Voorhuidvernauwing en waterbreuk 4 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Leni88, 23 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Ons zoontje van 4.5 heeft last van een hydrocele (sinds de geboorte) en voorhuidvernauwing (dit hebben wij gisteren pas te horen gekregen bij de kinder uroloog).
    Ik wist dat de hydrocele geopereerd moet worden, maar dat nu ook in de voorhuid gesneden moet worden, kwam koud op mijn dak vallen.
    Mijn man is hier als kind ook aan geopereerd, volgens hem was dit super pijnlijk met plassen. Zo erg dat hij een dag lang zijn plas heeft opgehouden.
    Ik vind het zo zieligvoor hem, maar volgens de uroloog zit er niks anders op.
    Creme om het losser te maken zou niet helpen, omdat het te "erg" is.
    Hij is afgelopen zomer aan zijn keul en neusamandelen geholpen en heeft buisjes gekregen, dat was echt een drama. Hij reageerde ook niet goed op de narcose (zeer verward de rest van de dag, overgeven etc.)

    Ik zoek tips om het aangenamer te maken na de operatie.
    Wat helpt?
    Onder de douche laten plassen? (mits dit mag, aangezien er voor de hydrocele een incisie in de lies wordt gemaakt :(

    Wat kan ik nog doen? Ik begin hem echt te knijpen, zo zielig vind ik het....
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Wat naar voor je zoontje!

    Mijn oudste is op latere leeftijd besneden. Hij was toen 7.

    Bij hem hielp het om te plassen onder de douche, en het wondje in te smeren met vaseline. Daardoor, en pcm, heeft hij er bijna geen last van gehad.

    Sterkte! Hoop dat hij er makkelijk van geneest.
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  3. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    914
    898
    93
    Ook als hij niet mag douchen, zou je misschien wel kunnen spoelen met water? Als je hechtingen hebt na een bevalling helpt dat heel goed, dus hierbij vast ook wel...?
     
    Leni88 en owly vinden dit leuk.
  4. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Zou je misschien wat extra ondersteuning vanuit het ziekenhuis kunnen krijgen? Meestal is er op de kinderafdeling ook wel een pedagogisch medewerker speciaal hiervoor.
     

Deel Deze Pagina