Ons zoontje van bijna 6 weken heeft een voorkeurshouding naar rechts. Als we zijn hoofdje naar links leggen gaat hij gelijk terug naar rechts. Onze dochter heeft destijds een helmpje moeten dragen omdat haar hoofdje helemaal scheef was. Nu zien we dat deze vorm ook al begint aan te nemen bij ons zoontje. Natuurlijk willen we dit voorkomen. Wat zijn slimme trucs om hem tijdens het slapen naar links te laten kijken? Iets onder het matrasje leggen ofzo?
Hoi, Wij hebben dit ook bij onze zoon van nu 8 weken. Ik heb een speciaal kussen gelegd waarin je hem/haar afwisselend naar links of rechts kan leggen. Deze is het, en dan wisselen we het elke 24 uur af van links naar rechts.: Baby Sleep - Zijligkussen - winkelvoorkinderen.nl | gemakkelijk & snel En we hebben ook de fysio er even bij gehaald (maar die was bij ons al bekend dus ging makkelijker), die gaf ook hele goede tips. Hij gaf ons de tip dat je ook 2 kruikenzakken kan vullen met rijst, en deze tegen de rug en buik aan te leggen als het kindje op zijn zij ligt. Succes ermee, als je er vroeg genoeg mee begint kan het nog helemaal goed komen!
zsm fysio, maar dat zul je zelf al wel gedaan hebben Zijligkussen. Dan kunnen ze niet doorrollen. Op d buik slapen als je dat zelf aandurft, je er goed bij voelt en je kleintje sterk genoeg is. Osteopaat heeft heeft hier goed geholpen, na 2 behandelingen draaide ze al naar links. Ik had aan de linker kant een heel leuk muziekding met licht (peek a boo van fisher price) dat stimuleerde wel ietsiepietsie, maar zodra ze in slaap viel draaide ze automatisch naar rechts. Hier was de oplossing op de buik slapen, maar dat was echt omdat ze heel sterk was anders had ik het denk ik niet gedaan.
ik zou idd ook kijken voor een zijlig kussen. Helaas werd ik hier te laat voor getipt en accepteerde Tim t niet meer. Osteopaat heeft ook veel geholpen voor de houding. Al heeft Tim nu toch een helmpje.
we hebben zijn ledikant aan de voorkeurskant tegen aan de muur, dat is saai, om ons te kunnen zien moet hij antivoorkeurshouding kijken.
Je kan ook een opgerolde handdoek onder de molton leggen. Daar leg je hem dan schuin op (hoeft maar heel ietsjes) Je kindje kan dan zijn hoofd nog wel in de voorkeur leggen, maar niet zo ver en dat ligt natuurlijk niet zo lekker. Bij mijn zoontje heeft dat heel goed gewerkt en hij is nu van zn voorkeur af. succes!
Ohja, je legt zijn hoofd niet op de handdoek. zeg maar, tot zijn nekje ongeveer anders heeft het geen effect.
Kijkt hij dan naar het ligt als hij naar rechts ligt. Anders kun je ook het bedje omdraaien en dat zo nu en dan afwisselen.
Ik zou contact opnemen met een fysiotherapeut. De voorkeurshouding komt toch ergens vandaan. Bij onze dochter merkte we dat ze ook veel met haar hoofdje naar links keek. We hebben haar bedje omgedraait en iets kleurigs opgehangen aan d ekant waar ze niet tot weinig naar keek. Ook in de box zo neergelegd dat als ze ons wilde zien ze juist de andere kant op moest kijken en dit verbeterde toen al snel. Haar hoofdje is uiteindelijk goed rond gebleven.
Ons dochtertje had ook rond die tijd een heel plat hoofdje aan één kant door een voorkeurshouding. Nu heeft ze een mooi 'rond' koppie. Dit hebben we bereikt door: - fysiotherapie (belangrijkste advies: veel op de buik laten liggen als je kindje wakker is!) - bezoekjes aan de osteopaat - zijligkussen.
Hier precies hetzelfde. Vooral de combi van fysiotherapie en osteopathie heeft goed geholpen en idd zoveel mogelijk op de buik en zo min mogelijk in het wipstoeltje en maxi cosi.
Zo min mogelijk in de wipstoel was hier geen optie.. Dochter had reflux in ernstige mate en huilde en spuugde alleen wel eens even niet als ze in de wipstoel zat..