Voorstellen + verhaal

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Rosalie87, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosalie87

    Rosalie87 Lid

    1 apr 2011
    15
    0
    0
    Op kantoor
    Zuid-Holland
    #1 Rosalie87, 1 apr 2011
    Laatst bewerkt: 1 apr 2011
    Hallo allemaal,

    Ik ben Rosalie, 23 jaar en kom uit zuid-holland.

    Begin dit jaar hebben mijn vriend en ik besloten te beginnen met proberen (mooie zin ;)) Ik wilde altijd eerst even 3 maanden stoppen met mijn anticonceptie omdat ik het nooit zo vertrouwde dat je meteen kon beginnen.

    In deze periode er niet te veel mee bezig geweest, althans het geprobeerd. Sinds in een kleine meid was vertelde ik altijd al dat ik zo graag kindjes wilde later maar dat ik dacht dat het niet kon. Mijn moeder vond dit maar altijd raar en probeerde mij als klein kind al gerust te stellen dat, dat niet zo was.

    Mijn vriend heeft colitis ulcerosa (darm ziekte) en heeft daarvoor behoorlijk zware medicijnen. Aan het einde van mijn 3 maanden anticonceptie stop dacht ik opeens: ‘’laat ik eens zijn bijsluiters checken’’. Gedaan en er stond in dat je als man niemand zwanger mocht maken, kreeg het meteen ontzettend warm. Ik zag het alweer helemaal gebeuren…. Het doemscenario. Gelukkig had mijn vriend die week een afspraak met zijn MDL-arts en die bevestigde dit verhaal. Hij vertelde dat sommige artsen adviseren het gewoon te doen. Ik heb vervolgens het nodige onderzoek op internet gedaan en daar kon ik verschillende verhalen terug vinden met verschillende aanbevelingen. Na een instelling in Amerika gebeld te hebben, hebben hun verschillende onderzoeken + uitslagen gestuurd van de medicatie van mijn vriend. En daaruit bleek dat er wel degelijk een risico was op chromozoom afwijkingen en hoog risico op miskramen. Na al deze verschillende adviezen hebben mijn vriend en ik besloten geen risico te willen nemen, after all; ik was pas 22 dus waarom onnodig risico nemen?

    Mijn vriend is toen begonnen met een vervangend middel tegen zijn ziekte, zijn arts waarschuwde wel dat het snel weer fout kon gaan met mijn vriend en dat het van belang was dat hij snel weer kon beginnen met zijn andere medicatie mocht het mis gaan. Maar dat hij wel minimaal 3 maanden moest stoppen omdat de aanmaak van zaadcellen 3 maanden duurt en het dus zolang duurt voordat hij ‘’schoon zaad’’ zou hebben. Toen dit bekend was heb ik meteen een afspraak gemaakt bij het Medisch Centrum Kinderwens in de hoop dat hun ons zouden helpen in de vorm van zijn zaad invriezen naar die 3 maanden. De afspraak bij het MCK was top! Wat een onwijs professionele mensen werken daar!! En hoe goed en behulpzaam en begripvol!! Meteen een afspraak gemaakt na 3 maanden voor het invriezen van mijn vriend zijn zaad en meteen ook afspraken voor controle van zijn zaad (of het überhaupt wel in aanmerking kwam voor invriezen) en of ik helemaal gezond was.

    Alle onderzoeken waren goed en mocht het na 3 maanden nog goed gaan met mijn vriend zou hij invriezen en dan mochten we in de tussentijd het zelf gaan proberen. Mocht het toch verkeerd gaan konden we meteen terecht voor IUI zonder hormonen omdat mijn cyclus altijd al heel regelmatig is (29 dagen met eisprong altijd op dag 15).

    Het gaat super met mijn vriend en zijn nieuwe medicijnen dus vorige maand hadden we groen licht om het na de invriezingen zelf te gaan proberen :D Wat een opluchting!! Ik wilde gewoon net zoals alle vrouwen natuurlijk zwanger worden en genieten van de periode van vrijen om een kindje te maken. Poging 1 was mislukt, wat een druk, iedereen om me heen was meteen de eerste keer zwanger en ik vond dat ik dat ook moest

    Gelukkig viel alle druk na die eerste maand van me af en kon ik eindelijk gaan genieten van de periode waar ik in zat… We gingen lekker op vakantie en ik heb die week elke dag een lekker wijntje gedronken (ik drink normaal nooit dus 1tje was genoeg om al dronken te zijn). De eerste dag van de vakantie was mijn eisprong en heb me er lekker niet mee bezig gehouden, ik wist het omdat ik het voelde. Ik wist wel dat we genoeg ‘’geklust’’ hadden dus nog meer redenen om lekker gerust te feesten. Echt een topweek gehad en lekker genoten met een ander stel waarmee we waren.

    Vorige week moest ik ongesteld worden en een dag voor me NOD (volgens mij noemen jullie het zo) dacht ik; laat ik eens een test doen. Ik had van die vroege testen in huis dus wist als het zo was, hij al positief moest laten zien. Ik ging er eigenlijk heel relaxed in en ging er gewoon echt vanuit dat het niet zo was. 1ste test was meteen positief, 2de ook en de 3de ook (dan wil ik het ook meteen maar zeker weten ook :p

    Ik probeer niet te blij te zijn omdat ik bang ben voor een evt. miskraam. Dus ik wil eerst echt de eerste echo afwachten met een gat in de lucht springen. Voor de rest had ik meteen onwijs veel last van strakke en opgezwollen borsten. Afgelopen 3 dagen heb ik ook behoorlijk veel last van een drukkend gevoel in me onderbuik en extreem moe. Ik meteen bang want het voelt echt alsof ik elk moment ongesteld ga worden. Na het lezen op deze site was ik al wel iets meer gerustgesteld en gisteren de arts die ons begeleide in het MCK gebeld en die heeft me ook gerustgesteld en meteen een afspraak gemaakt voor een 8 weken echo (wow wat een topmensen!).

    Vanmorgen had ik opeens een stuk minder last van me borsten maar nog wel een beetje pijnlijk gevoel in de onderbuik… ppff wat is afwachten moeilijk zeg. Ik heb ook al gelezen op het forum dat zwangerschapssymptomen kunnen gaan en komen en het per dag kan verschillen maar weet ook dat voor een miskraam opeens alle symptomen weg zijn… oooo heerlijk zo onzeker zijn J Mijn allersterkste eigenschap is afwachten (NOT)…. Maar ik wil het gewoon zo graag en al zo lang en nu is het zover en hebben we de weg erheen ook al hobbels gehad en elke keer denk ik; zie je nou wel dat ik geen kinderen kan krijgen of dat het toch mis gaat…. Slaat allemaal nergens op want uiteindelijk zijn we super geholpen door het MCK en ben ik nu gewoon al zwanger, de 2de poging.

    20 april is mijn 8 weken echo dus tot die tijd moet ik echt proberen een beetje rustig te doen want het heeft geen zin me zo druk te maken, zolang ik geen bloedingen heb, moet ik gewoon echt afwachten en blij zijn dat ik al zo snel een echo krijg/mag en dat het zo snel is gelukt.

    Nou… dat is mijn verhaal :cool:


     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Wonderlijk toch? Ik denk dat je 20 april bedoelt ipv 20 november? ;)
     
  3. Rosalie87

    Rosalie87 Lid

    1 apr 2011
    15
    0
    0
    Op kantoor
    Zuid-Holland

    Dank je wel :D

    Haha ja, 20 april, heb het meteen even aangepast :)
     
  4. ClaudiaT

    ClaudiaT Lid

    24 mrt 2011
    66
    0
    0
    Vleuten
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Wat geweldig dat het zo 'snel' is gelukt.

    Liefs Claudia
     
  5. Rosalie87

    Rosalie87 Lid

    1 apr 2011
    15
    0
    0
    Op kantoor
    Zuid-Holland
    Ik ben mij er indd heel erg van bewust dat wij onwijs veel mazzel hebben! Aangezien het heel anders had kunnen lopen als het niet goed ging met mijn vriend en we ook niets konden invriezen van hem....

    Des te meer mijn gevoel zegt: WOW!!! Me lucky!

    Jij zal je geluk ook al hemaal wel niet opkunnen? Gefeliciteerd!!! :D
     
  6. Elynada

    Elynada Bekend lid

    12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Proficiat! Probeer er nu vooral van te genieten en je niet te veel zorgen te maken! En ja de kwaaltjes komen en gaan dus je er ook niet te veel op focussen en elk kwaaltje gaan ontleden zoals ik deed :p ik kreeg er alleen maar stress van. Zoals hier vaker wordt gezegd, als het fout loopt, kan je er toch niet veel aan doen. Dus think pink!
     
  7. Flippo123

    Flippo123 Niet meer actief

    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap :)
    wat fijn dat het allemaal toch zo snel is gegaan ondanks de problemen!
     
  8. gimena

    gimena Niet meer actief

    GEFELICITEERD en welkom op zp :D
     
  9. blue21381

    blue21381 Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!! Wat een verhaal zeg, maar super dat het zo snel is gelukt :)
    En de spanning en onzekerheid is er altijd, maar gewoon proberen om te genieten van het zwanger zijn ;)

    Enne welkom hier!
     
  10. mamv1

    mamv1 Niet meer actief

    Welkom :D
    En van harte!!
     
  11. Rosalie87

    Rosalie87 Lid

    1 apr 2011
    15
    0
    0
    Op kantoor
    Zuid-Holland
    Dank jullie wel allemaal :)

    Nog steeds ontzettend zwanger (3 cubmaten om precies te zijn) en met de dag heb ik het gevoel dat de kans op een miskraam kleiner word... Heerlijk :) De misselijkheid is deze week begonnen en denk elke keer: ooo nee niet weer!! En dan meteen weer: JESS!!!! haha...

    Nog 14 daagjes en dan mag ik haar/hem bewonderen... Ik kijk er echt ontzettend naar uit!!

    Nog steeds ontzettend blij maar met een gezonde inhouding want je weet het maar nooit....

    :)
     

Deel Deze Pagina