Voorweeen en echt bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Danty88, 9 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Gewoon benieuwd...

    Hoeveel voorweeen,harde buiken had je voor dat de bevalling echt begon?

    Had je nog andere vreemde dingen?

    Vind het leuk om te lezen bij anderen hoe het allemaal begon..hier 2 jongens die met inleiding zijn gehaald dus heb totaal geen idee hoe het "vanzelf en natuurlijk zou gaan"..

    Wel al heel veel harde buiken en veel krampen in de rug wat komt en gaat..veel afscheiding ook..en ineens ontzettend nesteldrang....Maar ik ben nog zo vroeg en bij mijn jongens herken ik het niet zo vroeg...
     
    Floeperd vindt dit leuk.
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    Bij de eerste zonder aankondiging werd ik een paar uur na naar bed gaan wakker en bleek de bevalling begonnen te zijn. Toen ben ik nog een paar keer terug in slaap gevallen voordat ik door had dat het weeen waren.

    Bij de tweede al weken dagelijks flinke regelmatige voorweeen. Vanaf 20 weken starte de harde buiken en voorweeen al. Twee weken voor de bevalling 4 cm ontsluiting. En een ruime tijd gebroken vliezen. Toen de weeen kwamen die niet wegvielen dacht ik dat het voorweeen waren en ging ik nog even gezellig met mijn moeder bellen. Die stuurde mij toch maar naar t ziekenhuis met het idee om de nacht daar op de bank te gaan zitten voor het geval dat het wel raak was. Ik zou smorgens ingeleid worden. Half uur na aankomst was hij er.

    Bij de tweede had ik dus veel valse starten. Nu bij de derde alleen indalingsweeen gehad. Imo geen pijl op te trekken.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  3. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

    Nee merk idd dat er geen pijl op te trekken is hoor..want ik dacht van de week ook even echt dat het begonnen was..de hele dag achteraf gezien voorweeen vanaf 05:00 uur tot 21:00 uur en toen zakte het af en is het niet meer terug gekomen..buik gezakt dus dacht oké waren indalingsweeen...21:30 uur ongeveer lag ik in bed en zag ineens overdwars 2 bulten dus mevrouw was weer mooi dwars aan het liggen en dacht pff alles voor niks...
     
  4. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Ik heb bij beide kindjes vanaf zeker 2 weken voor de bevalling voorweeen en harde buiken gehad. Regelmatig dacht ik dat de bevalling was begonnen. Ze kwamen uiteindelijk allebei rond de uitgerekende datum.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  5. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Voortekenen eerste bevalling: in de laatste dagen voor de bevalling ineens veel last van mijn darmen hebben, er op staan dat mijn man mijn bikinilijn netjes bij zou werken omdat ik niet wou bevallen met een bos haar daar en ik er zelf niks van kon zien. In de avond voor de bevalling veel pijn in mijn rug en buik hebben, erg onrustig zijn en nog snel wat laatste boodschappen willen doen.

    Voortekenen tweede bevalling: in de laatste dagen voor de bevalling opnieuw veel last van mijn darmen hebben. Daarnaast erg onrustig zijn en het gevoel hebben dat ik op 2 juli zou gaan bevallen, wat ook is gebeurd.

    Nou zwanger van de derde. Ik heb al vanaf een week of 20 extreem veel last van harde buiken. Hierdoor was ik steeds bang dat dit kindje te vroeg geboren zou worden. Gelukkig zit ze nog steeds veilig in mijn buik en duurt het niet zolang meer voordat ik in elk geval de 37 weken heb gehaald en ze dus mag komen. Ik ben erg benieuwd hoe het deze keer zal gaan en wanneer ze precies komt.
     
  6. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Je had dus wel dezelfde voortekenen iedere keer...

    En we lopen tegelijk zie ik haha.. darm problemen heb ik al van mijzelf dus zal het niet herkennen denk ik want vanochtend liep ik al leeg..:( en dat onrustige heb ik nu al heel erg maar dat is meer 9mdat ik mijzelf gek maak omdat ik zo klaar ben met het zwanger zijn.. heb niet zn beste zwangerschap en de pijnen etc worden steeds meer...nog even volhouden :rolleyes:
     
  7. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Bij de eerste heb ik geen enkele harde buik of voorwee gehad. Het begon met gebroken vliezen en vrij vlot daarop goede weeen.

    Bij de tweede op donderdagochtend gestript en een paar uur later begon het langzaam te rommelen. In de nacht van donderdag op vrijdag rond een uur of 1 de eerste echte wee!
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  8. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier nooit geen harde buiken of voorweeen gehad. Met 41+2 gestript en voor ik in de auto zat al flinke krampen en binnen ongeveer 2uur serieus heftige weeen.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  9. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dat is wel beter geen harde buiken of voorweeen want die maken het alleen maar erger want elke keer denk je is het begonnen maar dan niks...dat lijkt mij ook heerlijk nergens last van en dan ineens bevallen :roflmao:
     
    water27 vindt dit leuk.
  10. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Was het maar zo'n feest geweest :D uiteindelijk 24uur geduurd, ruggenprik en wee-opwekkers omdat eigen weeen nniet te houden waren maar geen ontsluiting gaven en na ruim 24u geeindigd met een spoedkeizersnee :|
    Maar dat staat los van de voorweeen uiteraard, heb sowieso de hele zwangerschap nooit een harde buik gehad.
     
  11. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    O nee dat is zeker niet leuk en rot...geen fijne bevalling dan...
     
  12. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Bij beide kinderen niet echt voortekenen gehad. Geen harde buiken en ook niet echt voorweeën.
    Bij mijn dochter de avond van te voren een beetje buikpijn en toen begonnen 's nachts de weeën. Bij mijn zoon had ik de avond van te voren last van mijn benen(beenweeën?) en begonnen ook 's nachts de weeën.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  13. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.020
    2.374
    113
    Vrouw
    Bij mijn dochter helemaal niks! Zat op dinsdag nog heerlijk op de fiets naar de markt, 5 km verderop. Nooit een voorwee of harde buik gehad.
    Woensdagmorgen stond ik op, loop de trap af om naar de wc te gaan en mijn vliezen braken. Was een verrassing met 39+1.
    Helaas kwamen de weeën slecht op gang en werd ik ingeleid.

    2de ingeleid met stipt 38 weken ivm hoge bloedddruk en slapeloosheid.


    Deze keer.... heel benieuwd !
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  14. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Het helemaal klaar zijn met zwanger zijn is hier net zo. Eerlijk gezegd tel ik de weken en dagen al vanaf het begin af aan af. Ik ben erg blij en dankbaar dat ons kindje het vanaf het begin af aan goed doet. Voor mij is zwanger zijn lichamelijk alleen heel zwaar. Ik heb helaas ook alles behalve makkelijke zwangerschappen.
    Nog even en dan zit het er gelukkig op.
     
  15. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dan weet ik precies hoe jij je voelt...hier net zo hoor.. ondervoeding, flesje bijvoeding wat niet hielp en nog verder ondervoedt toen sondevoeding via neussonde en werdt echt depressief ervan en dat bleek na 10 dagen ook niet te helpen dus weer eruit wel weer gelukkiger in mijn vel en nu weer andere bijvoeding maar zet geen zoden aan de dijk..hoe ze het ook doen en ik zelf enige optie voor mij is Kleine eruit maar dat kan nog niet dus moet volhouden...
     
  16. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Dit klinkt inderdaad als een behoorlijk pittige zwangerschap. Heb je met ondervoeding te maken door Hyperemesis Gravidarum? Heb je hier de hele zwangerschap last van gehad? Het einde is nou gelukkig echt in zicht. Nog even doorbijten en daarna heerlijk genieten van je prachtige kindje.
     
  17. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Nee ik heb een gastric bypass in sept 2017 gehad. En een chronische darmziekte. Dit in combinatie met de zwangerschap gaat het slecht. Bij mijn 1e heb ik wel hele erge HG gehad gelukkig is mij dat dit keer wel bespaard gebleven. Maar idd nog even we zijn er bijna.
     
  18. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Gelukkig maar inderdaad dat je er deze zwangerschap niet ook nog eens HG bij hebt. Het is zo al zwaar genoeg. Zet hem op deze laatste weken.
     
  19. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dankjewel en jij ook..:D
     
    Veertje1986 vindt dit leuk.
  20. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    327
    166
    43
    Hier begonnen op woensdag voorweeen/harde buiken. Bleef 2 dagen rommelen en op en af gaan. Op vrijdagmorgen braken mn vliezen en ben vrijdag avond bevallen!
     

Deel Deze Pagina