Voortekenen naderende bevalling en natuur een hand geholpen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ralixo, 5 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ralixo

    Ralixo Lid

    28 nov 2016
    95
    15
    8
    IT'er op verschillende projecten
    Goedemiddag dames,

    Momenteel ben ik bijna 38 weken zwanger van mijn tweede zoontje.
    Bij de eerste zwangerschap werd ik ingeleid i.v.m. een te hoge bloeddruk en zag het er nog niet naar uit dat mijn oudste zoon aanstalten maakte om op de wereld te komen.

    Nu bij de tweede zwangerschap voelt alles toch anders, ik merk meer dingen op. Het is nu wat onrustiger in mijn lichaam. Nu is mijn vraag, wat voor voortekenen hadden jullie vlak voor de geboorte? Hebben jullie ook iets gedaan wat wellicht de bevalling heeft versnelt?

    Alvast excuses voor de details, maar ik merk dat ik de laatste 3 dagen vaak naar de wc moet voor de ontlasting. Ben ook aardig chagrijnig de laatste dagen en heb sporadisch kramp aanvallen in mijn linker kuit. Verder heb ik nog wat lichte menstruatie achtige pijnen die na een aantal minuten weer wegtrekken. Het is ook niet de hele dag door maar een aantal keren op een dag, er is geen pijl op te trekken.

    Ik lees hier en daar dat seks zou helpen om de bevalling (mits het kindje er klaar voor is) op te wekken. Mijn zoontje is al wel volledig ingedaald en ligt al keurig netjes met zijn hoofdje tussen mijn bekken.

    Ben ontzettend nieuwsgierig naar jullie verhalen, ik hoop zo dat het mij deze keer ook gegund is om te bevallen zonder ingeleid te worden. Lijkt me bijzonder om mee te maken.
     
  2. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ik lees mee.. momenteel 37+2 maar heb het ook al helemaal gehad :roflmao:
     
    Ralixo vindt dit leuk.
  3. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Bij mijn 3 jongens voelde ik het pas op de dag zelf, mijn 3 bevallingen begonnen met: een grieperig gevoel, trillen, menstruatie krampen die de hele middag doorgingen en overgingen in echte weeën.

    Afgelopen 3 weken heb ik harde buiken menstruatie krampen, maar ik weet dat het begint als die menstruatie kramp niet stopt en een hele middag doorgaat, in mijn geval dus. Iedereen heeft ook weer een andere start denk ik, net als ongesteld worden dan komt het soms met iemand overeen maar toch andere mensen hebben weer hele andere kwaaltjes.

    Spannend he, ik zit zo te wachten, de vorige 2x beviel ik met 39 weken dus ging er helemaal vanuit dat ze nu al geboren zou zijn:D
     
    Ralixo vindt dit leuk.
  4. Myrthew

    Myrthew Bekend lid

    13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Ik lees ook graag mee! Zit hier nog niet echt te wachten, maar zeker wel klaar voor de komst van ons kleine man. Gezien het mijn eerste kindje is, heb ik geen idee wat ik kan verwachten of wat wel of geen teken van een naderende bevalling kan zijn.
     
    Ralixo vindt dit leuk.
  5. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Wat slannend allemaal. Ik wens jullie een voorspoedige bevalling
     
    Ralixo en Myrthew vinden dit leuk.
  6. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Helaas. Die kwalen kunnen weliswaar voorbereidingen zijn voor de bevalling... Maar die kunnen weken aanhouden... Het is niet zo dat het binnen nu en een paar dagen zeker gaat gebeuren.

    Ikzelf heb dat gevoel ook gehad hoor. Een paar weken lang. Tot het frustrerende toe, missen in de extreme hittegolf in 2018.
    En géén seintje achteraf die zei 'joe, je bevalling gaat bijna beginnen!'. Nee.. ineens om 6 uur een weeenstorm en om 8 uur een kind in mijn armen.
     
    Ralixo vindt dit leuk.
  7. roever

    roever Niet meer actief

    geloof me.... het zegt niet altijd wat al dat gerommel, en veel naar wc etc etc.

    nmr 1 geboren met 41.5
    Nmr 2 geboren met 40.1
    En nmr 3.....
    Daar voelde het bij mij ook enorm onrustig, veel toiletteren etc.
    Dat heeft zeker paar weken geduurd, is uiteindelijk geboren met 42.2. :/

    niet wat je wilt horen.... maar het zegt dus niets of het rustig of onrustig voelt helaas
     
    Ralixo vindt dit leuk.
  8. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    De eerste bevalling, totaal geen voortekenen, maar gebroken vliezen..
    Bij de tweede totaal geen voortekenen en ineens harde buiken die om de 5 minuten kwamen (en ik mocht meteen bellen als ik om de 5 minuten weeen had, dus toch voor de zekerheid gebeld en de vk is niet meer vertrokken tot ik J in mijn armen had)
     
    Ralixo vindt dit leuk.
  9. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Bij mijn tweede ook heel veel gerommel vooraf. Heel anders dan bij de eerste. Ook de slijmprop verloren maar helaas... We had ik al 3 cm toen ik werd ingeleid dus het heeft wel iets voorwerk gedaan.
     
    Ralixo vindt dit leuk.
  10. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Bij alle 3 niet echt voortekenen.
    Bij de 3e verloor ik 's morgens de slijmprop maar ik ben smiddags voor de 2e keer gestript en daarna begon het meteen.
    Moest ook heel vaak naar de wc, Maar dat was wel een aantal weken zo. Uiteindelijk geboren met 41+1

    Bij de 2e had ik die avond voorweeen die weer wegzakte. En 'snachts begon het. Maar bij haar had ik 4 weken zo wat elke avond voorweeen. Geboren met 40+3

    De oudste begon savonds met 39+6.

    Ik denk dat het niks zegt. Ik was bij de 3e ook op zoek naar voortekenen, of dingen om de bevalling op te wekken. Maar niets hielp.
     
    Ralixo vindt dit leuk.
  11. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik had bij mijn eerste ook veel last van rommelende darmen de week van mijn bevalling. Wil de vk je (indien mogelijk) niet stroppen? Ik ben met 39+6 voor het eerst gestript en toen die avond de slijmprop verloren en ben nog een tweede keer gestript met 40+2 en met 40+3 begonnen mijn weeën :) Het werkt niet altijd maar is altijd het proberen waard vind ik :p
     
    Ralixo vindt dit leuk.
  12. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Het klinkt inderdaad alsof je lichaam zich klaar aan het maken is voor de bevalling. Al kan dat klaarmaken weken duren helaas :roflmao:
    Het begon bij mij rond de 37 weken en ik ben bevallen met: 40.3 , 40.0 en 41.1.
    Maar zolang je bloeddruk niet te hoog is kan je kleine nog even blijven zitten, toch?
     
    Ralixo vindt dit leuk.
  13. Juffie123

    Juffie123 Actief lid

    16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Ik dacht echt dat ik denk 41 weken aan zou tikken. Ik had echt 0.0 voortekenen.
    De dag dat ik sochtends wakker werd met rugpijn dacht ik.. het begint te "rommelen". Zelfs de dag ervoor nergens last van gehad. Bleek dat het de dag al was van de bevalling en dat het rugweeen waren.
    Wel die dag last van diarree en de slijmprop in delen verloren.
    In de avond werd toch duidelijk dat ik aan het bevallen was. Dit was met precies 39 weken
     
    Ralixo vindt dit leuk.
  14. Ralixo

    Ralixo Lid

    28 nov 2016
    95
    15
    8
    IT'er op verschillende projecten
    Gisteren op wekelijkse controle geweest in het ziekenhuis (zwangerschapsdiabetes), mijn bloeddruk was gisteren helaas te hoog net zoals ik heb meegemaakt bij de eerste zwangerschap. Vandaag moet ik weer voor een check heen, maar ik kan er een wedje op leggen dat de bloeddruk nog hoog is.

    Als dat zo is wordt ik donderdag ingeleid, ik baal enorm omdat ik graag had willen meemaken hoe het voelt om spontaan weeën te krijgen of gebroken vliezen ipv dat dit voor je gedaan wordt.

    Uiteraard wel beter voor de gezondheid van mij en van de baby, maar ik baal er wel van helemaal omdat de eerste bevalling een horror bevalling was. Had een extreme fluxus waardoor ik 4,5 liter bloed verloor en naar de ic moest. Had het niet kunnen navertellen als ze nog langer hadden gewacht dus vandaar dat ik nu angstig ben voor het inleiden, gaat te snel voor mijn lichaam.

    Wordt wel direct aan infuus gelegd om het te beperken.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  15. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Wat balen weer zeg! Maar nu weten ze wel hoe jouw lichaam op inleiden reageert, dus daar kunnen ze gelukkig rekening mee houden. Heel veel succes alvast!
     
    Ralixo vindt dit leuk.
  16. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat orgasmes en tepels strelen enorm helpt. Succes!
     
  17. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Bij mij braken steeds als eerste mijn vliezen. Bij de eerste was het gelijk een hele plens...bij mijn schoonzus en zwager:roflmao:
    Bij de 2de druppelde het...en toen wist ik nu is het begonnen.

    Bij de derde ben ik ook benieuwd.
    Ik volg even mee;)
     
  18. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ik had geen voortekenen. Ging gewoon naar bed die avond en werd wakker van de weeën. Weet wel dat orgasmes idd toen fijn waren voor de ontspanning. Maar ik was een week over tijd dus bij zorgde dat er verder niet voor dat het kindje daardoor (eerder) kwam.
     
  19. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Bij beide bevallingen begon het met voorweeen om de 7 a 8 minuten. Bij de oudste hield dit 2 dagen aan. Bij de jongste een aantal uur voordat de vliezen braken. Doordat ik bij de 2e weer voorweeen kreeg wist ik dat het begonnen was.
     

Deel Deze Pagina