Vakantie voorpret: waar heb jij het meeste zin in komende vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamafiets, 6 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    Ik kijk enorm uit naar de zomervakantie en vind het heerlijk om erover te kletsen.
    Gewoon en gezellig voorpret topic dus. Met eventueel tips uitwisselen.

    Ik trap af. We gaan kamperen in Karinthie. En ik verheug me vooral op de omgeving. Zo lang geleden dat ik echte bergen heb gezien!
    We willen daar wandelen. Ik neem mijn fiets mee.
    En zoon wil ook graag kanoën raften ed. Activiteiten die ook vanuit de camping georganiseerd worden :)
     
    OliJul en vruchtje24 vinden dit leuk.
  2. Muis2009

    Muis2009 Bekend lid

    29 jan 2018
    669
    370
    63
    Vrouw
    Ik kijk er ook naar uit! Wij gaan voor het eerst met onze caravan weg, dus dat vind ik wel een beetje spannend. We gaan kamperen in Tirol. We zijn nog niet eerder in Oostenrijk geweest maar als ik de verhalen en foto’s mag geloven dan gaat het een leuke, actieve vakantie worden :thumup:
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    O, oostenrijk, heerlijk!
    Ik kan ook zeker zoveel voorpret hebben als op vakantie zelf.
    Wij gaan dit jaar een rondreis doen in Scandinavië: Zweden, Noorwegen, Denemarken.
     
    Rizzoli, Muis2009, Fruity90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    Sowieso heel mooi daar.
    Ik ben, toen ik 16 was, daar op vakantie geweest met mijn nichtje.
    Daarna nooit meer in Oostenrijk geweest. Behalve 1x op doorreis.
     
    Muis2009 vindt dit leuk.
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.538
    7.043
    113
    Ooh ja, ik word al gelukkig als ik alleen al bedenk dat we de camper uit zijn hokje rijden, ik alles in ga pakken en dat we dan wegrijden en roepen:' doei huis, tot over 3 weken!' :D
    En ondertussen ben ik nu al aan het kijken waar het mooi weer wordt. slaat nergens op want voorlopig gaan we nog helemaal niet, maar ik ben enorm aan het duimen dat het mooi weer wordt in Zweden of Schotland. De kinderen willen heel graag mooi weer (vorig jaar waren we (zonder camper) in Noorwegen, met niet al te mooi weer, dat hebben ze daar echt gemist) dus we dachten dat het dan sowieso zuidelijker moest worden. Maar eigenlijk trekt het mij niet zo. Dus als het mooi weer is in Zweden of Schotland zijn de kinderen akkoord :thumup::D
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  6. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Heb er ook al echt zin in. Wij gaan dit jaar reizen door Oostenrijk, Italie (mini stukje in het noorden), Zwitserland, Frankrijk, Spaanse pyreneeën en dan door Frankrijk weer terug naar huis. Sowieso veel wandelen en duiken bij het meer van Geneve en de spaanse kust. Kan niet wachten om weer lekker in onze tent te bivakeren.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.611
    3.987
    113
    Het de hele dag buiten zijn. Dat alles 3 x zo lang duurt, waterkoken, afwas, etc. Heerlijk rustig boeken lezen. Savonds na het eten in het zwembad plonzen. Gewoon lekker genieten!
     
    Fruity90 en Mamafiets vinden dit leuk.
  8. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Ik vind het heerlijk om alles rustig aan te doen. Ben op vakantie totaal niet met de tijd bezig, alles gaat op z’n gemakkie, lekker de hele dag buiten zijn, en zonder m’n telefoon.
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.625
    10.520
    113
    Niets moeten, geen werk, met elkaar zijn en mooie avonturen beleven. Heel veel zin in! Nog 4,5 weken!
     
  10. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.464
    2.155
    113
    Wij gaan onze droomreis maken: 4 weken rondreizen in Zuidwest-Amerika. Dus ik verheug me op alles :D Nou ja, behalve de lange vluchten dan. Maar die zijn nou eenmaal noodzakelijk.

    Maar het meest van alles verheug ik me op Bryce Canyon en Antelope Canyon, die lijken me beide zo speciaal. En op San Francisco, dat is zo'n leuke stad (daar wel al eerder geweest). En ook wel op Las Vegas, ben zo benieuwd naar die gekte daar. En daar gaan we ook naar een Cirque du Soleil show, dat lijkt me ook erg mooi. En op mooie herinneringen maken met z'n vieren.
     
    Krabje, Bloem2310, Nougat en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.464
    2.155
    113
    Maar als we gewoon in Europa op vakantie gaan, verheug ik me daar ook altijd op hoor. Ik hou van op vakantie gaan :D

    Volgend jaar weer lekker naar Karinthië, de Wörthersee. En na deze vakantie bedenken met welke andere bestemming we dat gaan combineren.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  12. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.689
    1.612
    113
    Vrouw
    Gewoon het warme campingleven van frankrijk op zich! Het hele andere leven: super laat eten, wanneer de kinderen het aangeven. Laat gaan slapen en kinderen die soms pas om 11 uur uit bed rollen (zijn het nog niet eens pubers). Spelletjes doen, boekje lezen. Oh ja ik kijk uit naar de zomervakantie.
     
  13. Joylynn

    Joylynn Fanatiek lid

    13 jul 2022
    3.889
    4.249
    113
    Wij gaan in de zomervakantie altijd een week met mijn ouders weg en ik heb er altijd zoveel zin in om m'n ouders eens goed te spreken, spelletjes te doen en gewoon echt tijd voor elkaar ipv "even snel". De heerlijke zomeravonden met fijne gesprekken en zien hoe ze met onze dochter omgaan ❤
     
    Rizzoli, Mamafiets en NiVa0230 vinden dit leuk.
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    Ik kijk uit naar de eerste die zegt: gaan we niet op reis of wat?
    Na 10 keer vragen naar voorstellen of zelf eens zoeken heb ik er bewust voor gekozen ook niets te regelen :D.

    Ikzelf ben 10 weken thuis, de kinderen 8 weken en mijn man 5 weken.
     
    Nellie4, Luna86, Mamafiets en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.611
    3.987
    113
    wat een lange vakanties hebben jullie allemaal! En dan helemaal geen plannen gemaakt?

    zou ik echt niet kunnen!
     
  16. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    Tja ik vertik het om deze keer alles alleen te regelen :).

    De oudste is graag thuis, de middelste gaat sowieso al 9 dagen naar Spanje en kijkt vooral daar naar uit en mijn man tja die ziet wel (hij wacht dus op mij :roflmao:) en de jongste die volgt gewoon wat wij doen.

    Belgische scholen zijn juli en augustus gesloten. Ikzelf en de kinderen vallen daar onder en mijn man neem 3 weken gewoon verlof en 2 weken onbetaald.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  17. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Voorpret... Ja alles eigenlijk, gezellig erover kletsen, dingetjes kopen, dingetjes googelen...
     
  18. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Hoe oud zijn je kinderen?
     
  19. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik heb ook al zoveel zin in de vakantie! Wij gaan dit jaar met mijn zusje, zwager en hun kinderen van 7 en 9. We hebben een villa met privézwembad gehuurd in Tsjechië en zijn van plan om veel actieve uitjes te gaan doen (mountainbiken, suppen, klimmen, raften, etc). Maar het allermeest kijk ik uit naar de interactie tussen mijn kinderen en mijn neefje en nichtje. Ze schelen best veel qua leeftijd, maar ze zijn zo leuk samen! Ze kunnen het echt heel goed met elkaar vinden, ondanks totaal verschillende interesses.
     
  20. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.564
    4.384
    113
    Wij spreiden de 'echte' vakanties altijd uit over de voor- en najaarvakanties in april en oktober en meerdere weekends rondom de feestdagen. Voornamelijk vanwege het feit dat we niet van extreme drukte houden. In de zomervakantie gaan we voornamelijk weekends naar de municipal campings hier in de buurt, maar deze zomervakantie gaan we begin juli een midweek naar Butlin's in Engeland. Mijn zoon heeft dan al vakantie en rond die tijd is het daar nog niet zo superdruk en - duur. We zijn er ook al geweest in april en echt een superleuke tijd gehad, dus ik kijk er echt naar uit (plus dat we ons aan het oriënteren zijn daar tzt. in de buurt naar te verhuizen).
     

Deel Deze Pagina