Voorstellen

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door 84Julia84, 16 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 84Julia84

    84Julia84 Lid

    16 jun 2020
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal, wat fijn dat ik er ben ;)

    Nadat ik bij zo ongeveer elke Google zoekopdracht hier uitkwam, heb ik me maar aangemeld om zo ook mee te kunnen praten/vragen.

    Mijn verhaal in het (achteraf niet zo) kort;

    In 2016 gestopt met de pil ivm risicogroep baarmoederhalskanker. Cyclus kwam na een half jaar nog niet op gang, maar er was geen actieve kinderwens, dus nog even zo gelaten. Eerst vakantie... Twee souvenirtjes mee naar huis genomen: Een ring en een baby! In februari 2017 bevallen van mijn lieve, knappe en bovenal gezonde zoon. Een zwangerschap als in een droom, want pas bij 39 weken kreeg ik 'kwaaltjes'. Met 40+5 bevallen dmv spoedkeizersnede.

    In november 2019 wilden we toch wel gaan voor een brusje. Zo gezegd, zo gedaan, en ik was direct de 1e ronde zwanger. Het voelde vanaf dag 1 al niet goed, maar ik maakte mezelf wijs dat ik teveel enge verhalen had gelezen op fora als deze...
    Eerste echo perfect in orde, bij de tweede echo bij 11w6d bleek dat ons lieve kindje het niet verder had gered dan 9w4d. Intens verdriet, twee curretages en 6 rondes verder, en ben ik nog steeds niet zwanger.

    Sinds de MA heb ik een cyclus als uit een boekje, we're doin' it right..., en twee rondes terug zag ik een licht positieve zwangerschapstest, die na een week helaas omsloeg naar menstruatie. De huisarts gaf aan dat het innestelen een probleem kan zijn.

    Vanwege mijn leeftijd wil ik niet te lang meer wachten, en doorgestuurd worden naar het ziekenhuis. Om het dossier compleet te maken wilde de huisarts eerst een semenonderzoek laten doen. Deze kwam geheel onverwachts terug met slechte resultaten. Meer dan 75% is bewegingsloos/dood. Blijkbaar hebben we dus allebei problemen, terwijl we daar twee keer eerder niets van gemerkt hebben.

    Corona doet niet veel goeds voor de reguliere zorg, en wachttijden lopen enorm op, tot wel 20 weken voor een eerste intake/consult. Daar heb ik geen geduld/tijd/ voor, dus ik wil zelf starten met Utrogestan.
    Hier wilde de huisarts niet aan, en dus heb ik het via internet besteld.

    Op dit forum zie ik enorm veel meiden die zelf aan de slag zijn gegaan met Utrogestan, met succes, en daarom zou ik graag wat meer advies krijgen hoe te gebruiken.

    Nou... een heel verhaal, maar dit ben ik!
     
  2. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Welkom! Zelf niet met utrogestan gewerkt, maar zoals je al zei zitten er hier meerdere op het forum. Hopelijk heb je snel een positieve test met een goede plakker.
     
  3. 84Julia84

    84Julia84 Lid

    16 jun 2020
    7
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel! Ik hoop het ook!
     
  4. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    welkom!

    Hopelijk mag het je lukken!
    Ik heb ook zelf utro gebruikt zonder dokters.. direct de ronde dat ik het gebruikte blijvend en goed zwanger van mijn 2e dochter. Daarvoor een MA gehad en toen heeft het een jaar geduurd ( toen de ronde met utro dus zwanger. )
     
  5. 84Julia84

    84Julia84 Lid

    16 jun 2020
    7
    0
    1
    Vrouw
    Oh wat fijn! Eigenlijk dus een beetje hetzelfde verhaal als ik. I was looking for you!! haha!
    Mag ik vragen hoe je het aangepakt hebt? Ik lees zó veel verschillende doseringen en startmomenten, dat ik eigenlijk niet goed weet hoe te beginnen. Ik zou mijn NOD zondag/maandag hebben (uitgaande van de ovulatietest), dus nu starten zal weinig meer doen (als het raak zou zijn). Ben jij gestart de dag na je positieve ovulatietest? Ik lees ook veel dames die starten na een positieve zwangerschapstest. En welke dosering heb je genomen?
    Sorry voor het spervuur...
     
  6. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    geen sorry zeggen hoor! De dosering moet ik even gaan zoeken, ik had ze uit het buitenland. Gebruikte ze 2x per dag voor het slapen en de ochtend. Ik heb niet zon lange LF en de ronde dat ik de utro kreeg zat ik al naar mijn eisprong en dus in mijn LF. Ik ben toen alsnog gewoon begonnen en blijvend zwanger.

    Bij mijn eerste was ik in het buitenland toen ik net zwanger was en naar bloedonderzoek enzo daar ( omdat ik plots opgenomen werd ) kreeg ik 2 weken lang elke dag een prik met progesteron erin. Ik denk dus zelf dat mijn lijf dat niet voldoende aanmaakte ofzo.

    Hier op zp kan je ook wel terecht met vragen over welke dosering en welke momenten denk dat er genoeg vrouwen zijn die je willen helpen :)
     
  7. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Welkom
     
  8. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

Deel Deze Pagina