Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by 4days, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    @ ano, ik heb niks van nisa gehoord! Trek jij t allemaal nog een beetje?

@ cossy, fijn dat vince zich weer beter voelt!

@allemaal werke vandaag! Anders fijne dag!

2. 4days

4days Niet meer actief

Ik ben een beetje op aan het ruimen. ;) Mijn broertje heeft vandaag theorie examen voor zijn rijbewijs, dus ben eens benieuwd... Mijn ouders wilden hem eigenlijk al niet eens meer laten gaan, omdat hij het vertikte om ervoor te leren. Hij is nu erheen met mijn opa, misschien zouden ze op de terugweg nog eventjes lang komen. Hoewel ik dat niet zo heel snel zie gebeuren, voornamelijk vanwege mijn broertje. (nee opaaaa, ik moet nog naar die en die en die... Hij heeft het er maar druk mee, hihi)

3. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Goedemorgen :)

@ Zilvervosje Welkom teug met dit prachtige nieuws!!!! HOERA:):):)

@ Ano dit zal een moeilijke tijd voor jullie allemaal zijn. Inderdaad is het erg zielig voor je opa. Ik weet nog hoe het met mijn opa ging vorig jaar. Je kunt helemaal niets doen, dat maakt het nog moeilijker. Sterkte

@ Tamar Jeee wat goed van je meisje!!!:) Ik hoop dat mijn zoontje het ook zo goed gaat doen. Hij is in ieder geval niet bang voor de wc. We laten vaak de deur open en hij zwaait (ongeacht de grootte van de boodschap;)) en zegt "Dag bah!" wanneer we hebben doorgetrokken. Ik denk dat hij nu nog niet echt toe is aan zindelijk worden, wie weet kunnen we na zijn 2e jaar gaan oefenen, of zou dat nog veel te vroeg zijn?

@ Over Nisa. Ze wilde even wat afstand nemen van het forum, vandaar dat ze hier even niet is geweest. Misschien komt ze over een poosje even 'langs'.

@ Cossy Fijn dat Vince weer een beetje opknapt. Mijn zoontje is van het weekend heel hard gevallen en er is een stukje van zijn tandje afgebroken.:( Gelukkig heeft hij er geen last van en de tandarts windt het ook niet noodzakelijk om er even naar te kijken.
    Zo vreemd, hij is de laatste dagen zó onhandig, valt opeens heel vaak, steeds wat kleine ongelukjes.

@ namen Bij onze zoon hadden we direct zijn naam gevonden, net na de positieve test. We waren er zo van overtuigd dat het een jongen zou worden, dat we niet eens een meisjesnaam hadden bedacht.:D Een paar dagen voor de 20 weken-echo bedachtten we ons dat we nog steeds 50% kans hadden dat we een meisje zouden krijgen. De echoscopiste had net het apparaat op mijn buik en we zagen gelijk heel duidelijk zijn piemeltje in beeld.:) Een meisjesnaam hadden we nog steeds niet en nu nóg niet.(nou ja, 1 naam, maar nog niet zeker van) Wéér denken we dat het een jongen is. Ook nu hebben we een naam. :)

@ Tupp Grappig Tupp zo voelen wij het ook, qua namen uitzoeken.:)

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Ano: he meis, wat naar van je opa! Hoe gaat het met jou?

@ April: Zou het kunnen dat je zoontje een groeispurt(je) heeft? Soms kunnen kinds ineens even dingen niet (meer zo goed) als eerst omdat ze een nieuwe ontwikkeling doormaken. Met taal gaat het soms ook zo, dan doen ze grammatica eerst goed na, vervolgens gaan ze zelf nadenken hoe het moet en doen ze het weer een tijdje fout. Misschien is dat met bewegen ook zo?

@ Cossy: Als ze om "koek" vragen is het alweer bijna goed, toch? Tenminste, zo werkt het bij mijn vriend wel als hij ziek is :D

@ Nisa: ik zag idd in het haar onderschrift dat ze een tijdelijke break heeft. Het kost natuurlijk ook wat werk om het forum steeds bij te houden :)

@ hier: vanochtend weer een streep, dus dat is positief (uhmm... ja, positief en erg leuk :p) Nu snap ik die stress ook wel, ik kan bijna niet geloven dat het nu zo blijft. En over een bevalling wil ik al helemaal niet nadenken!!

5. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ano: wat verschrikkelijk van je opa... Je hoofd staat zeker ook niet naar klussen nu?

@Cossy: fijn dat je zoontje zich weer wat beter voelt.

@zilver: ik heb je uitgebreid gepbt!

@Tamar: wat moet jij trots zijn op je grote meid!

@hier: een kleine update van mijn kant:
    De hormonenkuur (voor de opbouw vh slijmvlies) die ik had is achter de rug. Vrijdag heb ik de laatste pil genomen. Ik krijg alleen wat tegenstrijdige berichten over hoe nu verder. Tijdens mijn laatste gyn bezoek kreeg ik het idee dat ik gewoon een keer ongesteld moest worden, maar dat dat onder invloed vd pillen wat langer kon duren. Dus toen de pillen op waren en nog niet ongesteld geweest was, heb ik het zh gebeld om te vragen hoe en wat. Volgens een artsassistent (die het nagevraagd zou hebben) zou ik nu moeten wachten totdat mijn lijf na de hormonen weer zelf z'n cyclus op pakt. Dus zou ik iig nog 35 dagen moeten wachten voordat ik meer weet. Dat was een domper.

Maar al 1 dag na het stoppen met de medicijnen (zaterdag) kreeg ik menstruatie tekenen... pijn in de buik, gekleurde afscheiding...
    Na een potje rekeken bleek het precies 34 dgn na de vorige menstruatie te zijn en zo lang is mijn cyclus meestal ongeveer.
    Ik ben nu soort van ongesteld, maar het mag geen naam hebben. Heb wel veel last vd buik en bloed bij afvegen, maar maandverband blijft schoon. Aangezien ik pas het zh weer mocht bellen op het moment dat ik ongesteld werd, heb ik dat nu toch maar gedaan. Heb morgen telefonisch consult met de gyn, dus ik ben benieuwd wat hij zegt.
    Omdat de menstruatie niet echt is zoals normaal, maak ik me stiekem een beetje zorgen dat de Asherman nog niet helemaal weg is. Dus ik wil iig dat er zodra dat mogelijk is naar gekeken wordt!

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,166
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    @Kirrebir: Hmmm, vervelend dat het nou nog niet helemaal is zoals je wilt. Ik heb deze zin geloof ik nog nooit eerder gebruikt, maar eens moet de eerste keer zijn: Ik hoop dat je de komende dagen toch 'lekker' fors ongesteld wordt!

@Zilvervosje: Nu ik het nog een keer lees ben ik weer helemaal 'stuiter-stuiter'. Ik ben zo blij voor jou en je rekel. Het gaat vast goed deze keer! :D

@Cossy; al wat gehoord van je broertje?

7. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    @cossy,en is je broertje geslaagd?

@april,vervelend dat je zoontje onhandig is.
    en ikwist dat niet van nisa even niet megekregen.
    @kirrebir,wat een gedoe is dat toch he?iedere keer zoveel onduidelijkheid en pech.
    nee klussen is niet veel van gekomen deze maand dus ik reken nergens op.

@hier,weer even een ego stukkie,vanochtend voor ik ging werken langs t zh geweest.mijnopa lag te slapen reageerde nergens op.
    dus na n halfuurtje maar weggegan.
    drna werd mijn vader gebeld voor n gsprek.en de dokter zei dan dat t echt slecht ging en dat hij ook nie meer wil eten en drinken.morgen horen we weer meer.de arts ging nog even overleggen met de andere artsen.

8. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,125
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bah Ano, wat een slecht nieuws....
    Heel veel sterkte!

9. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    dank je kirrebir.
    zet je ongi al door of nie?

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,
    ben ik ook weer, nogal een druk weekend gehad.
    vriend is gisterochtend vertrokken. hij moest om 8uur vliegen van schiphol. we zijn hier om 4uur vertrokken. ppff. was om 10uur terug thuis. smiddags nog een paar uur geslapen.
    voor de rest gaat alles goed. begin af en toe onzeker te worden. ik moet eind van de week bloed prikken om te kijken voor syndroom van down en andere dingen en denk dat ik toch even voor een echo ga vragen (gewoon een afspraak maken) vorige keer kwamen we er bij 9,3weken achter dat het niet goed was. en ik ben nog steeds misselijk, heb geen zin in eten, maar de hele dag erg veel honger. (en daar wordt ik dan weer misselijk van) en denk ook wel dat alles goed zit, maar wil het gewoon even zien. (bewijs hebben) de verzekering betaalt het toch, dus waarom zou ik het niet doen? ;)

@zilvervosje, woehoe, ik zag het net bij de oktobermama's en dacht al: oh joepie. ik zal voor je duimen dat alles goed blijft gaan. en het huilen om dansende indianen zou ik ook zo kunnen? zat vanmorgen te kijken naar de race van ireen wust en dat tuitert gehuldigd werd en zat ook bijna te huilen (kon me nog net inhouden) en moest om mezelf lachen.

@tupp, namen vind ik ook zo moeilijk, leah had ik al langer bedacht, ze is vernoemt naar mijn oma, die heette lea:D vond/vind het een mooie eenvoudige naam die eigenlijk heel gewoon is, maar je hoort hem niet vaak. (en omdat opa al 14achterkleinkinderen had en geen een was nog echt vernoemd naar oma. ze krijg ook af en toe 'stiekem' kadootjes van opa haha. hij had een rozenkrans gekregen bij de post en hij zei gelijk: die is voor leah:))

@ano, hopelijk hoeft je opa niet te veel te lijden. ik zal aan je denken.

@tamar, wat knap van je dochter. mijn neefje vond de wc eng en het potje was kinderachtig, dus dat heeft nog even geduurt voor hij zindelijk was. gelukkig gaat het bij je dochter vlugger.

@ cossy, en is je broertje geslaagd? hoeveelste keer is het dat hij opgaat? (ik ben 3 keer geweest:) voor theorie)

@kirribir, wat vervelend (nog erg zacht uitgedrukt;)) hopelijk heeft de gyn. morgen raad? of kan hij iets voor je doen. anders zou ik echt boos worden (dat begin ik nu al te worden in jou plaats)

@namen, ik vond marvin voor een jongen wel leuk, vriend vond het helemaal niks:D en toen werd het simon, we waren zo blij dat het echt een meisje was, want simon vonden we eigenlijk niet zo heel leuk. nu zeg ik al: als het een jongen is heet hij luuk:D;) (van star wars, prinses leah en luuk skywalker;)) ben op zoek naar een gewone aparte naam:D dus dat wordt nog moeilijk.

@vertellen, vanmiddag vergadering gehad op mijn werk en bij de rondvraag heb ik mijn nieuwtje vertelt:D 2collega's wisten het al. een derde heb ik het net voor de vergadering gezegd (is ook een vriendin en vond het zo lullig dat ze het anders gelijk met de rest moest horen) een vierde collega had de hint in het begin van de vergadering (toen was nog niet iedereen er) door toen ik zei: gadver die salade stinkt zo, moet er bijna van overgeven:D die zei gelijk: ben je zwanger ofzo. toen ik niet antwoorde moest ze erg lachen.
    de mensen mogen het van mij gewoon weten, maar blijf toch nog voorzichtig. de vorige keer had ik me al gelijk aangemeld bij de maart mama's, was ik gelijk in mijn dagboek aan het schrijven (zwangerzapnotities) en wisten al heel veel mensen het. nu heb ik me vorige week aangemeld bij de oktober mama's (nog erg voorzichtig) begin ik in mijn boek te schrijven (durf niet echt) en als ik het aan mensen vertel ben ik zelf al bang en denk: als het maar goed blijft gaan. daarom wil ik graag de echo, voor de zekerheid;):)

nou dames, ik ga slapen ben nogal moe. (dat ging toch nog over?? :D;))

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,166
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wow Brenjomi, wat een verhaal. Gelukkig zijn je vingers niet te moe om te typen. ;)

Gisteren mijn eerste werkdag na een weekje thuis aanrommelen en ik voel toch wel dat de vermoeidheid nog niet helemaal weg is. En ook de ochtendmisselijkheid kwam gisteren weer even om de hoek kijken. Nu niet zo'n last van. Maar het kost wel weer moeite om 'op commando' mijn bed uit te komen.

Morgen weer vrij... :D

12. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Mijn broertje is niet geslaagd nee... Niet dat dat zo raar is als je de dag voor het examen begint met leren... Hij was pas de 1e keer op. Maargoed, als hij ook maar een BEETJE zijn best had gedaan had hij het makkelijk kunnen halen, want hij kan best goed leren.

April1 -> Oh wat zielig zeg, een stuk uit zijn tandje! Volgens mij maken ze dat bij melktandjes niet he? Dan zeggen ze het gaat wel weg als hij wisselt... Ik denk dat het gewoon een fase is, die onhandigheid.

zilvervosje -> Haha ja als ze om koek vragen is in elk geval een goed teken. :D En over de bevalling hoef je ook nog niet na te denken hoor, dat duurt nog 8 maanden! En ik heb er al een achter de rug, en zelfs ik maak me er niet druk om. Komt wel goed hoor!

Kirrebir -> Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt! Als je maar zo weinig bloed verliest denk je toch als eerst dat het weer dicht is gegaan ofzo... Wel vervelend dat iedereen tegenstrijdige adviezen geeft zeg! Hoop dat die ellende nu eens snel is opgelost... :(

ano -> Erg van je opa! :( :( Waarschijnlijk voelt hij zelf ook aan dat het einde nadert? Blijft toch altijd mega kl*te zoiets... :( Heel veel sterkte!!

Brenjomi -> Oh ik ben voor de theorie maar 1 keer op geweest, daarvoor wel 3 keer voor praktijk, grrr.... Waarbij ik wel toegeef dat ik de 1e keer echt had verknald, de 2e keer had ik het gevoel dat ze me hadden genaaid. ('ja mevrouw, erg jammer van die ene fout, want u reed verder zoooo goed, ik had u meteen laten slagen!')
    Ik begrijp je gevoel van onzekerheid wel hoor, heb er zelf ook last van. Maar het weerhoudt me niet ervan om al vlijtig in mijn zwangerschapsdagboekje te schrijven. Ik heb zoiets van... ALS het onverhoopt mis gaat, dan heb ik op zijn minst een mooi aandenken. Bij Sem* had ik helemaal niets meer, op de foto's van hem zelf na. Maarja, toen was hij al overleden. Had het fijn gevonden als ik ook een aandenken had gehad van toen hij nog leefde...

tupp -> hihi, ja kan ik me voorstellen dat je een beetje moeite hebt met op gang komen nu... Wel lekker dat je nog een dagje vrij hebt.

13. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @zilvervosje: hey meid gefeliciteeeeeeeeeerdddd wat gaaf hey!!!

@ano: vind het heel erg van je opa:(

@tamar: heyyy wat zal jij trots zijn op je grote meidddddd8)

@kirrebir: nou hoop dat het dan eindelijk doozet kan jij ook weer lekker verder;)

ik: nou ik zit zelf in een moeilijke periode
    rond deze tijd is het dus de beide keren misgegaan
    daarom ben erg hyper van binnen, onrustig
    en noem maar op
    maar heb gisteren een geweldige echo gehad!!!
    zelfs mini-nisa zien bewegen echt leuk
    het leek of hij/zij een dansje deed voor mama en papa
    heel geweldig
    zelfs de gyn. was dolenthousiast hij riep jaaaa dit willen we zien
    super en met beide armen in de lucht :D
    heel grappig en leuk om te zien:D
    dus dit houd me zoet voor de komende paar dgn
    volg.week dinsdag ga ik weer en als alles dan nog steeds goed is
    dan begin ik voorzichtig op mn wolkje te klimmen;)

14. 4days

4days Niet meer actief

Ooooh, wat leuk dat jullie mini-nisa al hebben zien bewegen! :D Dat geeft in ieder geval goede hoop, toch? Ik zit ook nog niet op het moment waarop het mis ging, maar ik weiger gewoon om me heel onzeker te voelen. Ik luister soms even naar het hartje, en dan denk ik: nee dit kindje is echt sterk! :D

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Nisa: Wat geweldig!! :):) Dat is vast een hele opluchting en reden voor een feestje!

@ Ano: Wat naar om je opa zo mee te maken, maar wel goed dat je toch nog langsgegaan bent! Misschien krijgt hij daar toch nog wat van mee. Trek je het allemaal wel?

@ Cossy: Wel een "beetje dom" van je broertje :), maar volgende keer haalt hij het vast wel. Wat vervelend trouwens trouwens dat je het zelf elke keer nét niet haalde, dat lijkt me echt frustrerend. Ik heb mijn rijbewijs niet, volgens mij doe ik Nederland daar geen plezier mee!

@ Kirrebir: Hoe laat heb je vandaag je consult? Ik hoop zo dat ze je snel gerust kunnen stellen!

@ hier & vraagje: Ik ben mss een beetje hyperalert, maar is het normaal dat je aan het begin van de zwangerschap de ene dag wel pijn in je borsten hebt en de andere dag niet? Tenminste, herkennen jullie dat? Vandaag waren ze ineens niet meer gevoelig. Gisteren nog een positief test gehad die duidelijker was dan die van eergisteren, maar ik maak me toch een beetje druk (stomme stress).

16. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    het was idd. prachtig!!!!!!!
    hebben het voor het eerst gezien heel gaaf!!!
    nou ik heb (nog) geen angelsound twijfel om er 1 aan te schaffen denk dat ik elke dag de baby ga storen met dat ding...
    ken mezelf :D
    maarja heb ong. 1x per week een echo dat maakt ook veel goed
    het blijft idd. moeilijk maar helaas lukt mij dat weigeren verlopig niet....
    nog even...

17. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ow zilvervosje: ik zat in het begin zowat elke dag aan mn tieten -schaam- :D
    dat is heel 'normaal' voelde het de ene keer wel dat gevoeligheid/pijn en daarna weer niets
    dus bleef er aan zitten hahaha
    maak je niet druk meid - zegt mevr.ongerustheid- :D

18. 4days

4days Niet meer actief

Zilvervosje -> Is heel normaal hoor, je hebt niet altijd elke dag dezelfde symptomen. :) Ik haalde het trouwens eigenlijk alleen de 2e keer net niet, de eerste keer had ik het in volle glorie verknald. :D ;)

Nisa -> Wel fijn dat je elke week een echo hebt! Dat is ook wel een hele geruststelling denk ik. En over die ongerustheid... Tsja omdat het de vorige keer nog vrij laat mis ging, zou ik dus in feite mijn halve zwangerschap onzeker moeten zijn, in feite de halve zwangerschap verpest... En daarnaast heb ik ook een beetje het gevoel van zoiets overkomt niemand 2 keer. (Wat natuurlijk eigenlijk onterecht is, want iemand vertelde me laatst nog van een vrouw die twee keer met 27 weken geloof ik haar kindje was verloren.)

19. 4days

4days Niet meer actief

Gaat dit topic sluiten bij 1000 berichten? Of hadden ze dat nou verhoogd?

20. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Eens proberen, anders wordt het "vooruit kijken na miskraam - part 3" ;)

Share This Page