Voorkeurshouding rechts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Baby94, 18 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby94

    Baby94 Lid

    21 mrt 2016
    60
    14
    8
    Goedmorgen!

    Ons meisje van bijna 4 maanden heeft een voorkeurshouding naar rechts.
    Daar in tegen kan ze wel goed naar links kijken, alleen vindt ze dit gewoon niet lekker (meer) liggen. Tijdens het voeden (flesvoeding) legt ze haar hoofd wel altijd helemaal naar links. Ze kan goed haar hoofd omhoog houden, op schoot trekt ze zich dan ook aan mijn vingers tot in de zithouding. Ook dan kijkt ze veel naar rechts. In de box ligt ze in zo’n kussen waardoor ze op haar linker zij ligt. Na het voeden houdt ik haar rechtop bij mijn rechter schouder zodat ze naar links “moet” kijken omdat ze anders tegen mijn gezicht aan kijkt, oftewel, dan heeft ze geen uitzicht. In bed ligt ze altijd met haar hoofd naar rechts (die kant is ook afgeplat). Je ziet haar soms wel naar links draaien, maar dat is maar voor eventjes.
    Hebben jullie nog tips en ervaringen hiermee?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Hier ook, ik heb een nachtlampje aan de andere kant gezet. Maar maakt niet veel uit, je hoort m wel piepen als hij uit gaat (automatisch na 8 uur) maar hij ligt steevast met zn hoofd de andere kant op.

    Fysiek geen issue, loopt wel weer in zodra mobiliteit veranderd. Hoofdje is ook niet overdreven afgeplat oid.
     
    Baby94 vindt dit leuk.
  3. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Onze dochter had een voorkeur naar links. Van Cb moesten we naar de kiné hiervoor. Maar ik heb een aantal filmpjes opgezocht op YouTube en de tips van daar al toegepast: speelgoed en interactie aan de andere kant doen, ze op mijn arm leggen met haar buikje naar beneden en haar hoofdje weggedraaid van mij, en vooral frequenter tummy time.
     
    Baby94 vindt dit leuk.
  4. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze baby had een hele heftige voorkeurshouding vanaf het begin en had dus ook een hele erge afplatting. We zijn naar de osteopaat en de fysio gegaan.
     

Deel Deze Pagina