vraag over bereide voeding van Nutrilon

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wendy2007, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy2007

Wendy2007 Actief lid

29 mrt 2007
    254
    0
    0
    secretaresse
    Ik gebruik nutrilon standaard 1 en maak de fles per voeding klaar, want zo staat het op het pak. Nu hoorde ik dat dat onzin is en je gewoon voor 24 uur de voeding kan klaarmaken (water koken, afkoelen, poeder erbij en in een afgesloten kan in de koelkast bewaren). Klopt dit?
    Op het pak van nutrilon staat namelijk dat bereide voeding maar 1 uur houdbaar is.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat is idd wat sommige mensen zeggen en doen.

Ik zou het niet doen, er staat niet voor niets een gebruiksaanwijzing op het pak vinden wij, daar is ongetwijfeld een rede voor, anders zouden ze er wel verschillende bereidingswijzen op zetten. Dus wij hebben het nog altijd per voeding klaar gemaakt, zoals dat op het pak staat aangegeven.

Liefs Hanneke.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het wordt gedaan maar ik zou het persoonlijk ook niet doen.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.675
    3.256
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb begrepen dat dat niet meer mag... En zelf zie ik er het voordeel ook niet zo van in eigenlijk. Je moet de voeding toch ook nog opwarmen.
    Als je het jezelf gemakkelijker wil maken, zou ik eerder nog kiezen voor het klaarzetten van de voeding in poedertorentjes, zodat je niet meer de schepjes hoeft af te meten verder.

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Had een kraamverzorgster die al 20 jr meedraaide.
    Die vertelde dat het tegenwoordig niet meer mag,
    omdat er in het buitenland toen kindjes zijn overleden.
    Maar dat had dan te maken met de hygiene meer.

Maar hier doe ik het ook niet hoor, idd dan eerder alleen de poeder vooraf in torentje klaarzetten.
    Vooral 's nachts was dat erg fijn, hoefde je niet meer te tellen met je slaperige kop hahah.

6. Wendy2007

Wendy2007 Actief lid

29 mrt 2007
    254
    0
    0
    secretaresse
    Ik wil het ook niet doen hoor, maar ik was gewoon ff benieuwd. Ze zullen het heus niet voor niks op het pak zetten. Ach, zo'n flesje is toch ook zo gemaakt. Afgekoeld gekookt water heb ik van te voren al klaar staan.

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik doe het wel, niet voor 24 uur maar voor de nachtvoeding(en) maak ik 2 flesjes van tevoren klaar.

8. fafje

fafje Niet meer actief

Ik heb het voor het eerst gelezen op de nr 2....dacht niet op nr 1?
    ik doe hier wel een flesje koud klaar zetten, avond van tevoren, voor de pap voor 'sochtends...

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat werd vroeger wel gedaan, tegenwoordig wordt het voor kinderen jonger dan 6 maanden afgeraden, i.v.m. een bacteriele verontreiniging die soms in het poeder zit (die kinderen in het buitenland hadden geen last van slechte hygiene, maar wel van poeder waar helaas sporen in zaten). Poeder kan helaas niet volledig steriel geproduceerd worden. De kant-en-klare voeding die je kunt kopen is overigens WEL steriel, en die kun je wel goed in de koelkast bewaren en dan opwarmen als je het nodig hebt.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn kraamverzorgster gaf ook aan dat vroeger vaak het probleem was, dat de kan voeding in de koelkast stond en je dan zonder te roeren/schudden uitschenkt in flesjes. Dan is de eerste voeding relatief wateriger als de laatste, bezonken voeding. = buikkrampjes! Bovendien lijkt het me meer werk?

11. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik vind het makkelijk en heb het van mijn kraamverzorgster geleerd. Ze zegt dat ze het tegenwoordig niet meer doen en dat je flessen niet hoeft te steriliseren maar gewoon met heet water afspoelen, de regels veranderen nou eenmaal wel eens, maar het zegt niks over dat het slecht is. Mijn zoontje heeft nooit krampjes gehad en ik had altijd precies de goede hoeveelheid voeding, (omdat je anders moet weggooien als je 120 moet geven dan maak je namelijk 135 dus gooi je elke keer wat weg)

Ik maak het 's avonds klaar (4 flessen) voor de volgende dag en die zet ik metee in 4 aparte flessen in de koelkast dan kan ik ze 1 voor 1 pakken zo in de magnetron en klaar!

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    even afgezien of het goed is of niet. Bij sommige voeding kan het ook niet. Ik heb ooit Tycho omneo en forte moeten geven en als ik die vantevoren klaarmaakte, werd het hard en kon ik er niks meer mee.... Ik dacht toen handig te zijn omdat we een dagje weg gingen om alvast die fles klaar te maken.....

Ik doe het zowiezo niet. Ik schep vantevoren poeder in van die torentjes, gebruik kokend water en kraanwater en heb meteen een fles op goede temperatuur. Ben met 2minuten klaar :) En als ik bij mn zwager ben met een minuut want die heeft zo'n handige coocker :)

liefs

Deel Deze Pagina