Vraag fv baby bijna 6 mnden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nonamenononsense, 1 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hoi! Mijn zoontje is bijna 6 maanden, en ik ben een beetje zoekende naar de hoeveelheid fv. Hij geeft heel veel terug, en continue. Maakt niet uit of ik 20 flesjes met een druppel geef of 5 van 180, het spugen is onverminderd helaas. Ik dik niet in, wil dit ook liever niet. Ben sinds een paar dagen met rapley begonnen, dus voorlopig is fv de norm.

    Hij drinkt bijna altijd wel alles wat ik geef, lijkt soms een bodemloze put
    Hij krijgt rond de liter per dag, is dus bijna 6 maanden en weegt 7.5 kg.... Als het al niet meer is haha.
    Hij krijgt nog 1 nachtvoeding, en door de dutjes zo'n fles of 5 overdag.

    Maar hoeveel moet ik hem nou geven, gewoon de liter aanhouden? Toch iets minderen? De meeste adviezen zijn gebaseerd op kinderen die al eten, maar dat geld hier niet. Ik ben trouwens weer een beetje zoekende omdat we de droomvoeding hebben laten vallen, in de hoop dat hij rustiger zou worden in de nacht
    Hij krijgt een ochtendfles van 150 met haver pap, 2 kleine schepjes puur voor de stoelgang. Dan nog 2 flessen van 180, klein flesje van 90 (overbrugging) en dan een fles voor de avond van 210.l met rijstebloem.
    Die laatste behapt hij beter dan die van 180,denk omdat hij dan rustig gaat slapen.
    Afgelopen nacht heb ik een fles van 150 gegeven.
    Maar dit is dus de nieuwe hoeveelheid en volgens mij klopt het niet helemaal.


    Iemand enig idee?
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ik snap niet helemaal wanneer je nu welke hoeveelheid geeft en waarom daar verschil in zit. Maar volgens mij kom je uit op 6 voedingen (incl de nachtvoeding) dus als je rond de liter wil blijven geef je naar mijn idee dan 6 flessen van 150/5.
    De reden dat hij de laatste fles rustiger drinkt zou ook door de rijstebloem kunnen komen, doordat dit toch wat dikker is en misschien prettiger valt bij hem, hoorde het pas ook van een vriendin. Zoontje drinkt vanaf de geboorte al moeizaam. Nu doet ze in elke fles een schepje rijstebloem en hij drinkt met plezier z'n flesjes leeg.
    Voor onze kinderen werkte rijstebloem niet, maar goed zo zie je maar dat elk kind verschillend is.

    Hier dronken ze overigens richting de 6 maanden 4 flessen van 180/6 overdag, de oudste dronk dan 's nachts ook nog 180/6 en de jongste dronk 1-2x 90/3 om zo niet boven de liter uit te komen. Jongste nam ook genoegen met een half flesje, had gewoon even een slokje nodig om weer in slaap te komen.
     
  3. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Sorry! Ik maak er weer een vaag verhaal van omdat ik ook half bezig was met een hele boze peuter:p

    Heel eerlijk gezegd is alleen de laatste fles vast qua hoeveelheid. Ik heb over de hele dag een liter die ik geef, net naar hoe de slaapjes vallen. Want dat is nogal een gespook geweest.
    Het slaapschema is hier leidend, en dat is
    7 uur start dag en fles
    9 tot 10.30 slapen
    11.00 fles
    12.00 tot 14.00 slapen
    14.30 fles
    15.30 tot 16.15 slapen
    (meestal geef ik nu een klein flesje, even een slokje ter overbrugging )
    18.45 fles 210 met pap

    De haverpap sochtends kwakt hij er wel uit BTW, en hij is al heel flink dus durf geen rijstebloem overal in te doen :oops:
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ik zou gewoon een vaste hoeveelheid aanhouden, tenzij hij echt na 2 uur alweer dorst heeft ofzo.
    En zo heel flink vind ik je zoon niet hoor, hier waren ze toen 8,5kg en 9,5kg, dus 7,5kg klinkt in mijn oren heel keurig. :p

    Maar hij krijgt nu op de dag dus 4 flessen? Dan zou ik gewoon allemaal 180/6 geven en evt. de laatste om 18.45 dan 210 en wanneer hij zich 's nachts meld kan je afhankelijk van de tijd de grootte bepalen.
    Zo deed ik dat eerst bij de jongste ook, omdat ze anders 's morgens niks dronk. Dus kwam ze bijv. om 2.00 kreeg ze gewoon 180/6. Kwam ze om 4.00 kreeg ze 120/4 of 90/3, beetje mee spelen.
    En daarbij is het ook echt geen ramp als je af en toe wel eens over die liter heen gaat.
     
  5. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw

    Nou als je m ziet :roflmao: hij is niet zo lang, en ondertussen zo rond dat rollen straks makkelijk gaat haha:rolleyes:. Het blijft zo zoeken met deze man, het is geen easy going ventje, alles is strijd en moeilijk. Zo drinkt ie z'n flessen rot, ga ik minderen, heeft ie ineens honger als een gek. Er is nog geen 1 dag hetzelfde geweest hier. Nou hoor ik steeds vaker dat meer mensen dat hebben, maar ik ben het niet gewend haha.
     
  6. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Ik zou toch kijken wat er gebeurd als je de flessen indikt (pure jbpm) dit was voor mijn dochter de oplossing. Ze heeft gespuugd tot ze 14 maanden was maar ingedikte voeding viel bij haar veel beter.

    Ik zou elke voeding hetzelfde aanbieden met eventueel alleen de avond voeding 210. Ze krijgen vaak zelf een ritme in hoeveel ze willen drinken.
    Mijn zoontje heeft het nou zelf zo geregeld.
    Ochtend 150 cc (bied 180 aan)
    Middagslaapje 180 cc (bied 180 aan)
    Eind middag 90 cc (bied nu 120 aan, was eerst ook 180)
    Bedtijd 190 cc (bied 210 aan).

    In de nacht kan je dan altijd een klein flesje kunnen aanbieden.
     

Deel Deze Pagina