Vraag over bellen vacature

Discussie in 'De lounge' gestart door goblins, 9 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Vanmiddag wil ik bellen voor een onderwijsvacature mbo welke ik gisteren gevonden heb op internet.

    Maar welke vragen kan ik nog meer stellen als alleen hoeveel fte en of het een vaste aanstelling gaat worden.

    De papieren heb ik op zak en ik heb ook 20 jaar geleden deze opleiding gevolgd. Dus eigenlijk weet ik niet zo heel veel te vragen.....
    Hebben jullie ideeën? Rond 14.30u wil ik gaan bellen.
     
  2. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Waarom wil je bellen? Kun je niet gewoon solliciteren?
    En staan zaken als fte en aanstelling niet in de vacaturetekst?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Zou wel bellen hoor, eerste contact altijd slim. Als het goed gesprek is onthouden ze vaak je naam. Geen tips qua vragen
     
  4. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Juist, en even bellen vind ik ook persoonlijker..

    Alleen de oriënterende vragen.. zo lastig.... ik ben daar echt slecht in.
     
  5. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Nee, deze staan niet in de vacature. En bij 0,2fte ga ik al niet solliciteren. Dat is echt te weinig.
     
  6. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Maar dan moet je het telefoongesprek wel goed voorbereiden. Alleen vragen over de aanstelling, die in het algemeen altijd terug te vinden is in de vacature, laat je geen (goede) indruk achter. Ik zou niet gaan bellen om het bellen...

    De vragen die je kunt stellen hangen natuurlijk helemaal af van de vacature. Probeer de vraag in ieder geval te combineren met een eigen ervaring, zo leren ze jou al een beetje kennen en is het niet alleen vraag & antwoord.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij deeltijd vacatures vind ik het altijd wel fijn om te weten of het vaste of juist wisselende dagen zijn. En of de uren bijv zoveel mogelijk geclusterd worden ingepland.
    Of dat een bedrijf bijv graag wil cq eist dat je op een bepaalde dag écht móet werken.

    Of men verwacht dat er in de toekomst misschien meer uren mogelijk zijn? Zeker bij kleine contracten lijkt me dat wel fijn om te weten.

    Welk(e) leerjaar(en) je les gaat geven?
     
    goblins vindt dit leuk.
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Maar ik vraag me wel of af je met deze kritische vragen een goede naam krijgt door het gesprek. De bedoeling van zo'n telefoongesprek is natuurlijk interesse tonen, maar als je met zulke vragen komt, loop je het risico niet als geïnteresseerd te worden gezien, maar als "veel eisend".
     
    Paardenbloem, Dubbelgeluk en YaelStone vinden dit leuk.
  9. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    #9 Hopmarjanneke, 9 sep 2020
    Laatst bewerkt: 9 sep 2020
    Waar lees je een veeleisende en of kritische ondertoon? Misschien heb ik de mogelijke vragen wat kort door de bocht opgeschreven, maar het lijkt me de TS dit op haar eigen manier kan "vertalen".

    Zeker bij deeltijd functies mag je als bedrijf/instelling dit soort vragen verwachten.

    Wanneer ze flexibiliteit zoeken in de planning, dan kan je daar bijvoorbeeld op inspelen in je motivatie. (ik ben zelf bijvoorbeeld heel flexibel omdat mijn partner volledig thuis is. Ik kan bij wijze van spreken "springen" wanneer het nodig is)

    De vragen die ik heb genoemd, stel ik dus meestal wel (behalve het lesgeven :) )Ik heb wel eens de keuze gemaakt NIET te reageren op een zeer interessante vacature voor 20 uur, omdat het in een 4x5 rooster was. Icm de bijbehorende reistijd was het voor mij niet mogelijk er nog een tweede deeltijd functie bij te zoeken, tenzij het in diezelfde woonplaats was. Maar ik "moest" meer uren hebben omdat ik kostwinner ben. Al was ik voor het bedrijf wel zeer interessant ivm mijn talenkennis en achtergrond.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Staat op de website van de school niet meer info omtrent fte etc?

    Sommige websites tonen nog oude vacatures (en dan lijkt het recent) dus vragen of de vacature nog beschikbaar is.

    Zijn er nog bepaalde aanvullende wensen/eisen waar je aan moet voldoen naast je bevoegdheid? (die je allicht niet eens in je CV hebt staan, maar dan eventjes nog opneemt).

    Gaat het om een dienstverband of een detacheringsconstructie (pool)
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja zo klinkt het heel anders. Ik vond je in je eerdere vragen juist niet flexibel overkomen.
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Afhankelijk hoe problematisch het is, kan je wel of niet besluiten je cv te sturen of iemand voor een gesprek uit te nodigen.

    Ik ben net zo flexibel als mn opvang bijv. Avond/nachtwerk geen probleem, maar wo en vr dat is wel problematisch.
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  13. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dan zie je maar weer hoe tekst op het beeldscherm kan overkomen. Zo bedoelde ik het dus écht niet.

    Mbt de vraag over "verplichte werkdag", soms geeft een bedrijf aan dat je wel deeltijd kunt werken, maar dat je bijv ivm de personele bezetting juist WEL op een bepaalde dag MOET werken. Dat was/waren de achtergrondgedachten achter "mijn" vragen.
     
  14. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja vanuit die insteek bedoelde ik mijn voorbeeld vragen dus ook.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  15. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Als je nog moet bellen, kun je ook informeren naar de manier van lesgeven in de huidige situatie. Afhankelijk van het vak dat je gaat geven, kan dat nogal verschillen.
    Ik kan me ook voorstellen dat je veel op afstand les moet gaan geven. Op welke manier gebeurt dat en welke ondersteuning is er beschikbaar.
     
  16. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Er kwam even iets tussendoor en ben nu net pas thuis.
    Dus ik ga morgen bellen. Ik heb nu twee drukke 5 jarigen in huis.. even rustig bellen is er niet bij.
    Maar veeleisend wil ik niet zijn en ik kan zeker een vraag mooi zetten.

    En er staat inderdaad niks over de fte.
     
  17. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Zou ook zeker niet kritisch iets vragen. Maar bijv wel naar de samenstelling vh team, waarom de vacature vrij is gekomen.. gewoon de achtergrond ook van de baan. Dat vinden mensen altijd leuk om te vertellen en dan kom je toch geïnteresseerd over.
     
    Rosa Canina, Paardenbloem en goblins vinden dit leuk.
  18. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Maar dit zijn toch geen vragen voor een telefoongesprek? Dat doe je in een (tweede) sollicitatiegesprek in mijn optiek.
     
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Ik zou vragen wat je wilt weten en aangeven als de antwoorden je bevallen dat je heel enthousiast bent over de functie en hij/ zij op korte termijn een sollicitatiebrief van jou kan verwachten en dat je hoopt elkaar weer te spreken (Oid).
     
    goblins vindt dit leuk.
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Eerlijk gezegd is dat informatie die ik bij een vacature zou verwachten. Raar dat het er niet bij staat.

    @goblins had je hun eigen website al bekeken of daar meer informatie staat?
     

Deel Deze Pagina