vraag aan ervaren clomidgebruiksters!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Makkie, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    even een vraagje aan de Clomidgebruiksters. Staat ook vast onder de andere topic, maar kon zo snel niets vinden!

    Net mijn gyn gesproken, ik mag vrijdag gewoon met Clomid 50 starten. In de week van de FM ben ik op vakantie, dus deze gaat niet door. Ze vind dat niet zo heel erg wat overstimulatie komt zelden voor bij deze lage dosering. Ik moet dus gewoon wachten of ik ongesteld word na deze kuur. Ze vertelde ook dat ik rond cd 14 een eisprong moet hebben (als het aanslaat natuurlijk!)

    Is dat zo? Ik dacht dat bij Clomid de eisprong pas rond cd 19 ofzo kwam? Kunnen jullie me hiermee helpen?

    Als ik dan na cd 28 niet ongesteld ben, dan moet ik haar bellen en een test doen. Klopt dit allemaal wel? Jeetje, vind het wel spannend worden zo!
     
  2. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Het kan inderdaad zo zijn dat je later een eisprong krijgt... dag 19 is over het algemeen het laatst, maar er zijn uitzonderingen. Ik zou dan ook later testen dan dag 28, rond dag 33 ofzo.

    Ik denk ook niet dat overstimulatie veel voorkomt bij 50 mg, maar ik ben natuurlijk geen dokter... ;)

    Ik zou lekker van je vakantie genieten... genoeg klussen... enneh... wie weet! 8)

    Succes!

    Daniëlle
     
  3. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Hoi Makkie,
    Wat vervelend dat je niet kan komen voor een FM.
    Ik slik ook clomid en heb nog maar 1 keer een eisprong gehad maar dan pas met 150mg clomid. Ik kreeg toen mijn eisprong rond dag 18.
    Misschien is het een idee om ovulatiestrips mee te nemen op vakantie, zo kan je het dan zelf een beetje in de gaten houden.
    Succes hoor!
     
  4. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Heb ook een keer eisprong op dag 19 gehad, en vooraf de meting gemist. Ik vermoed dat de eisprong wel wat later kan vallen door het clomid gebruik. Ik had ervoor altijd eisprong tss dag 10- Dag 15 nooit later en werd steeds ongi bij 20-27 dagen. Met de clomid en pregnyl spuit pas na 32 dagen. Je lichaam gaat gewoon anders dan normaal reageren dr de medicijnen
     
  5. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Is dit je eerste keer met een kuur clomid? Ik heb in totaal 5 kuren clomid gehad in de sterktes 50, 100 en 150 mg.. en bij alles had ik totaal geen eigroei.. hoop niet dat het bij jou zo is maar doordat je nu die FM niet krijgt weet je natuurlijk ook niet hoe of de wat..

    Misschien een idee om toch te tempen of ovulatietesten te gebruiken? Drukt natuurlijk wel weer gelijk een stempel op je vakantie.
     
  6. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ben al weer wat wijzer zo!

    Andere vraag: mijn progesteron is heel laag. Wordt deze hoger als Clomid aanslaat? Zonder stijging van progesteron geen kans voor een innesteling toch? OOo ik moet niet meteen van alles gaan denken, maar toch......
     
  7. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Jeetje wat naar dat het bij jou niet aansloeg! Ja, als dat bij mij zo is dan weet ik dat idd niet! Vroeg of ik misschien achteraf niet bloed kan laten prikken om het zo te zien, maar de vind ze niet nodig...?

    En tempen enzo vind ik idd niet zo leuk tijdens de vakantie... maar toch, tis de eerste ronde dus ook wel fijn om te weten of het aanslaat... ik zie wel! bedankt voor je reactie!
     
  8. sam mv kylian

    sam mv kylian Fanatiek lid

    hoi meid,

    ik heb op verschillende dagen al een eisprong gehad,
    (als de clomid tenminste aansloeg) op dag 17, en ook nog op dag 20, 22, 14, en 19
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

    Ik heb met clomid ook wel eens een eisprong gehad op dag 26 geloof ik, dus persoonlijk zou ik tot dag 41 afwachten...

    Je progesteron moet inderdaad hoog genoeg zijn, vaak lukt dat wel met clomid. Bij mij was het telkens op het randje, vandaar uiteindelijk de leo (waarbij bij die eisprong mijn progesteron nog niet superhoog was, maar in ieder geval wel wat beter dan met clomid en blijkbaar genoeg!)

    Liefs,
    Snoopy
     
  10. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Ik wil ook aanraden om ovutesten te gebruiken.
    Ik heb deze maand de eerste keer clomid 50 mg gebruikt.
    Op dag 10 moest ik voor een FM komen,toen zei de gyn of ik ook ovu testen gebruik,dus niet ,ik heb gelijk de ovu testen van Clearblue van 30,99 euries gehaald,deze kan je gelijk met ochtendurine doen,vond dat wel makkelijk.
    Ik had vanaf dag 12 een vage streep en dag 14 echt een duidelijke,wat was ik blij,en natuurlijk ook de eisprong buikpijn.

    succes,neem de ovutesten mee!

    Ally
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou dan eerder tempen dan ovulatietesten gebruiken, want ovulatietesten werken niet altijd bij iedereen. Tempen is wel wat moeilijker te interpreteren als je geen ervaring hebt en je zal op vakantie ook wel niet erg regelmatig leven. Dus dan zijn ovulatietesten makkelijker, maar hou er dan wel rekening mee dat het niet bij iedereen altijd werkt.
     
  12. mandy80

    mandy80 Actief lid

    2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

    ik heb ook 59 clomid gehad, en had mijn eisprong tussen dag 14 en dag 17, maar of dat nou echt met clomid te maken had?

    liefs mandy
     
  13. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga denk ik op mijn vakantie maar gewoon door met tempen, doe ik al bijna een half jaar (behalve afgelopen maand, had er ff geen zin in.....) Heb voor de zekerheid ook wat ovulatietesten gekocht via mat care. Mocht ik buikpijn krijgen ofzo dan kan ik er altijd eentje tegen aan gooien. Hoe dan ook, ik ga wel lekker van mijn vakantie genieten!

    maar ik baal wel dat ik geen FM kan hebben. Nu weet ik dus niet of de clomid aanslaat. Ik moet dus gewoon een na een dag of 30 kijken hoe of wat: niet ongesteld, dan misschien zwanger. Niet zwanger, dan heeft clomid niet aangeslagen. Wel ongesteld, dan heeft het aangeslagen maar dan is het dus niet raak geweest. We zullen zien!
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb met de eerste ronde clomid, 50mg, geen eisprong gehad (fm's), maar werd wel op dag 43 ongesteld.... maar met tempen is het vaak wel duidelijk te zien als je een eisprong hebt. Mijn tempkaartje van toen leek helemaal nergens op... de keren dat ik wel een eisprong had was het vrij duidelijk.

    Liefs,
    Snoopy
     

Deel Deze Pagina