Voorweeen ook beenweeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door BLiS, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik loop nu al bijna 2 wkn met voorweeën en sinds een dag voel ik het ook flink in mijn benen. En dan ook voornamelijk in mijn bovenbenen.
    Het zijn echt flinke krampen te vergelijken met weeën.

    Tijdens mijn 1e bevalling heb ik voornamelijk rugweeën gehad, dus ik heb geen idee of ik het nu beenweeën kan noemen.

    Iemand ervaring?
     
  2. Ise Bo

    Ise Bo Bekend lid

    8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik heb zelf last gehad van beenweeen! Het was een ontzettende kramp in mijn benen ... af en toe leken ze op slot te schieten en kon ik van de pijn even helemaal niks!

    Hopelijk kan je iets met mijn antwoord.
    Anders mag je het me nog altijd vragen hoor!
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb bij de bevalling vrijwel alleen beenweeën gehad Maar niet als voorweeën ofzo, heb ik überhaupt niet gehad.

    Dus eigenlijk kan ik je weinig helpen.... alleen maar dat beenweeën errug vervelend zijn!
     
  4. Ik had dat ook. Maar heb niet veel voorweeen gehad, maar het kan gewoon. Ik wist zeker dat het dan een voorwee was, aangezien ik bij menstruaties ook altijd krampen in mijn benen had en dit deed nog even wat meer pijn.
     
  5. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Voorweeën kunnen dus wel degelijk zich uiten in beenweeën, weer wat geleerd.
    vanmorgen moest ik bij de Gyn. in het ZH zijn en heb aldaar deze vraag gesteld.
    Het schijnt dus zo te zijn dat wanneer het kleintje nog niet helemaal ingedaald is maar al wel met zijn/haar koppie omlaag ligt deze op de spieren/banden drukt tijdens zo'n voorwee.
    Heel vervelend maar vrij weinig aan te doen volgens mijn Gyn.
     
  6. Daphne B

    Daphne B Bekend lid

    26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Bij mij waren de voorweeen ook beenweeen, ik heb er 4 nachten geheel niet van geslapen en ben de 5e nacht naar het ziekenhuis gegaan om daar onder verdoving te kunnen slapen zodat ik niet uitgeput zou zijn als de bevalling zich aandiende. Ik had toen nog geen enkele ontsluiting. De verloskundige dacht eigenlijk eerder dat ik blaasontsteking had maar in de urine was niks te vinden.

    Om 23.00 gaan slapen en om 3.00 weer wakker van de pijn in m'n benen, om 6.45 is m'n zoontje geboren!

    Ik heb alleen maar beenweeen gehad, in m'n buik of rug heb ik geen pijn gehad. (of tenminste geen pijn die over die rottige beenkramp heen kwam) Op de ecg werden ze ook niet geregistreerd als weeen maar het resultaat was er wel naar!
    Ik ben benieuwd of het bij de tweede bevalling ook zo zal zijn..

    Hopelijk ben je snel van de pijn af want weet hoe vervelend het is!
     

Deel Deze Pagina