Voorbijgaande heupontsteking

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Fuddey, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn jongste is bíjna 6, dus zodoende plaats ik het topic hier en niet bij peuters en kleuters.

    Sinds ruim 3 weken geeft mijn dochter pijn aan in haar bovenbeen, in het begin trok die pijn weg na even rustig zitten - en binnen 5 minuten kon ze weer rennen etc. Maar steeds vaker viel ons op dat ze met 1 been meer trok, soms erdoor leek te zakken. En de pijn kwam ook vaker en bleef dan langer. Gisteren sinds de middag had ze veel pijn en kon ze ook echt niet meer dat been belasten, vandaag kan ze helemaal niet meer lopen - ook hinkelen doet pijn.
    De huisarts heeft haar 2x onderzocht en maandag krijgt ze een echo.

    Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van anderen. Hoe lang duurde het? En hoe herstelde het? Hier duurt het nu dus ruim 3 weken, en dat is eigenlijk ‘te lang’ begreep ik ban de huisarts. Ik hoop dus dat ze gewoon even een uitzondering is bij wie het langer duurt... Maar ik ben wel benieuwd wat we kunnen verwachten nu. Ook bv bij die echo. Dus ik zou graag ervaringen horen :)
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn kinderen hebben het niet gehad maar wel de kinderen van mensen om me heen. Bij hun was het echt van de een op de andere dag niet meer willen lopen, er doorheen zakken en was dan met een week weer over.
    Pijn in de heup kan allerlei oorzaken hebben, Goed dat er met een echo wordt gekeken. Ik weet niet of er heupdysplasie in de familie voorkomt of dat ze in stuit heeft gelegen?
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ook kan er sprake zijn van een beenlengteverschil maar het kan natuurlijk ook een voorbijgaande ontsteking zijn die zich bij haar net wat anders presenteert.
     
  4. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.481
    6.168
    113
    Ik heb vroeger (was 8 denk ik) een ontsteking in m’n heup gehad en moest 2 weken met krukken lopen om m’n heup te ontlasten. Daarna was t over en ook nooit meer gehad.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Een klasgenootje van mijn jongste dochter had het afgelopen schooljaar. Hij mocht het toen het heel erg was een week niet belasten, zat ook in een rolstoel ed. Na die week ging het al wat beter en ging hij langzaam aan meer doen. Maar hij heeft dus een periode echt rust gehouden.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Geen heupdysplasie in de familie en ook geen stuit.

    De huisarts heeft nu wel de beenlengtes vergeleken en zag daar niks afwijkends in nu. Maar voor een voorbijgaande heupontsteking vond hij het dus toch te lang duren, dat zou maximaal 10 a 14 dagen ‘mogen’ duren en hier wordt het dus vooralsnog vooral erger... Nou ja, maandag maar zien!
    Dank voor je reacties :)
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vandaag ging het heel goed, gelukkig! Hopelijk een teken dat het echt aan het herstellen is nu :)
    Ze is ook naar school geweest, heeft in de pauze rustig aan gedaan, verder een prima dag. Juf zou me meteen bellen als het niet zou gaan, en dat is dus helemaal niet nodig geweest. Als ze loopt, loopt ze wel trekkerig met het ene been, maar ze kan ‘m dus wel weer belasten.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat klinkt positief. Ik zou wel de echo door laten gaan mocht het alsnog over gaan. Hopelijk zet het door.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  9. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Mijn zoontje had dat met 1,5 jaar ofzo. Kon ineens niet meer lopen, huilen als hij moest staan en zodra ik hem in een stoel zette was hij weer vrolijk. Heeft ongeveer 2 dagen geduurd, ging steeds ietsje beter. Was in de ochtend begonnen. 's Middags bij de huisarts liep hij alweer langs dingen (maar hij kon ook rennen dus nog wel opvallend). Volgende dag was het over. Huisarts noemde het vliegende heupontsteking.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  10. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.487
    1.087
    113
    Precies dit heeft onze zoon ook gehad toen hij een jaar of 2 was. Viel zo zn bed uit ipv dat hij ging staan. Hij schoof op zn billen rond, kon niet eens kruipen. S middags strompelde hij alweer wat en volgende dag weinig meer aan de hand. Het lijkt bij jullie dus wel wat heftiger maar hopelijk weer op de goede weg. Beterschap!
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vandaag tot een uur of 14 ging het weer goed, maar daarna weer telkens moeten liggen met haar been opgetrokken en niet kunnen belasten. Eigenlijk een beetje zoals het nu al 3 weken gaat, af en aan pijn. Dus nou ja, nog niet écht een verbetering voor mijn gevoel. Dus ben wel benieuwd wat ze maandag kunnen zien met de echo...
     
  12. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mijn dochter had het met 2,5 jaar.. huisarts dacht ook heupontsteking..
    helaas werd het gaande weg de week steeds heftiger, en uiteindelijk bleek het een spierziekte te zijn. Deze start daar krijg je langzaam aan spieruitval in je hele lichaam.
    Nou lees ik dat ze het al lang heeft dus zal dat het niet zijn.. maar blijf altijd alert! Mijn dochter is uiteindelijk opgenomen in academisch ziekenhuis op intensive care omdat ook ademhalingsspieren aangetast waren.
    Inmiddels bijna 11 jaar en er niks aan overgehouden gelukkig!
     
  13. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.315
    113
    Hier ook de kortdurende ontsteking bij 1 van de kinderen. Dat blijkt te kunnen voorkomen na verkoudheid,slaat dan op de heup.

    Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen!
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Weer een dag vol pijn tot nu toe... Als ze ligt, dan gaat het wel, maar bewegen doet pijn. Ze doet heel erg haar best het niet te laten merken, ze houdt niet van die aandacht... dus wij doen ons best er niet te veel aandacht aan te schenken, maar dat is best lastig...
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vervelend dat ze weer zo’n last heeft. Succes morgen met de echo.
     
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Echo was goed, niks op te zien. Daarna meteen een röntgenfoto laten maken en ook die was goed.
    Ondertussen is ze wel 2x gevallen omdat ze door dat been minder stabiel is... Dus terug naar de huisarts en dan waarschijnlijk door naar de kinderarts.
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gek dat er dan niks te zien is op een foto of echo. Komt het niet vanuit haar knie?
    Ik weet niet of daar nog naar gekeken is?
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ze heeft nog steeds dagelijks last, over een week hebben we een afspraak op het ‘beenspreekuur’ bij de kinderorthopeed. Ben benieuwd...
     
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Vervelend! :( Wel fijn dat er verder gekeken wordt.
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ze hebben weer foto’s gemaakt van de heup, die waren weer goed. Ook naar de rug gekeken, zag er ook goed uit. Ze moet nu naar de kinderfysio om te kijken of ze het daar uit kunnen lokken en zo kunnen achterhalen waar het vandaan komt. Over 8 weken dan weer naar de orthopeed om verder te kijken, als de kinderfysio niks ontdekt en ze houdt pijn, gaan ze kijken of het misschien een botaandoening is.
     

Deel Deze Pagina