Voorlezen baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Achterkantvandemaan, 23 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.294
    7.251
    113
    Om verschillende redenen wil ik zo vroeg mogelijk beginnen met voorlezen van onze baby. Maar ik heb geen verstand van baby's dus ik weet niet wat wijsheid is :D ik kan me namelijk voorstellen dat je dit de eerste maanden niet doet?

    Hoe oud was jullie baby toen jullie er mee begonnen? En heb je tips voor de allereerste voorleesboekjes?

    Het gaat dus echt om voorlezen, niet met zo'n boekje waarbij baby zelf dingen kan voelen en ontdekken, maar echt verhaaltjes.
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij zijn rond de 3 maanden begonnen. Toen begon ze interesse te krijgen in speeltjes, plaatjes etc. Wij hebben juist iets waar ze ook aan kan voelen. Alleen een verhaaltje lezen is niet zo interessant voor een baby.

    Wat ze leuk vindt: bad boekjes (bv Dikkie dik gaat in bad). Klein, kleurrijk en kan ze aan voelen/op sabbelen.
    Voel boekjes waar je je vingers in kan doen zoals knuffel me (je hebt er verschillende verhaaltjes van). Gewoon Nijntje is ook leuk :) het moet vooral niet te lang zijn.
     
  3. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.294
    7.251
    113
    Thanks!

    Ik wil het natuurlijk allebei doen, ook voelboekjes etc., maar dat zie ik even los van het 'echte' voorlezen. Ik wil echt een moment per dag pakken om rustig voor te lezen voor het slapen gaan, niet met de bedoeling dat baby dan zelf actief meedoet zeg maar, klinkt dat een beetje logisch? Haha
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw