Voorspellende gyneacoloog?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Simmiee, 29 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ik kom net van mijn controle in het ziekenhuis, alles net en alles goed dus heel fijn. Maar nu blijven de woorden van de gyneacoloog maar door mijn hoofd spoken.. ik ben vandaag 35+2. Bij het echo maken blijkt wederom een heel gemiddeld kindje met lange benen. Hij vroeg of ik een idee had van het gewicht, dus ik schat 2400gram. Nou dat klopte aardig. Ik vroeg daarop wat bij 40 weken het geschatte gewicht zou zijn als ze zo zou door groeien. Waarop de gyn zei: nou als je de 40 weken al haalt dan ongeveer 3400/3500 gram.

    En nu blijf ik maar denken.. hoezo de 40 weken halen? De vorige keer ging ik een week overtijd dus eerder heb ik eigenlijk niet over na gedacht dus nu vraag ik mij af; gewoon een gekke zin van de gyn of kan hij aan de hand van echobeeld, meting en indalen het idee hebben dat het niet meer zo lang duurt?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.528
    26.076
    113
    Vrouw
    #2 GroeneBomen, 29 nov 2019
    Laatst bewerkt: 29 nov 2019
    Mijn gyn zei gister hetzelfde: als je de 39 weken haalt, zal hij 3500/4000 gr zijn.
    Is toch logisch? Je kan altijd eerder of later bevallen immers :)
    T is gewoon een zin :p
     
  3. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Haha ja hormomen he? Ik raakte ineens in de stress.. ik dacht hoezo als ik het zou halen :roflmao: ik voel me ook echt wel een muts nu. Lekker achterdochtig op de precieze woorden :roflmao:
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.528
    26.076
    113
    Vrouw
    Haha vrouw eigen denk ik om gewicht toe te kennen aan elk woord terwijl de gyn braaf een standaard zin zegt haha

    Bij mij werd overigens bewust 39 weken gebruikt ipv 40 want voordat ik de echo in ging had ze al gezegd dat ze wil inleiden in mijn 38e week.
     
    Simmiee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina