Voorzichtig blij

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Blueeyes, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blueeyes

    Blueeyes Lid

    19 nov 2021
    7
    2
    3
    Vrouw
    Hi dames,

    Na lang proberen eindelijk een positieve test in handen. En dat terwijl ik het deze maand totaal niet verwachtte. Afgelopen week met cb digital binnen no time 1-2 weken in het venster en een dag later weer. Ook de nodige symptomen: vaker plassen, midden in de nacht/heel vroeg in de ochtend klaarwakker, pijnlijke borsten en buikkrampen.

    nu klinkt dit allemaal heel goed, maar toch durf ik nog niet helemaal blij te zijn. Herkent iemand dit? Ben zo bang dat het toch nog mis gaat.. ben nu pas 4,5 week zwanger. Zo spannend!

    hoe hebben jullie het begin van jullie zwangerschap ervaren? Of, zit je in dezelfde situatie en herken je dit? Of ben jij juist helemaal over the moon?

    lieve groetjes
     
  2. Wistaire

    Wistaire Actief lid

    4 mei 2015
    400
    231
    43
    Hoi!

    Gefeliciteerd, dat ten eerste!

    Ik heb hetzelfde ervaren.. vol ongeloof en in de periode tot 14 weken misschien wel 20 echo's gehad. Het geloof kwam heeeeel langzaam en is pas echt gekomen vanaf het moment dat ik dr kon voelen (18a19 weken).
    Probeer te genieten is het enige wat ik kan zeggen, ookal weet ik dat dat heel lastig is. Neem extra echo's als de angst te groot is, dat heeft mij er toch ietswat doorheen geholpen.
     
  3. Blueeyes

    Blueeyes Lid

    19 nov 2021
    7
    2
    3
    Vrouw
    lief! Dank je wel! Helpt al om te lezen dat ik niet de enige ben..

    Fingers crossed!
     
  4. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Hoi.

    Gefeliciteerd en de spanning is heel herkenbaar (zie mijn handtekening voor onze reis). Ik heb de eerste weken gedaan alsof het er niet was (dat hielp mij). En nog steeds kan ik het niet geloven en kan ook niet zeggen dat ik al blijdschap ervaar. Ik hoop dat dat een beetje gaat komen als ik de NIPT en 13 weken echo achter de rug heb. De verloskundige zei: je bent niet voor niets negen maanden zwanger: je mag er dus naar toe groeien.

    Succes met de wachtweken op je eerste echo!
     
    DangerBlonde vindt dit leuk.
  5. Blueeyes

    Blueeyes Lid

    19 nov 2021
    7
    2
    3
    Vrouw
    zo fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Vreemde periode hoor!!

    wat hebben jullie een reis gehad! Kan me voorstellen dat het niet makkelijk was. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
     
  6. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ook hier nog niet heel blij, ook een reisje erop zitten (niet zo lang als kruimel).
    Ben ook nog heel bang dat het mis gaat, het is aftellen tot de eerste goede echo. Hopelijk haal ik die deze keer wel. Dan komt het vertrouwen langzaam vanzelf als je verder bent, is mijn vorige ervaring.
     
  7. Blueeyes

    Blueeyes Lid

    19 nov 2021
    7
    2
    3
    Vrouw
    gefeliciteerd met je zwangerschap!

    spannende tijden zo he. Ik kijk ook echt uit naar die eerste goede echo. Ik denk dat ik dan pas kan “ontspannen”. Zekerheid heb je nooit natuurlijk, maar dan wordt het in ieder geval “echt” en heb ik heel even die bevestiging.

    afwachten tot 15-12. Wanneer mag jij op afspraak voor je eerste echo?
     
  8. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dankje, jij ook! Ik 6-12. Ik denk dat ik pas na de 12 weken langzaam weer ga ademhalen :oops:
     
  9. Blueeyes

    Blueeyes Lid

    19 nov 2021
    7
    2
    3
    Vrouw
    same here! Laat het me weten 6-12 als je dat leuk vind..!
     
  10. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Zal proberen er aan te denken, mijn geheugen is een redelijke zeef soms :rolleyes:
     
  11. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

    Ik denk dat het ongeloof groot en het genieten nog minder vanzelfsprekend is als je lang bezig bent geweest.
    Ik ben niet superlang bezig geweest (en heb een gezonde zoon) maar na 5 miskramen hield ik er wel oprecht rekening mee dat het misschien niet meer zou gaan lukken.

    Ik was ook super verbaasd weer zwanger te zijn. Eigenlijk is de eerste tijd me best meegevallen. Ik bekeek het een beetje per week zonder ver vooruit te kijken. De periode tot 12 weken en dan in het bijzonder rond de 10 weken (toen ging het vorig jaar mis en ook precies uitgerekend op dezelfde dag) vond ik toch wel zwaar.

    Daarnaast heb ik toch ook bewust contact gemaakt met het kindje dagelijks en liet/laat weten hoe welkom hij is. Voor mijn gevoel zou dat het verdriet niet minder maken als het mis ging maar juist dragelijker. Lastig uit te leggen.
    Maar snap de volledige ontkenning tot 12 weken ook als strategie om de tijd door te komen volkomen.

    De eerste echo was wel echt een mijlpaal en pa na de goede 13 weken echo en goede nipt kan ik toch wel echt opgelucht ademhalen en blij zijn:).

    Ik wens je een supervoorspoedige zwangerschap toe.
     
    Blueeyes vindt dit leuk.
  12. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.987
    7.023
    113
    Ik heb nu 2 keer een kloppend hartje gezien en mijn overall mood is ook niet echt blij. Gisteren na de echo was ik blij, maar verder dan dat gaat het eigenlijk niet. Gisteren zelfs aan mijn vader verteld, en je lacht wel, maar het lijkt toch over iemand anders te gaan.

    Je ondergaat het ofzo, je doet wat je moet doen en dat was het dan.

    Nu ben ik er ook behoorlijk ziek van dus dat helpt ook niet.

    Ik zie niks aan mijn lijf en ik voel me super ziek, maar niet zwanger. Ik ben bezig met babyspullen uitzoeken die ik voor de kerst vraag, maar ik voel er niks bij. Allemaal functioneel.

    Zal vast moeten groeien zoals wordt gezegd. Je moet echt aan het idee wennen.
     
  13. Blueeyes

    Blueeyes Lid

    19 nov 2021
    7
    2
    3
    Vrouw
    jij ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat ontzettend fijn dat je het jezelf nu ook gunt om blij te zijn. Geniet er heerlijk van!

    hier duren vooral de weken tot de echo zooooo lang. Mijn hemel! Maar zo lang ik dingetjes in mn lijf voel probeer ik mezelf gerust te stellen. Zoals mijn verloofde, zo lekker nuchter als altijd, zegt: is er een goede reden om te denken dat er iets niet goed is? Nee? Dan moet je van het positieve uit gaan:)
     
    Ang1987 vindt dit leuk.
  14. Blueeyes

    Blueeyes Lid

    19 nov 2021
    7
    2
    3
    Vrouw
    hopelijk went het snel en voel je je gauw iets beter. Vreselijk lijkt het me om er zo ziek van te zijn. Hopelijk kun je gauw een beetje gaan genieten, het blijft toch heel bijzonder
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  15. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Hier ook een lange weg. Bij de eerste positieve test was ik wel even heel blij (om voor het eerst in mijn leven zo'n positieve test te zien), maar dat was eigenlijk bijna meteen weer weg. Heel onzeker en vooral gedaan alsof er niks aan de hand was. Heb niet weer getest tot met bijna 6 weken :roflmao:
    Vorige week maandag de eerste echo gehad en het hartje gezien, en toen was ik eigenlijk pas voor het eerst écht blij en enthousiast. En nu is het weer weggetrokken en moeten we de volgende echo weer afwachten :roflmao: Het hoort denk ik bij zo'n lange weg. En dan is het sowieso een grote verandering in je leven, je hormonen staan op z'n kop, je lijf voelt niet lekker en wie weet hoe het allemaal gaat lopen.. dat is niet allemaal roze-wolk-werk.
     
  16. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Wou hier toch even op reageren, ik heb dit dus de gehele zwangerschap gehad.
    Achteraf had ik een prenatale depressie en heb ik me enorm eenzaam gevoeld de hele zwangerschap. Mocht dit bij je niet beter worden geef het aub aan bij de verloskundige.
    Ik heb toen niks gezegd en gedacht het zal wel beter worden en dat werd het dus niet.
    2 dagen na de bevalling verdween bij mij die donkere wolk ineens en toen had ik het pas echt door.
    Ik heb gesprekken met psycholoog daarna gehad (niet alleen hierdoor) maar daarin is besloten dat mocht ik ooit weer zwanger worden dat ik hulp hierbij krijg.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  17. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.987
    7.023
    113
    Wat vervelend dat je dit moest meemaken! En lief dat je me er voor waarschuwt. Ik hou mijzelf goed in de gaten. Voor nu denk ik dat het vooral door onze voorgeschiedenis en het ziek zijn komt. Ik vermoed dat ik droge HG heb en dat ga ik bespreken met de verloskundige. Mocht het niet beter worden dan trek ik zeker aan de bel.
    Bedankt!
     
    LizMe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina