Vraag aan dames die ook een keizersnee hebben gehad!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Hier is er ook geen gevoel. Ik vind het een erg vervelend gevoel.
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dat van die plek masseren ga ik zeker eens proberen! Ben benieuwd!
     
  3. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ik heb van iemand gehoord die dat gevoelloze een paar jaar heeft gehouden (!), maar het is uiteindelijk toch overgegaan.
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb er wel gevoel in, maar ik vind 'm nog zo lelijk :(
    Boven is het een redelijk smalle lijn van ca 5 mm, maar beneden is het wel 3 cm breed over een lengte van ca 5 cm. Ook zie je duidelijk dat er 2 snedes zijn geweest en ook waar de hechtdraad zat. Het is echt zo'n piratenlitteken, donkerroze rand op mijn witte huid. De artsen hadden gezegd dat het rode wel zou vervagen, maar nu bijna 17 maanden verder, is het nog steeds duidelijk roze. Ik heb blijkbaar een huid waar een wond niet mooi op kan genezen :(

    Groet van Kiki
     
  5. Mamariek

    Mamariek Actief lid

    6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Krijg nu steeds meer gevoel maar vond het ook naar! Smeer dagelijks, maar dan voornamelijk tegen de striae... :( en mijn litteken heb ik op advies van de verloskundige iedere keer stevig gemasseerd met calendula creme. Ook hier doet mijn buik (dus niet alleen mijn baarmoeder voor mijn gevoel) meer pijn als ik ongesteld ben.
     
  6. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Kiki, wil je zeggen dat jij een verticale snede hebt? :confused: Want dat begrijp ik uit je verhaal. Is hier een goede reden voor? Want ik had het idee dat ze tegenwoordig toch wel altijd een bikinisnede maken, oftewel een horizontale snede net onder de haarlijn van je schaamhaar. Daarbij heb je blijkbaar ook nog de pech gehad een arts te hebben die niet veel moeite heeft gedaan het echt mooi te hechten. De gynaecoloog die mijn keizersnede heeft gedaan heeft heel mooi onderhuids gehecht met 1 staaldraad. Ik heb nu een smalle rode streep die al langzaamaan een beetje aan het vervagen is (het is bij mij inmiddels 4 maanden geleden).

    Ik kreeg van mijn kraamverzorgster ook de tip om het litteken te masseren met calendula emulsie. Had ik gelukkig toevallig in huis aangezien ik dat tijdens mijn zwangerschap had gebruikt tegen een jeukende buik. En naar mijn idee helpt dat echt. Ik moet zeggen dat het dove gevoel waarvoor ik ook gewaarschuwd was, me reuze meevalt. Het is wel iets gevoellozer, maar niet heel erg vind ik. Of dat door het masseren komt? Ook is het al zo dat de uiteinden van het litteken al niet zo dik meer aanvoelen onderhuids. Al met al vind ik dat ik niet te klagen heb, waarschijnlijk zowel door het goede werk van de gynaecoloog als de tip van het masseren.

    Ik vind het niet vies om het litteken aan te raken hoor, voelt wel wat gek dat een beetje dikke onderhuidse gevoel (om het zo maar te noemen), maar vies zeker niet. Mijn litteken jeukt inderdaad soms ook enorm. Erg irritant, zeker ook omdat het nu niet bepaald elegant is om jezelf daar even te krabben :( Echt pijnlijk bij bv de menstruatie is het niet (tot nu toe in ieder geval).

    Overigens had ik ook begrepen dat het gebied onder je navel ook wat anders zou kunnen aanvoelen ivm met de verticale snede die in een diepere laag wordt gemaakt. Hier heb ik niets van gemerkt, iemand anders wel?
     
  7. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nee. het gebied rond mijn navel voelt normaal. Het is echt alleen rondom het litteken. Gisteren na het douchen het litteken gemasseerd. Ik moet zeggen dat ik vrijwel gelijk daarna het verschil al merkte! Het voelde veel minder.. tja, hoe zeg ik dat... strak? Hmm, kan het juiste woord niet vinden, maar het voelde stukken beter in ieder geval!
     
  8. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik ben bijna 9 maanden verder en ik heb ook geen gevoel eromheen. Het litteken zelf (die streep) is vaak nog erg gevoelig.
     
  9. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Bij mij is het ook lang doof geweest. Geen jaar maar wel behoorlijk lang.

    Maar een zichtbaar litteken heb ik niet? Ik ben onderhuidsgehecht. Tis bij mij meer een extra rimpel dat je ziet.
     
  10. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik noem het mijn spoiler, hihi!
     
  11. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Ik ook, ik ook, ik ook :) :) :)

    Wat herkenbaar dit. Ik vergelijk het altijd met een rubberen handschoen op de plek van de wond. Alsof het niet mijn buik is waar ik aanzit, zóóóóó apart! Masseren moet ik eigenlijk niet aan denken, maar ga het geloof ik toch proberen.

    Ik gebruik wel littekencrème van Biodermal. Maar ben (nog) niet echt blij met het resultaat?!

    Wat fijn toch zo'n forum met lotgenoten. ;)

    Groetjes Six

    PS: Veel KS mama's trouwens!
     
  12. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het valt mij sowieso al op dat er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel meiden zijn die via een KS zijn bevallen :idea:
     
  13. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Inderdaad, behoorlijk wat keizersnedes. Een beetje off topic, maar vinden jullie het ook zo ontzettend irritant dat andere dames dan zeggen 'dat had ik ook wel gewild, lekker makkelijk' :confused:
    Pardon? Op het moment zelf misschien, maar meteen daarna slaat dat naar mijn idee wel om hoor. Makkelijk, hoezo? Ik wou dat ik natuurlijk had kunnen bevallen. Het was helaas niet anders en in de situatie zoals die was beter, maar als het anders had gekund, had ik er echt niet voor gekozen hoor. Ze weten echt niet waar ze het over hebben.
     
  14. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    @ Nijn37, dat vind ik nou ook zo'n stomme opmerking! Ik vond het allesbehalve een pretje om via een ks te bevallen. Veel pijn gehad na de tijd een lang herstel. Een gewone bevalling zal heus ook geen pretje zijn, maar over het algemeen ben je veel sneller weer op de been!
     
  15. Mamariek

    Mamariek Actief lid

    6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    @ six: mijn pot biodermal tegen litteken en striae heeft ook niet geholpen hoor...helaas!

    @nijn37: superirritant die mensen die er zo luchtig over doen en zeggen ah dat wil ik ook wel. Oja dus je wilt wel een zware buikoperatie met alle risico's van dien, daarna je kind 10 seconden zien waarna je alleen op een uitslaapkamer moet wachten totdat je gevoel in je benen hebt, geen borstvoeding kan proberen omdat je kind er niet is en daarna te suf (gelukkig wel gelukt hoor), pas na een paar dagen je kind mag optillen, na 6 weken weer hersteld te zijn (yeah right) en dan ook nog een litteken en een doods gevoel in je buik (om even bij het topic te blijven). Tuuuuuuuurlijk joh!
     
  16. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Precies, om nog maar niet te spreken van: In je ziekenhuisbed liggen (waar je 5 dagen moet blijven ipv lekker thuis te zijn) en je kleintje naast je ligt te huilen en je kunt er niet bij om haar te troosten, laat staan haar uit bedje halen. En dan moet je de eerste keer uit bed om naar de wc te gaan, maar je hebt geen idee hoe je dat moet doen zonder te vergaan van de pijn. Want je kunt je zelfs al niet omdraaien in bed of op je zij gaan liggen vanwege de pijn. En dan mag je eindelijk naar huis, maar vraag je je af hoe je daar in en uit bed gaat komen aangezien je daar geen bed hebt dat omhoog, omlaag etc kan. En weten dat je nooit meer thuis mag bevallen terwijl je dat nu ook zo graag had gewild. Och, eitje, lekker makkelijk zo'n bevalling :evil:
    Nee, ik heb niet de indruk dat een natuurlijke bevalling makkelijk is, maar dat ongemak duurt aanmerkelijk minder lang dan alle ongemakken van een keizersnede! En we kunnen vast nog veel meer verzinnen, maar laten we maar niet nog verder afdwalen.
     
  17. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Nou inderdaad ......
    Hoe kan men er zo makkelijk over denken?
    Moet wel bekennen dat toen ik nog jong was ..... en nog geen kindjes had dat ik altijd geroepen heb doe mij maar een keizersnee als het ooit zover komt. De pijn bij de bevalling dat trek ik niet.

    Nou ben twee keer normaal bevallen, uh wat is normaal oudste is gehaald met vaccum, en na 2 keer losgeschoten te zijn geweest, werd ze met de tang geboren. De jongste (uh middelste) die poepte ik er zo uit.......

    Danischa is met een keizersnee geboren... En dit is me heel zwaar gevallen.. En nog steeds .. Ik mis gewoon heel veel energie, die ik na de normale bevalling wel wat....
    Voelde m toen al veel sneller de oude ..... Nu nog steeds niet...

    Nee ik beval liever normaal vaginaal ... Dan via een keizersnee.....
     
  18. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Oooh meiden wat ongelooflijk herkenbaar!

    En afdwalen is toch niet zo erg, tenzij de ts dit niet op prijs stelt natuurlijk.

    Opmerkingen over een makkelijke bevalling heb ik niet echt gehad, de meeste mensen in mijn omgeving weten denk ik wel dat het een zware buikoperatie is waar je lang voor nodig hebt om van te herstellen. Ik kreeg wel de opmerking, oh lekker makkelijk, paar dagen in het ziekenhuis, wordt alles voor je gedaan. Nou echt niet dus. Ik heb dus echt wel mijn kindje opgepakt etc. terwijl ik verging van de pijn omdat ik zowat niet meer op of neer kon. Ik ga toch niet steeds op de bel drukken als mijn baby huilt?!
    Ik vond het erg zwaar, bovendien heb ik 9 maanden lang uitgekeken naar een thuisbevalling en pas 3 dagen voor de uitgerekende datum kwam de vk erachter dat de kleine scheef lag, dus niet eens in stuit, maar met hoofdje onder mijn rechterborst en kontje boven mijn linkerlies... volgens de gyn, die overigens nog een erg pijnlijke draaipoging heeft ondernomen was het vaginaal onmogelijk. Erg fijn om een paar dagen voor de ks hierachter te komen!

    Hebben jullie trouwens ook foto;s van de ks?

    Enne 6 weken herstel? Nou echt niet, het litteken mag dan misschien wel netjes dicht zijn maar vanbinnen duurt het veel langer, ze raden ook niet voor niks aan om minimaal een jaar te wachten met opnieuw zwanger worden.

    En wat betreft cremes ed voor het litteken, denk niet meteen dat het niet helpt, het heeft nou eenmaal heeeeel lang nodig voor het herstelt. Je moet zeker op een jaar rekenen!
     
  19. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb helaas geen foto's was bij mij een spoed keizesnee.... 30 weken 6 dagen. Vind dat nu nog atijd wel jammer.

    Gelukkig heb ik wel veel foto's van Danischa van dat ze net geboren was en klaar ws om naar de afdeling te gaan.... En die koester ik heel erg.
     
  20. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ooh wat balen petra, ik kan me voorstellen dat je dat erg jammer vind. Mag ik vragen hoe het kwam dat je een spoedks hebt gekregen? En zo te zien gaat alles nu goed met Danischa neem ik aan, want ze heeft dan wel een zware start gehad met 9 weken te vroeg.

    Onze meid had vruchtwater in haar longen en was zo blauw als een smurf, dus ze werd meteen naar de kinderarts in een kamertje achter mij gebracht om haar ademhaling op gang te helpen. Ik vond/vind het heel erg dat de eerste keer dat ik haar eindelijk zag, ze al helemaal ingepakt zat en een mutsje op had...
     

Deel Deze Pagina