Voordeel 5 standen buggy?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Zonnetje1981, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje1981

    Zonnetje1981 Actief lid

    19 mei 2011
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Ik weet dat er al erg veel topics over geopend zijn maar nergens denk ik dat ik mijn vraag beantwoord krijg. Ik ben op zoek naar een buggy welke ik af en toe ook achter op de fiets kan mee nemen. Even het winkelcentrum in ofzo. Hoef je niet altijd met die auto op pad met daarbij behorende parkeerkosten etc.

    Ik twijfel tussen de quinny zapp en de koelstra simba.
    Qua formaat wanneer de buggy is opgevouwen spreekt de quinny zapp me erg aan maar deze kan niet in ligstand. De quinny zapp extra kan weer niet op de fiets. De Koelstra kan weer in ligstand, maar blijft een groot pakket indien opgevouwen en lijkt me erg moeilijk fietsen. (Ervaringen graag!!)

    Gebruiken jullie de ligstand veel op jullie buggy? Of slapen jullie kleintjes ook prima in de zitstand? Ik hoor het graag!
     
  2. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nog nooit de ligstand gebruikt en kinderen sliepen ook eigenlijk nooit in de buggy.. Hoe moe ze ook waren, oogjes bleven open en slapen gebeurde dan pas in de auto of in bed haha. Zelf heb ik voor een hele goedkope buggy gekozen met 1 stand voor op de fiets: mooi licht, klein en net mooi voor kleine stukjes. Heb er nu wel een iets knappere buggy bij met 3 standen en die ligt eigenlijk altijd in de auto of gaat bijv. mee in de bakfiets, maar op mijn buggydrager is dat gewoon geen optie.
     
  3. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wj hebben veel gebruik gemaakt van onze (duo)koelstra met slaapstand. Ik heb nooit naar huis gehoeven, als ik bijvoorbeeld in de stad was tijdens slaapmomentjes. De heren deden hun tukkie gewoon in de buggy, zodra ik zag dat ze moe werden, legde ik ze alvast plat. Zo ook tijdens de vakantie's. Toen ze nog 2 slaapjes hadden, deden ze hun ochtendslaapje, in de buggy bij het zwembad. Laken erover en in de schaduw en pitten maar ;) maar het ligt er echt aan of je kindje makkelijk slaapt als je weg bent. Tegenwoordig vallen mijn jongens niet meer zo snel in slaap. Nu heb ik dan ook vaak (als papa er ook bij is) 2 goedkope buggy's zonder slaapstand. Die nemen aanzienlijk minder plek in beslag in de auto. Opvouwen om mee te nemen op de fiets heb ik geen ervaring mee...
     
  4. Alita

    Alita Niet meer actief

    Ligstand is heeeeel soms wel eens fijn. Maar als ze al wat ouder zijn gaan ze niet meer slapen in de buggy.
     
  5. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben de Koelstra Simba. De ligstanden hebben we nog nooit gebruikt. Als onze zoon echt moe is valt hij in alle houdingen in slaap, zelfs voorop de fiets.

    Ik vind de Koelstra niet makkelijk mee te nemen op de fiets. Het is een heel gedoe om kind en buggy op de fiets te krijgen en ik doe het eigenlijk nooit.
     
  6. Mentiera

    Mentiera Actief lid

    29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan niet zonder buggy met ligstand, maar voor op de fiets heb ik een hele lichte simpele buggy van Bambino gekocht, die heeft maar 1 stand.
    Maar die gebruik ik echt alleen voor korte stukjes die jij beschrijft.
    En als het dan moet slaapt hij ook wel zittend en anders ga ik even ergens koffie drinken ergens, dan kan ik de buggy achterover laten leunen op een stoel ofzo.

    Maar buggy's zoals de Koelstra vind ik echt te zwaar voor de fiets.
     
  7. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ligt er echt aan of je kindje slaapt buitenhuis, mijn dochter slaapt sinds ze een half jaar ofzo is echt niet meer in de buggy/kinderwagen. Zeker niet in de stad.
     

Deel Deze Pagina