Hoi allemaal, We willen in de voorjaarsvakantie graag een weekje naar de zon. Eerste idee was Marokko maar de voorjaarsvakantie valt tegelijk met de Ramadan. Nu overwegen we de Canarische Eilanden. Wie heeft er ervaring met de Canarische Eilanden eind feb/begin maart. Wat te verwachten qua weer en is er iets te beleven? Accomodatie tips zijn ook welkom. Budgetvriendelijk alternatief is Egypte maar twijfel over veiligheid en eveneens Ramadan. Hoor ook graag ervaringen over Egypte qua weer, veiligheid en eventueel vakantie tijdens Ramadan. Alvast bedankt
Wij gaan al jaren in de voorjaarsvakantie naar Tenerife. De temperatuur is meestal zo'n 23-25 graden. Belangrijk is wel dat je accommodatie een verwarmd zwembad heeft, anders is het echt niet lekker. Soms heb je weleens een mindere dag, dat het wat bewolkte is en dus niet zo lekker aan het zwembad maar dan gaan we gewoon een stuk wandelen over de boulevard ofzo. Vaak is het ook maar een ochtend of middag dan. Echt slecht weer hebben wij nog nooit gehad. Ooit de eerste keer, 14 jaar geleden toen we in januari waren (oudste ging nog niet naar school), hebben we 1 dag een flinke regenbui gehad. En in totaal zijn wij nu 14 keer in de winterperiode op een van de Canarische eilanden geweest. Wat betreft wat er te beleven valt, wij doen nooit zoveel tijdens die vakantie, het is echt onze chillvakantie. Maar we zijn in de afgelopen jaren weleens naar de dierentuin op het eiland geweest, op de Teide geweest, hebben over het eiland gereden en plaatsjes bekeken. Je kunt bijvoorbeeld ook allerlei bootexcursies doen, maar dat hebben wij nooit gedaan. En er is een groot waterpark, waar wij ook nooit zijn geweest. Op deze eilanden is het het hele jaar door gewoon vakantieseizoen, dus alles gaat gewoon het jaar rond door.
Bedankt voor je reactie. Die temperatuur klinkt heerlijk. Heb je misschien nog een tip voor een goede accomodatie?
Wij gaan al jaren naar GF Isabel in Costa Adeje, Tenerife. Ze hebben daar appartementen en bungalows. Bij bungalows heb je een tuintje. Maar ik zie dat je 3 kinderen hebt, dan is het afhankelijk van hoe oud ze zijn of je er met 5 in mag. Je hebt ook wel een paar villa's waar je met 6 in kan, maar die zijn echt heel erg duur. Twee bungalows zijn nog goedkoper. Onze kinderen zijn komend jaar 13 (wordt de jongste 1 dag na aankomst) en 17 en nu mogen we niet meer in 1 bungalow. We hebben nu 2 bungalows met tussendeur geboekt, dat is goedkoper dan een 2 slaapkamer villa.
Ik weet niet waar je naar toe wilde in Marokko, maar tijdens de Ramadan is dat juiste een mooie ervaring!
Ramadan is voor moslims uiteraard prachtig in de meeste landen met een overwegend islamitische bevolking. Maar voor toeristen die niet moslim zijn is dat wellicht een beetje anders, vooral wanneer ze overdag naar een restaurant willen o.i.d. In onze woonplaats is geen enkel restaurant overdag open, zelfs de meeste bakkerijen gaan pas ver in de namiddag open. Supermarkten zijn daarentegen wél weer erg druk tijdens ramadan en langer dan normaal geopend Ik vermoed trouwens dat daar in de toeristische plaatsen anders mee wordt omgegaan en de restaurants daar ook in Ramadan altijd open zijn. In Marokko zal het wel een beetje hetzelfde zijn. Maar afgezien van de eventuele openingstijden van restaurants zie ik geen bezwaar om in Ramadan naar Marokko te gaan. Ik zie eerder het weer als bezwaar: ze zegt namelijk naar de zon te willen. Tenzij je misschien naar Laayoune ofzo gaat, maar het overgrote deel (noord en centraal Marokko) is niet bepaald warm in die periode. Ik merk trouwens wel vaker dat mensen denken dat noord Afrika een of ander tropisch oord is waar het altijd maar warm is. Niet zo ver van ons vandaan is het nu zwaar aan het sneeuwen, en vorig jaar lag daar zelfs in juni nog sneeuw.
Ben ik het wel mee eens idd. Marokko heeft veel bergen, waar zeker nog lang sneeuw kan liggen. aan de noordkant heb je het rif gebergte en richting het zuiden de atlas. Maar er zijn ook wel gebieden waar het heerlijk weer kan zijn in die periode. maar een echt zon zee strand vakantie is niet wat ik bij marokko zie. eerder een cultuur vakantie, eventueel met bezoek aan de bergen en de sahara. Dus @Afua32 ik zou lekker naar een canarisch eiland gaan, daar is vaak al prima weer. de zee kan wel nog fris zijn. mijn schoonouders zijn er vorig jaar ook begin mei geweest was echt heerlijk. zij waren naar fuerteventura.
Ik heb een vriendin die in Tanger woont en daar komen echt veel toeristen. Vooral in de periodes met lekker weer (eind lente en begin herfst) zijn er best veel "zon/zee/strand-toeristen". 's Zomers minder, dan is het er echt veel te heet, dan zijn de toeristen vooral Marokkanen uit Europa die op familiebezoek zijn.
Wij zijn een aantal keren in de voorjaarsvakantie naar de Canarische eilanden geweest. Zo uit mijn hoofd naar Gran Canaria, Lanzarote en Fuerteventura eind februari/begin maart. Ik vind het echt een heerlijke tijd om daar te zijn. Het is niet superwarm, gewoon een graadje of 23, soms wat uitschieters naar boven, maar dat zijn uitzonderingsdagen. Wel warm genoeg voor het strand/zee en voor verwarmde zwembaden. En heerlijk om over een boulevard te slenteren, een markt te bezoeken, wandelingen of boottochtjes te maken. Meestal zonnig, hoewel wij er ook meestal wel 1 of 2 dagen met wat meer bewolking of zelfs wat regen in hadden zitten. Ik vind het zelf echt heerlijk om in die periode, als de Nederlandse winter al een paar maanden duurt en nog lang niet echt afgelopen is, even een weekje wat zon op je huid te voelen, weer blote benen te hebben en de warmte om je heen te voelen. De CE hebben ook het hele jaar door 'hoogseizoen', alles is gewoon open (behalve misschien die waterparken met glijbanen, omdat het daar net te fris voor is). Wij huren zelf meestal particulier een huis via VRBO of Booking, liefst met verwarmd zwembad. Een onverwarmd zwembad is net te koud in die tijd, verwarmd is echt lekker. Dat kost meestal wel wat extra, maar dat hebben we er graag voor over. Verder geen specifieke tips. Elk eiland heeft zijn eigen mooie pluspunten. Op Gran Canaria is veel mooie natuur te zien (in het binnenland vooral), Tenerife heeft de El Teide en mooie kustlijnen, Fuerteventura is heel bijzonder met ontzettend mooie stranden en woestijnachtige gebieden, Lanzarote is heel mooi met een zwart landschap met witte huisjes en vrijwel geen hoogbouw, maar weer weinig witte stranden, La Palma heeft spectaculaire natuur, maar bijna geen stranden en al helemaal geen witte. Ik vind ze allemaal mooi en bijzonder en leuk om te bezoeken en ik heb geen favoriet. Geen ervaring met Egypte, maar lijkt me lastig om in de Ramadan tijd naar een islamitisch land te gaan. Ik zou me constant schuldig voelen als ik in zo'n all inclusive hotel zou zitten te eten en drinken, terwijl je weet dat de medewerkers de hele dag moeten werken zonder iets. Zou voor mij toch de lol van een vakantie een beetje wegnemen, maar dat is misschien persoonlijk.
Nou dit inderdaad, dat vinden wij ook altijd zo heerlijk. Ik begin zo ongeveer rond deze tijd van het jaar al af te tellen Nog 91 dagen en dan zitten we rond deze tijd lekker aan het zwembad
Ik ga in januari voor de tweede keer naar Maspalomas in Gran Canaria. Was daar midden januari 2020 ook bij resorts by Dunas ofzo, nu weer iets met Dunas. Was gewoon perfect. Lekker resort, lekker eten, verwarmd zwembad, 24-28 graden was het destijds dus echt heerlijk zonnen. Ik ga nu 3 januari, er stond dat het dan ongeveer 24 graden is dus ben benieuwd.
Wij waren afgelopen meivakantie twee weken op Lanzarote. Overdag was het heerlijk, de eerste paar dagen was het wat bewolkt. We hebben elke dag aan het zwembad gelegen en temperaturen gehad tussen de 20 en de 26 graden. ‘‘s avonds als de zon ondergaat kan het snel afkoelen, maar ook dat niet eens elke avond. Op de Canarische eilanden is er niet echt meer een hoog- en een laagseizoen. Het hele jaar is het weer fijn en het hele jaar zijn er toeristen en genoeg te doen.