Vouwwagens

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zwaaistaart, 17 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.288
    921
    113
    Vrouw
    Nav een ander topic misschien leuk om hier tips en trucs te delen over kamperen met een vouwwagen.

    Wij staan op het punt om een vouwwagen te gaan kopen. De cabanon malawi 2.0 royale.

    Hoe doen anderen dat in de stalling? Ik stel me voor dat je hem ingepakt daar neer zet, zodat we, als we op vakantie gaan, alleen nog kleding en boodschappen in hoeven te laden. Maar doen jullie dat zo? Laat je de slaapzakken bv er ook in zitten of worden die dan toch erg muf?
     
  2. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.482
    6.168
    113
    Slaapzakken gebruiken we niet, we nemen altijd dekbedden mee. Maar beddengoed en hand/thee doeken laten we er altijd in. Nou hadden wij hem met m’n ouders, en zijn gaan altijd voor ons op vakantie, dus als t muf is hebben wij daar geen last van. :D
     
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.903
    113
    noord holland
    Beddengoed hadden wij er nooit in tijdens het stallen. Eigenlijk alleen de vaste huisraad aan keukenspullen (zat in t keukentje) en bijv de tafel en stoelen.
    Wij hebben jaren een Jamet Louisiana gehad. Daar gingen dan na openklappen eerst de tassen op t middenpad en na dichtklappen daarop dekens en de stoelen en de tafel.
    We hebben tien jaar een vouwwagen gehad en dat vonden wij zelf steeds t minpuntje van de vouwwagen. Dat je alles eraf en eruit moest halen, dus op doortocht altijd zo'n gedoe.
    Nu een caravan waar al veel in de kastjes zit ;).
    Verder wel altijd met plezier op vakantie geweest met de vouwwagen :).
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Wij nemen geen slaapzakken mee maar dekbedden. Voor we op vakantie gaan halen we onze bedden af zodat die tijdens de vakantie goed kunnen luchten en dan gaan de hoezen erom die we in de vouwwagen gebruiken. (Geen speciale soort in de vouwwagen hoor, maar een printje dat mooi matched:oops::roflmao:)
     
  5. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.578
    113
    Behalve plastic spullen moet je echt alles uit een kampermiddel halen. Die staan maanden in een grote loods of op een boerderij (onverwarmd). Daar ga je vervolgens niet lekker (ongewassen brr) op slapen hoor.
    Gewoon op zolder of in de garage zetten. En natuurlijk was je bestek en borden etc vooraf even af.

    Heb je er wel eerst een gehuurd om te bekijken hoe het bevalt? Veel mensen stappen toch wel vaak over op een caravan of zelfs een camper. Veel makkelijker en minder werk. Ook handiger met overnachting onderweg.
     
  6. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Mooie aankoop, wij hebben ook een malawi 2.0 royale.
    Wij hebben alles wat betrekking heeft op de vouwwagen erin zitten behalve de slaapzakken. Die worden thuis ook regelmatig gebruikt door de kids voor kamp/logeren etc.
    Als we de wagen uit de stalling halen eerste keer van het seizoen gaat alle servies de vaatwasser in, beddengoed en keukendoeken de was in. Wij hebben 6 stapel lades van de leenbakker waar onze kleding ingaat. Heel handig want je zet ze daar direct neer en heb gelijk een kastje.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kleintjuh85 en Luna86 vinden dit leuk.
  7. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.288
    921
    113
    Vrouw
    Wij hebben altijd gecampeerd met tent en dit is net stapje luxer.
    Afgelopen zomer een caravan geleend en dat vonden we juist helemaal niks.
    Wij zijn geen trekkers, dus dan is opbouwen en afbreken geen probleem.
    Wij zelf gaan idd ook dekbedden gebruiken. Kinderen komen in aanritstentje te slapen dus voor hun gaan we wel slaapzakken kopen.

    Dank voor deze input
     
  8. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.288
    921
    113
    Vrouw
    @sidmick wat slim die kastjes! En die leg je op hun rug in de wagen?
     
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Nee ze kunnen niet op hun rug dus staan “gewoon” in de bak. Samen met nog wat klapkratten. Waar wij verder heel blij mee zijn is een ledstrip onder de bak die reageert op beweging ( dus aan gaat als je de bak optilt), een gordijn tussen de achtertent en voor tent tegen muggen en een kluisje in de bak
     
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Oh leuk. Wij hadden in het voorjaar een Jamet Louisiana gekocht die ik had gepimpt en waar we een aantal keer mee hebben gekampeerd (foto's staan geloof ik nog in het vouwwagen leek topic). Nu hebben wij een paar weken geleden de Jamet ingeruild voor een Roadmaster Family S. Wij hebben voor een jongere vouwwagen gekozen omdat het kamperen met een vouwwagen echt ons ding was :D. Onze vouwwagen staat zonder beddengoed en linnengoed in de stalling. Normaal gesproken staan de stoelen, tafels en keukenraad er wel in maar door de wisseling van vouwwagen staat dat nu op zolder. Van het voorjaar klappen we hem open op de dagcamping en dan zullen we hem goed inpakken. Wij gebruiken normale dekbedden en geen slaapzakken.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    In de nieuwe vouwwagen heb ik ook een opklapbaar kastje waar komend jaar onze kleding ingaat en een kapstok (die je aan een tentstok bevestigd). Wij nemen allemaal een weekendtas mee met kleding maar in een kastje staat gewoon wat netter.
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  12. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.288
    921
    113
    Vrouw
    Leuk om te lezen allemaal. Ik heb al veel tips gevonden. Wij zijn dit jaar dus voor het eerst met de kinderen erbij wezen kamperen en ik vond het zo'n feestje. Alleen de caravan die we mee hadden niet. Met vouwwagen hebben we toch iets meer luxe en gemak dan met de tent.
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Wij vinden kamperen met de vouwwagen ook een feestje hoor, herkennen niets van de nadelen die soms genoemd worden.
     
  14. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben vorig jaar met de tent gekampeerd, was leuk maar zie mezelf geen 2 a 3 weken op een luchtbedje slapen. Een caravan vinden wij zelf echt nog niks. Vouwwagen is een mooie middenweg. Normaal huurden we altijd zo'n stacaravan/huisje maar ik mistte altijd iets of de messen waren bot etc. Ik vond de ruimte in de vouwwagen ook echt super. Plus je kan het zo luxe of basic maken/houden als je zelf wilt. Wij hebben bijv een Nespresso machine mee, met goede koffie ben ik nou eenmaal een leuker persoon :roflmao:
     
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Een nespresso:roflmao::roflmao:
    Kwam eerder zelf iemand met een airfryer tegen. Nu vind ik dat echt niet te eten wat daar uit komt, maar moest er wel om lachen.
    Sowieso je eigen spullen bij vind ik heerlijk. Ik heb dat veel liever dan een stacaravan.
     
  16. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Hier ook een nespresso mee hoor, niks geks aan hihi....
     
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Haha ja heerlijk. Wij hebben ook een mini oventje mee en ik heb zo'n hakmolentje met trekkoord van Tefal. Ben op vakantie, uien snijden doe ik thuis wel weer. Patat haal ik dan wel weer op de camping.
     
    tuc vindt dit leuk.
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Iemand hier trouwens met een Roadmaster? Keukentje is nog onlogischer dan die van de Jamet. Zoek nog wat pimp inspiratie.
     
  19. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.288
    921
    113
    Vrouw
    Haha ja wij hebben ook een kleine airfryer mee omdat ik glutenvrij eet en dan broodjes kan opwarmen. Maar ook patat gaat er soms in.
    Hakmolentje met trekkoord ga ik googlen.
    Voorheen nam ik ook een broodbakmachine mee toen we nog met zn 2en met de tent gingen. Lekker vers brood smorgens haha
     
  20. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    is zo een trekmolen luxe dan? Want ook die heb ik ;) Kamperen is leuk maar een beetje gemakken is geen probleem. Broodjes bakken we op de skottel indien gewenst. Daar heb ik overigens wel een omnia oven op
     
    Elena22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina