Voorstellen - jong & pcos

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door witspookje, 25 feb 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witspookje

    witspookje Nieuw lid

    25 feb 2019
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    In juni 2018 ben ik na ongeveer 6 jaar gestopt met de pil. Ik ben 23 jaar, vriend 24. We hebben nog geen actieve kinderwens, maar ik was de hormonen zat. Voordat ik met de pil begon had ik een redelijk regelmatige cyclus (altijd tussen de 21 en 35 dagen).

    Nu kwam er geen cyclus op gang. In november PCOS vastgesteld aan de hand van inwendige echo. Best onverwachts, want ik heb eigenlijk geen symptomen. Ben niet te zwaar (eerder te licht), geen overbeharing etc. Wel een beetje acne op mijn gezicht.

    Door de diagnose hebben we onze kinderwens al best een stukje naar voren gehaald. Als het aan mei lag, zouden we begin volgend jaar met MMM-traject beginnen. Gynaecoloog heeft aangegeven dat, zodra we het willen, we terug kunnen komen voor begin van traject. Is de kans dat clomid werkt kleiner als je zelf helemaal geen cyclus hebt?

    Tot nu toe nog steeds niet ongesteld geworden. Vraag me echt af of dat nog wel gaat komen.. het duurt al zo lang.. Vind het ook zo gek dat ik voordat ik begon met de pil wél gewoon menstrueerde en ook een eisprong had (die voelde ik altijd). Zijn er meer mensen met PCOS bij wie cyclus toch nog enigszins op gang kwam na verloop van tijd?

    Liefs, witspookje
     
  2. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Welkom! Ik heb geen ervaring met PCOS, dus daar kan ik je helaas niets over vertellen.
     
  3. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik heb geen ervaring met PCOS, maar ik wil je wel graag verwelkomen! We zijn overigens even oud :)
     
  4. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Welkom!
    Kunnen ze de menstruatie niet opwekken? Hebben ze bij mij wel een keer gedaan
     

Deel Deze Pagina