Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrola

    afrola Fanatiek lid

    7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Huisje is inmiddels niet heel koud meer, heb de verwarming iets open gezet maar nog niet vol. Met xtr trui is t nog wel te doen...
    Vanmiddag maar lekker gaan winkelen, moest nog kadootjes kopen. En gelukkig gevonden :), ook nog even bij de H&M kleertjes voor Josien gescoord. Alles wat in de uitverkoop was was of veel te groot en durfde ik nog daarom neit of niet leuk. Dus maar gewoon iets leuks uit de nieuwe collectie :D

    @ Woops, van de week tante en binnen een paar dagen moeder, LEUK :D. WOrdt ook wel erg leuk voor de kleintjes ;)

    @ Sanne, aha Hai in de wegenbouw, die hadden het even rustig vanwege vorstverlet haha. Alhoewel, moet ie dan nu ook veel wegen repareren vanwege vorstschade of is dat dan weer niet zijn taak?
    Jij ook lekker wezen shoppen, heerlijk ;) en goed geslaagd zo te lezen :)

    @ MP, voor je het weet is het al zover! dus nog eventjes geduld en genieten van dit moment ;)

    @ Bubsie, balen dat je al minder moet werken, wel een mooie buik geshowd.

    @ nijn, ook een mooi buikie! en van voren dragen hoeft niet te betekenen dat het een jongetje wordt. Maar vindt een jongetje wel iets voor jou nu ik er zo over nadenk... ;)
    Bij mij zeiden alle mensen die me niet goed kenden oooh het wordt een jongen, ik zie het aan je buik ;)

    @ Sterre, wat leuk dat Noah zijn voetjes ontdekt. En ook al zo'n lekkere kletskous :D. Josien kan dat ook heel goed. Vanmiddag was ze haar stem aan het testen. Ze kraaide zo hard als ze maar kon :D

    @ Mosa, wat lekker dat Veda zo weinig last heeft van de prikjes. Het vele slapen is ws wel een reactie. Toen ik bij het cb vertelde dat Josien vooral had geslapen na de prikjes vertelde ze me dat 80% van de kindjes veel slaapt na de prikjes. Zo'n reactie is helemaal niet erg natuurlijk ;)

    @ Bubsie, ik zou een bekkenband op advies van je fysio gaan dragen. Zei kan je dan ook vertellen welke band het beste voor jou is. En via marktplaats zoeken is idd wel handig, daar heb ik de mijne uiteindelijk ook vandaan.

    @ Salapio, lekker gelezen en gehangen op de bank ;)

    @ all, zo Josien is gebadderd door haar pappie en dan krijgt ze zo haar laatste voeding en dan kunnen we met z'n allen naar bed :)
    Morgen weer een drukke dag met nog een laatste keer verfen (2e laag) en maar weer shoppen. Nu naar de prenatal voor de babydoos :)
     
  2. woops

    woops Niet meer actief

    Ja is zeker, maar denk niet dat het leuk is als we toevallig op dezelfde dag bevallen. :)
    Zou je nooit naar elkaars verjaardag kunnen gaan.
     
  3. pookie66

    pookie66 Fanatiek lid

    9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @afrola; hier ook egg-white maar geen ongi. Afwachten maar. Mijn collega's zijn inderdaad proces en levensmiddelentechnologen. Zaanstreek is de bakermat van food:)

    @sterre; wat heerlijk dat de meds werken!

    @mosa;jaja goede luieraanbiedingen deze week. Ik ga ff inslaan.

    @salapio; gefeliciteerd met het behalen van de thuis-beval-grens:) nu maar afwachten en hopen dat je niet over tijd gaat zodat alsnog naar het ZH moet

    @sanne; wat vervelend van die video, al snap ik het bedrijf ook wel. Maar wat doet Hai dan voor werk???????? ah, lees net wegenbouw.
    En wibra moet ik ook nog ff bezoeken. Ze hadden leuke baby aanbiedingen.

    @woops; goh strax moet je nog in het ziekenhuis bevallen omdat je overtijd loopt..... wie had dat gedacht. Bah, schoonzusje met stuit.........toch wel spannend!

    Knor....ik kan gelukkig zo weer mijn bedje opzoeken. Ben best moe!
     
  4. woops

    woops Niet meer actief

    Dat zou inderdaad heel zuur zijn. :(
     
  5. Mosa1982

    Mosa1982 VIP lid

    19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

    De kraamvisite is net weg, maar Veda ligt weer zo lekker te slapen dat we nog heel even wachten met de laatste fles.
    Eerder vanavond had ze 37.9 maar verder voelde ze zich volgens mij prima. Ze slaapt alleen veel, maar dat doet ze anders soms ook dus ik weet niet of het van de prikjes komt. Maar liever zo dan huilerig natuurlijk :)

    Sanne, lekker gewinkeld zo te lezen. Een tripp trapp stoel is mooi, ik wilde daar over een tijdje ook naar gaan kijken. Wat voor kleur heb je gekocht? En een badpak, ik denk dat ik over een tijdje maar een tankini ga kopen (ik weet niet of je dat kent, dat is een broekje met een hemdje), een bikini zou ik nu ook niet snel doen :)
    Wat ontzettend fijn dat het goed ging met Feli vandaag! Netjes hoor, die voedingen om de 4 uur, en lekker voor jou natuurlijk!

    Hihi, jij ook al over een 2e aan het nadenken, erg eigenlijk hè? :D Ik wil binnenkort ook gaan tempen, gewoon om mijn cyclus bij te houden. Ik moet alleen even een nieuwe thermometer kopen, dan weet ik in ieder geval wanneer ik ongesteld moet worden enzo.

    Woops, nou, je meisje mag nu toch echt wel komen hoor :)
    Spannend dat je schoonzus donderdag gaat bevallen!
    En dat kan toch, dat je maar één kindje wilt. En mocht het wel veranderen, dan maakt dat ook niet uit natuurlijk.

    Afrola, fijn dat je de verwarming een beetje aangezet hebt, anders is het ook niet uit te houden hè?
    En gewinkeld vanmiddag, leuk! Draagt Josien ook weleens jurkjes of vooral broekjes?
    Ik kreeg vandaag een mailtje dat ik de babydoos kan ophalen, binnenkort ook maar eens doen dan :)
    Succes alvast met verven morgen!

    Pookie, hoe bevalt het werken tot nu toe?

    All, slaap lekker!
     
  6. Mosa1982

    Mosa1982 VIP lid

    19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Zelfs met 41+6 weken kan de bevalling nog spontaan op gang komen ;)
    Komt vast goed!
     
  7. woops

    woops Niet meer actief

    Ja verwacht ook wel dat ze voor de 42 weekjes gaat komen. :D
    Moet alleen even vragen hoe het met de controle gaat nu, of dat nu vaker is of toch 1x in de week.
     
  8. Mosa1982

    Mosa1982 VIP lid

    19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Woops, ik moest met 40+1, 41+1 en toen met 41+6 naar de vk, maar die laatste afspraak hoefde gelukkig niet door te gaan omdat het die dag op gang kwam.
    Maar lekker rustig aan doen deze laatste dagen, maar wel spannend natuurlijk! Nu kan het écht niet lang meer duren.
     
  9. woops

    woops Niet meer actief

    Nee klopt, best spannend.
    Ik wacht maar gewoon af en verwacht eigenlijk niets, dan valt het ook niet tegen.
     
  10. woops

    woops Niet meer actief

    Ik ga maar eens proberen om te gaan slapen.
    Wie weet heb ik weer een nacht zoals de afgelopen 2 nachten en dan ben ik de nacht-zombie van de pagina. ;)
    Ach ja we zien wel.
    Slaap lekker allemaal.
     
  11. djaar77

    djaar77 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!!

    @Woops; dan gaan we voor jouw maar hopen dat de bevalling snel gaat komen maar niet op donderdag hahaha.

    @All; ik heb natuurlijk wel alles gelezen maar reageren is en blijft een drama. Sorry.
    Wel heb ik gisteren mijn eerste aankopen op babygebied gedaan!! Waren wat dingetjes in de aanbieding bij de Hema en wat extra is natuurlijk ook blijven plakken hihi. Voelde me heel vreemd aan de kassa (trots en schuldig tegelijkertijd?!).
    Gisteravond een voorlichting in het ziekenhuis gehad en het leek wel of heel het dorp zwanger is hahaha. Ondekte zelfs mijn bovenburen?! Het was wel interressant maar om te zeggen dat ik nu iets geleerd heb wat ik nog niet wist (dankzij ZP) nee. Ben wel blij dat we de verloskamers gezien hebben. Weet ik in elk geval waar ik dan terecht kom.

    Vanavond wordt weer een latertje want dan krijgen we visite, wel heel erg gezellig!!!

    Fijne dag allemaal!!
     
  12. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    STERRE, herkenbaar hoor dat buikmissen. Ik mis mn buik al bijna ;)

    MOSA, gelukkig nergens last van. En jij ook al de kriebels :D ... een kennis van mij was idd gestopt met de pil onder mom: de eerste duurde zo lang (bijna 2 jaar geloof ik) ... en was direct raak ;)

    SANNE, fijn dat het zo goed is gegaan!

    WOOPS, spannend hoor en wie weet beval je wel op dezelfde dag als je schoonzus ;). Mooie dag hoor donderdag: geboortedag van mn lievelingsoma. En verjaardagen vier je gewoon lekker op zondagmiddag ofzo ;) Trek je het nog een beetje?

    ***

    Pfff weer een heftig nachtje achter de rug. Mirre had een nare droom en wilde niet echt meer gaan slapen. Maar Jan en ik lagen sowieso al wakker ... en de vorige nacht eigenlijk idem ... Gelukkig werd Mirre uiteindelijk pas om 8.10 wakker :D en had Jan zn wekker uitgezet dus hebben we wel nog een uurtje of 2 gepakt in de ochtend.

    Verder is mn laptop kassiewijle :(. Heb m zelf vermoord: liet m uit mn handen vallen en het beeldscherm is echt naar de getver. Gelukkig was Mirre al naar bed want ik heb echt een stevig potje staan tieren. Zit nu te werken op de laptop van Jan maardat is echt een sh*tding. Doet er een half uur over om op te starten en het toetsenbord zit anders in elkaar. Dus we gaan maar voor een nieuwe ... gelukkig groeit het geld ons op de rug ... (NOT)
     
  13. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi meiden,

    Ik lees een hoop positieve dingen over de kleintjes. Fijn hoor.

    Woops: Chelsey en haar nichtje schelen een jaar en 1 dag. Ook niet handig, maar wat kun je er aan doen? Ik zat zondag nog op haar verjaardag en een dag later kon ik aan de gang. Zo kan het lopen.

    Verder heb ik niet veel te melden. Ik moet heel veel uren werken deze week. Chelsey doet het prima, ze is volijk en vermaakt zich heerlijk in de box, wipstoel of bij de oppas. Nee, deze mama heeft het goed!
    Gek idee trouwens dat Chelsey al weer 5 maanden is?!
     
  14. Mosa1982

    Mosa1982 VIP lid

    19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

    Woops, hopelijk heb je een beetje goed geslapen!

    Djaar, leuk zeg, dat je wat spulletjes gekocht hebt! Met 16 weken mag dat ook echt wel hoor!
    Wil je in het ziekenhuis bevallen of weet je het nog niet zeker?

    Salapio, wat sneu dat Mirre een nare droom had! Doet ze 's middags eigenlijk nog altijd een dutje, of niet meer? Hopelijk kun je in ieder geval vandaag nog wat rust pakken.
    En balen van je laptop zeg ;) En nog wel laten vallen, dan zou ik ook even tieren hoor :D

    Melisa, fijn dat het zo goed gaat met Chelsey! En alweer 5 maanden idd, gaat zó hard!

    All, Veda heeft gelukkig helemaal geen last gehad van de prikjes, één keer was haar temp 37.9 maar later gisterenavond was hij alweer 37.4 en vanochtend 36.9 dus prima. Daar was ik heel blij om, want het lijkt me zo zielig als je kindje er zo'n last van heeft.

    Vandaag ga ik denk ik maar eens even naar het centrum wandelen. Ik ben al ruim een week niet meer weg geweest met Veda vanwege de rust en regelmaat, dus nu maar eens proberen. Nu hebben we al een veel beter ritme, dus dat komt vast goed.

    Fijne dag allemaal!
     
  15. djaar77

    djaar77 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Mosa; ga er eens lekker uit met de kleine meid!! Zal best goed gaan even een kleine shoppingtrip misschien??
    Ik/wij willen erg graag in het ziekenhuis bevallen (is ook nooit in ons opgekomen om te denken over thuisbevallen). Vandaar dat het wel fijn was om die avond te bezoeken.
    De spulletjes die gekocht zijn waren een voordeelpak luierpakjes, voordeelpak hydrofielluiers en blijven plakken is spuugdoekjes en hydrofiel washandjes. Dus noodzakelijke kleinigheidjes volgens mij.
     
  16. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    MP: Goh nog maar 3x5 weken :p
    Die voorkeurshouding leer je inderdaad nog wel maar ook zonder VKH kunnen ze een afplatting krijgen. Noah heeft aan de linkerkant een lichte afplatting gehad zonder dat hij een VKH had. Bij hem had het ook geen zin om hem met zijn hoofdje een bepaalde kant op te leggen, die lag 2 seconden later toch weer anders.

    Mosa: Noah's handjes zitten ook altijd bij de fles.. eerst altijd 1 handje en nu allebei.. soms best lastig omdat ze vaak ook in de weg zitten. Ik had er trouwens een fotootje van gemaakt toen omdat hij dat altijd deed, hier was ie 3 weekjes geloof ik:
    Bekijk bijlage 44751
    Suc6 met wandelen vandaag! En fijn dat Veda geen last heeft gehad van haar prikjes. Noah was echt even van z'n padje als ie wakker was.

    Sanne: Haha ik ga ook een badpak halen hoor! Als ik straks ga zwemmen ga ik echt niet meer in bikini :$:)
    Dat schema van jou heb ik ook, dus om 06. 10. 14. 18 & 22 maar volgens mij wilt noah meer drinken dus ga ik vandaag eens kijken hoe hij dat doet en welke tijden hij dan gaat komen.
    Wel fijn dat het zo lekker ging gister!

    Woops: Nog steeds zwanger, sjonge het schiet niet op he? Vandaag naar de vk en plan de campagne maken toch?

    Zwanger raken:
    Het is inderdaad dat je niet weet hoe lang je er nu over zou doen om zwanger te raken maar het kriebelt wel :) Ik heb een beetje heimwee naar het zwanger raken lijkt wel maar ik zit bij mezelf te twijfelen of ik het wel om de goede reden die gevoelens heb. Ik heb namelijk nog steeds moeite met mijn bevalling te verwerken. Als ik eraan terug denk gaat dat altijd met een traan :( Daarom vraag ik me af of het niet daarom is.. misschien een soort van 'over willen doen' ..wat natuurlijk nooit meer zal gaan met noah.

    Afrola: Haha dat kraaien is zo grappig. Noah schrikt nog af en toe van zich zelf :) Ik kan hem soms ook weleens tot boven horen, echt super leuk is dat en ik vind het ook hartstikke gezellig.
    Leuk de babydoos halen, ik ben benieuwd wanneer ik bericht krijg.

    Djaar: Gek gevoel he, zo voor de eerste keren babydingetjes kopen.. Ik vond hetzelfde als jij over die info avond, wist natuurlijk al veel via hier enzo ;) Zag gister inderdaad nog op de site dat die avond gister was in het ZH. In de meest linker verloskamer is Noah geboren :) Wel apart om te zien he die kamers? Ik vond het een heel vreemd idee dat ik daar ging bevallen toen.

    Salapio: :D nu al bijna je buik missen.. ja dat gevoel ken ik ook wel. Daarom had ik er ook helemaal niks om gegeven als ik overtijd was gelopen.
    Kl*te zeg van je laptop.. ik zou ook flink vloeken als me dat zou gebeuren. Gelukkig sliep Mirre al. Wel vervelend dat ze nachtmerries heeft. Enne waarom lagen jullie wakker..toch geen zorgen?

    Melisa: Werkse! Fijn dat Chelsey het zo lekker doet, houden zo!

    All: Vanmiddag ga ik me inschrijven bij het zwembad. Ik wil 2x per week gaan. 1 x aquajoggen/trimmen en 1x vrij zwemmen. Ben benieuwd.

    Noah was gister weer een rotzakken met eten en vanmorgen weer :( Niet opletten, met andere dingen bezig zijn pfff, alles er langs laten lopen.. ben dan gelijk weer bang dat die reflux weer de kop op steekt. Nu heeft hij net weer even geslapen en ligt nu weer te huilen. Laat hem toch maar liggen maar dit is even weer niet leuk.

    Heb trouwens even een vraagje voor de mama's. Als ik Noah de nacht/ochtenvoeding heb gegeven (meestal tussen 5&6) dan val ik hartstikke slecht weer in slaap, hebben jullie dat ook? Vanmorgen heb ik Noah om 5.00 flesje gegeven, om 5.20 lag ik er weer in en om 06.45 lag ik nog wakker :( Kon er wel mee janken. Nou zit ik zowieso niet lekker in mijn velletje maar om ermee naar de dokter te gaan ofzo vind ik een beetje onzin of niet?
     
  17. woops

    woops Niet meer actief

    Morgen allemaal,

    Heb een hele nare ervaring gehad vanmorgen om half 4 en het is nog niet helemaal wel.
    Misschien herkennen jullie er iets van, niemand kan me helpen.

    Dit stukje schreef ik vanmorgen op de pagina:
    Hoi,

    Ik ben al even wakker.
    Ik heb de verloskundige net gebeld.
    Ik voel me zo raar.
    Heel duizelig (net of je dronken bent)
    Liggen dan wordt het nog erger.
    Misselijk en neiging tot overgeven.
    Veel plassen en drogen mond.
    Verloskundige kon er niets mee en moest maar even aankijken.
    Vind het zo eng en het voelt niet oke.
    M`n meisje is explosief in bewegingen, echt heel actief.
    Mannetje is net naar z`n werk gegaan, hij zat in twijfel wat hij moest doen.

    Ik weet het even niet meer, misschien iemand bekend met deze klachten?

    Voel me een beetje beter, maar het is nog steeds niet om naar huis te schrijven.
    Doe het dus rustig aan.
    Meisje is nu juist heel rustig en beweegt bijna niet.
    Duizeligheid en misselijkheid zijn iets minder nu.
     
  18. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    @djaar leuk hoor, je eerst echte aankopen :) en het zijn allemaal dingen die je echt nodig hebt , dus hardstikke handig.

    @mosa oww jullie gaan vandaag es aan de wandel;) zal wel goed komen toch, jullie hebben nu al een aantal dagen dat ritme er in zitten:) kben benieuwd!

    @salapio vervelend dat mirre een nare droom had gehad en dat jij en jan niet zo lekker hebben geslapen! misschien vandaag nog even een extra dutje doen? of dat kan natuurlijk niet, als mirre niet slaapt...hmm lekker rustig aan doen in iedergeval:)

    @woops, zou wat zijn zeg, als je nu nog in het ziekenhuis zou moeten bevallen, daar hopen we natuurlijk echt niet op!! kleine meid van woops, kom er maar eens uit!!

    @all

    vandaag ga ik proberen feli om 6,10,14,18,22 drinken te geven ik ben benieuwd! owja, we krijgen ook nog kraamvisite vanavond, maar ik breng feli gewoon naar bed hoor, anders is weer heel haar ritme dr uit, dan kunnen ze wel even spieken als ze ligt te slapen.....of wat zouden jullie doen? het lijkt me niet dat ze tot 10 uur savonds blijven namelijk.

    nou fijne dag allemaal
     
  19. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Sterre: ik herken het slaapprobleem heel goed. Daarom was ik ook zo kapot na de kraammaanden. Ik sliep voor geen meter. Nu gaat het beter omdat Chelsey zo lang slaapt. Maar ik ben jaloers op de mensen die zo makkelijk weer in slaap vallen (zoals die man van mij)

    Woops: ik heb geen idee wat het kan zijn, misschien een lage bloeddruk? Er zijn mensen die een dag voor de bevaling gan overgeven, een soort reinigen van je lichaam zeg maar.

    Mosa: lekker gaan wandelen, als het slaaptijd is zal Veda wel lekker in slaap vallen van de frisse lucht.
     
  20. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    ow wat berichtjes gemist

    @woops, meid wat vervelend dat je je zo voelt!! ik herken het niet moet ik zeggen, maar ik vind wel dat je goed naar je gevoel moet luisteren, als jij het idee hebt dat het niet goed zit, en dat je er niet fijn bij voelt zou ik gwoon de v.k. nog een x bellen, vragen of je het hartje mag horen o.i.d. of anders zelfs naar de ehbo gaan. ik wil je niet bang maken of wat dan ook, maar ik vind toch dat je goed naar je gevoel moet luisteren. suc6 meid!!

    @melisa werk ze!!


    @sterre ow meid ik vind het echt naar voor je dt je nog steeds zo'n rot gevoel hebt over hoe je bevalling is gegaan, het was ook geen pretje natuurlijk *dikke knuff* en misschien is het wat jij zegt, dat je het idee hebt dat je het over wilt doen, omdat je er geen fijne herinnering aan hebt, en die wel graag zou willen hebben natuurlijk. goed blijven opletten over hoe je je voelt, en blijven praten, kan je er goed met roy over praten? dat is wel belangrijk denk ik. en hoe voel je je als je naar noah kijkt, dat lijkt me ook belangrijk, als je je zo blijf voelen zou ik het niet een gek idee vinden om toch eens naar de huisarts te gaan, gewoon er over hebben kan natuurlijk nooit kwaad toch??

    en dat wakker liggen, i kkan nu elke avond steeds niet in slaap komen ?? (net alsof ik niet moe ben ofso...wel dus!) maar dat komt denk ik omdat ik zo loop te malen over mijn werk, dat ik daar totaal geen zin in heb, en dat ik toch echt al bijna moet beginnen...
     

Deel Deze Pagina