Voorhuid jongetje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linda10280, 31 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai lieve meiden.

    Ik weet niet goed waar ik dit plaatsen moet maar doe het hier maar even.
    Ik vroeg me eigenlijk af wanneer (op welke leeftijd) je begint bij het bewegen van het voorhuidje van een jongen.
    Ik vergeet het gewoon elke keer te vragen op het cb.
    Misschien dat iemand dat hier weet?
    Ja het is onze eerste jongen dus alles is nieuw he ;)
    Hoop dat iemand het weet.

    XXX
     
  2. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Nou daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar hahaha :) Maak het nu ook vaak schoon bij het badderen door het even naar achteren te halen.
     
  3. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Gewoon laten zitten dames. Dat doen ze vanzelf wel.

    Moushy: niet naar achteren halen hoor. Hoe het precies zit, weet ik niet meer, maar wel dat het niet goed en helemaal niet nodig is.
     
  4. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Het is wel vies hoor als ik het niet doe.... ik vind het wel nodig eigenlijk.... zeker als hij zich helemaal vol gepoept heeft.... :rolleyes: doe het niet zo ver naar achteren hoor, gewoon een klein stukje net zodat je het mooi kan schoon maken, zal het donderdag wel vragen bij het CB als ik er toch ben ;)
     
  5. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hmmm ik dacht toch echt dat het zo hoorde.
    Maar nu lees ik een soort formulier op internet van het GGD waar anders staat
    Ik ga het toch ook even ergens anders na vragen...want ik lees dus verschillende dingen :S
     
  6. minni

    minni Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    iK HEB die vraag ook es ergens gesteld en het blijkt dat het soms pas met n jaar of 4 helemaal loskomt. Tot die tijd lekker laten zittn en schoonmaken tot zover als j kan, dus niet aan t huidje trkken ofzo. Mocht het es echt rood en geirriteerd raken, dan ff naar de ha gaan.
     
  7. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb het even opgezocht in het boekje van mijn zoon van het CB
    wist namelijk dat het daarin stond :)

    citaat: Bij jongetjes is de voorhuid vaak verkleefd met de eikel. Deze verkleving laat vanzelf los tussen het tweede en zesde jaar. Je hoeft er zelf niets aan te doen. Gewoon wassen en afdrogen. In uitzonderings gevallen is de voorhuid te nauw. Maar daar moet je met je dokter over praten.

    is al wel een oud citaat maar na mijn idee geld dit nog steeds
    niets aan doen dus
     
  8. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Staat dat in dat groene boekje van het CB? op welke blz? ik ga er toch morgen heen en vraag het daar ook wel even ;)
     
  9. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    al op 1 van de eerste baldzijdes staat het
     
  10. miran336

    miran336 Fanatiek lid

    Ik heb de vorige keer op het cb van de arts de tip gekregen om het voorhuidje zover het kan, heel voorzichtig iets naar achteren te doen om het goed te drogen...voorkomt dat het gaat irriteren.
     
  11. patries38

    patries38 Bekend lid

    2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb twee jongetjes, maar ik doe er verder niets aan. Wel controleren en wassen zo ver mogelijk, maar het mag geen pijn doen.En trouwens, ze doen het zelf wel. Op een bepaalde leeftijd gaan ze toch hun eigen lichaam ondekken, in bad zitten ze ook eraan te friemelen dus dat komt vanzelf goed.
     
  12. Kaatje1974

    24 jul 2006
    29
    0
    0
    Doktersassistente
    IJsselstein
    Ik heb het aan de kinderarts gevraagd en die zei ook er helemaal niks aan te doen, reinigt zich vanzelf tijdens het badderen. Als je het voorhuidje naar achteren trekt kan je het kapot maken met alle gevolgen van dien :(
     
  13. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben terug van het CB en ik heb het daar gevraagd. Ze zegt dat je er nu nog niets mee moet doen. Volgende maand als ik weer langs moet komen zal ze me er meer over vertellen........ word vervolgd.....
     

Deel Deze Pagina