerflower

    8 mrt 2021
    35
    16
    8
    Vrouw
    Ja dat is later veranderd. De beslisboom. Daarom.was ik blij dat we niet weer naar ggd hoefden. In voorjaar moest hij regelmatig. Ook alleen snot..toen heb ik de huisarts gebeld. De oudste had in maart alleen snot neus en moest toen ook. Hebben elke keer de beslisboom gevolgd.
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is de bedoeling dat kinderen de tests gratis gaan krijgen via school. Dat is maandag nog niet geregeld, natuurlijk. Toen werd aangekondigd dat leraren thuistests zouden krijgen om 2x per week te testen, duurde het wéken voordat alle scholen voorzien waren. Het gaat nu natuurlijk om nog grotere aantallen. Dus dat maakt het ingewikkeld. Aan de andere kant: toen was er nog helemaal geen distributie opgezet en inmiddels loopt dat wel. Alleen de aantallen moeten omhoog. Dus hopelijk gaat het nu wat vlotter.
    Maar komende week heb jij die tests nog niet. Dus je kunt kiezen: er zelf een paar aanschaffen en vast beginnen. Of wachten tot je ze krijgt van school.

    DigiD aanvragen zou ik zeker doen. Bij het maken van de afspraak is het verschillend. Via DigiD kun je sneller een afspraak maken dan telefonisch. Maar je hebt wel minder keuze mogelijkheden. Telefonisch hang je lang in de wacht, maar kun je soms toch wel op een plekje dichterbij terecht dat niet wordt geboden als je online een afspraak maakt.
    Maar als het gaat om het binnen krijgen van de uitslag is DigiD echt goud. Als je moet wachten tot je gebeld wordt... terwijl met DigiD je uitslag gewoon online staat zodra die bekend is. Zelfs al is dat midden in de nacht. Je ziet het dan meteen als je 's ochtends wakker wordt. Zonder DigiD zou je van niks weten en zit je dus te wachten tot je gebeld wordt.

    Wat voor test je krijgt (antigeen of PCR) is volgens mij deels ook afhankelijk van de locatie. Maar ik weet niet hoed dat nu inmiddels is. Ik weet dat GGD op een gegeven moment op en deel van de locaties PCR had en bij een deel antigeen. Maar misschien is dat inmiddels alweer veranderd.
    Mocht je kunnen kiezen: bij antigeen heb je de uitslag wat sneller. Met PCR is de uitslag meer betrouwbaar. Aangezien ik mezelf al test met een antigeen test, zou ik dan bij de GGD liever PCR hebben voor maximale zekerheid.
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    @tupp: Volgens mij is de GGD over op enkel PCR; hier tenminste wel.
     
  9. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    DigiD zeker doen. En wij hebben een vrije inloop teststraat. Elke keer wij en iedereen om ons heen de laatste 3 weken rond de 18-20 uur uitslag. Echt ideaal.
     
  10. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.196
    1.659
    113
    Leiden
    Bij online afspraak plannen kan je ook verschillende postcodes proberen, bijv meer in de buurt van verschillende teststraten. Dan krijg je soms ook andere opties aangeboden.
    Onze kinderen zijn al heel vaak getest, omdat ze ook chronisch verkouden zijn en de laatste tijd ook regelmatig koorts hadden. Maar de pcr kindertest vinden ze echt geen probleem, de zelftest vinden ze vervelender, omdat deze langer duurt.
     
  11. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Inderdaad een digi d aanvragen zou ik zeker doen, scheelt in ieder geval tijd bij het wachten op de uitslag t.o.v. telefonisch.

    Mijn dochter is ook doorlopend verkouden in de winter, vorig jaar heeft ze 2x een week thuisgezeten hierdoor en daarna (toen de kindertest er was), nog 2x getest ivm verkoudheid. Ik vrees er dus weer voor nu het snottenneuzenbeleid weer is aangescherpt.

    En of het natuurlijk zo moest zijn...het beleid wordt aangepast en vanmorgen werd ze wakker met een dikke snotneus :rolleyes: Gelijk maar een afspraak gemaakt bij de GGD en vanmiddag kan ze terecht voor een test. Hopelijk morgen de uitslag en dan maandag gewoon naar school. Want neem aan dat het beleid wel weer is dat ze na een negatieve uitslag weer naar school mogen toch?
     
  12. Disneyfan

    Disneyfan Fanatiek lid

    14 okt 2013
    1.023
    156
    63
    Didi d is super makkelijk altijd doen.
    De testen bij de ggd gaan minder ver in de neus als de thuis test. De kinderen bij ons vinden het niet zo heel erg.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Dit!

    Zoon heeft al vaak getest en heeft een stapel diploma's. Handen in de zak zit ie daar haha

    En als hij heel dwars is, koop ik hem om. Dan neem ik wel zijn favo ijsjes mee van de winkel oid :) werkt ook prima. T is iets dat niet leuk is maar wel nodig denk ik dan maar.
     
  14. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    Digid is fijn. Je krijgt de uitslag eerder dan dat ze je bellen
    En meteen online afspraak maken
     
  15. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    Maar vrij inlopen en dan op je digi d de uitslag?
     
  16. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    Bij snotneus volstaat een zelf test thuis niet hè? Je moet dan echt thuis blijven en een pcr doen hè? Wat een gedoe
     
  17. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Yes. Maar niet overal mag je vrije inloop doen. Bij ons in de regio wel en dat is superfijn omdat er dan geen 2 dagen voorbij zij voordat je kan.
     
  18. Mapje

    Mapje Niet meer actief


    Ja maar hier kan je dan dus om 9 uur binnen lopen en dan heb je binnen 36 uur de uitslag. Maar vrijwel iedereen hier heeft hem dan al in de nacht dus dan mist je kind maar 1 dag hooguit 2.
     
  19. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Onze oudste vond het sowieso niet boeiend (7) die beloof je een lolly en klaar.

    De middelste iets ander verhaal die weigerde gewoon zijn mond te openen. Ik moest hem
    Echt omkopen daar met snoep/iPad tijd en toen deed hij het. Mijn man nam hem gisteren in de houdgreep :|

    En dan achteraf mega blij zijn met z’n diploma en cadeautje en zeggen wanneer gaan we weer :roflmao:
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  20. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.667
    6.835
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen welke regio dat is?
     

Deel Deze Pagina