Vraag over borstvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miepie80, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Hoi,
    Zelf nog geen kinderen, maar een vriendin van me is 2 weken geleden bevallen van haar tweede en vertelde mij over het volgende:
    Ze geeft nu borstvoeding en heeft erg veel melk. De kleine drinkt wel, maar niet heel veel (hapt vooral lucht) en komt dan na 2 uur al weer. Ze wil zelf eigenlijk niet toegeven aan het elke 2 uur voeden, zeker omdat de kleine al 9 pond woog bij geboorte en dus aardig wat reserves heeft. Op het cb geven ze aan dat ze toch als de kleine komt maar bv moet geven, maar daar wil ze dus niet aan.

    Iemand hier die dit herkent en tips voor haar heeft? Alvast bedankt!

    Miepie
     
  2. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik voed op verzoek en het gebeurt vaak dat Leander ook na 2 uur alweer komt voor eten. Ik geef daar gewoon aan toe.
    De enige tip die ik heb voor haar is er ook aan toegeven, dat ritme van om de 3 of 4 uur eten, komt wel vanzelf.
     
  3. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Dank je wel voor je reactie, ik zal het aan haar doorgeven!
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Komt idd vanzelf dat er meer tijd tussen zit, misschien kan je haar verder wijzen op het borstvoedingsforum.nl daar kan ze ook een boel steun en antwoorden op haar vragen vinden.
     
  5. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Borstvoeding gaat volgens verzoek... Dus het is verstandig om er gewoon aan toe te geven! De tijden veranderen idd vanzelf en ze laat er vanzelf meer tijd tussen!
     
  6. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hulp vragen van een lactatiekundige als het aanhappen telkens niet goed gebeurt.
     
  7. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik voedde 10 a 12 keer per dag in het begin.... dus ook elke 2 uur zo ongeveer en soms nog vaker... clusteren...
     
  8. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Als hij wel goed aanhapt maar snel weer om voeding vraag krijgt hij misschien teveel (waterige) voormelk binnen, waardoor hij snel weer honger heeft. Je vriendin zou eens kunnen proberen om eerst een paar cc af te kolven totdat de melk er wat minder waterig uitziet, en dan haar kindje verder laten drinken. Wellicht is hij dan meer verzadigd en heeft hij minder snel weer honger.

    Ik geef zelf nu nog steeds volledige borstvoeding en kan me het intensieve voedingsschema van de eerste weken nog goed herinneren. En zoals anderen ook al zeiden komt er vanzelf meer ruimte tussen de voedingen. Hou vol meid!

    Groetjes, Wendy
     
  9. essepes

    essepes Actief lid

    18 aug 2006
    198
    0
    0
    Mijn zoontje is inmiddels 7 maanden, en de eerste 6 maanden (!) kwam hij om de 2 á 2,5 uur. Ik kan geen ander advies geven dan toch toe te geven. Ook mijn zoontje was al een hele vent bij zijn geboorte, 8 pond. Dus daar heeft het denk ik niet zoveel mee te maken.

    En als het aanhappen niet goed gaat inderdaad even contact opnemen met een LK want misschien als daar wat aan gedaan wordt dat de rest ook beter gaat.
     
  10. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ik sluit me aan bij de andere meiden, gewoon aanleggen. Als je borstvoeding op de klok gaat geven heb je kans dat de melk snel terugloopt. Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod en juist door op verzoek te voeden stemt dit zich op elkaar af.
     
  11. Mey

    Mey Actief lid

    9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Ik vind het persoonlijk een beetje ver gaan om bij zo'n ukkie al te zeggen dat hij/zij best op de reserves kan teren omdat hij moet wachten op een voeding. Als ik haar was zou ik hulp vragen bij het aanleggen en vasthappen. Als dat goed gaat is denk ik het hele probleem opgelost.
    Persoonlijk ben ik van mening dat een kindje vraagt wat hij nodig heeft. Zeker op zo'n erg jonge leeftijd. Het startgewicht zegt niet zo heel veel over wat hij nu nodig heeft. Óf hulp vragen bij het aanleggen/vasthappen óf toegeven aan zijn vraag maar niet laten wachten op zijn eten omdat het je niet uitkomt. Dat kun je bij zo'n ukkie niet maken (vind ik).
     
  12. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    In het begin zijn 10-12 voedingen normaal. Dus het beste is om daar wel gewoon op in te gaan. het is echt het beste om gewoon te voeden als je kindje honger heeft. Het wordt vanzelf minder, bij de een sneller dan bij de andere.

    Als het aanhappen een probleem is dan zou ik wel contact opnemen met een vrijwilliger van VBN of LLL, of een lactatiekundige. Op www.borstvoedingsforum.nl kun je de adressen vinden. Dat is sowieso een heerlijk forum voor bv!
     
  13. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik sluit me aan bij de rest!

    Het maagje is nog zo klein dat het nog niet zoveel voeding kan verwerken. en misschien is haar kindje sneller op minder vaak voedden door zijn gewicht, maar voedden op verzoek werrkt nou eenmaal zo!

    Ik voedde in het begin ook om de 2uur (12 voedingen) en soms nog vaker. het is inderdaad loodzwaar, maar gaat vanzelf beter. Nu komt dano overdag stipt om de 3 uur en snachts laat hij ons 6 uur slapen. (7 voedingen p/d/)

    die tip van eerst melk afkloven werkt indd, dit is ook goed om krampjes te verminderen/voorkomen.
     
  14. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga vanavond nog bij haar langs en zal jullie reacties even voor haar uitprinten, dan kan ze ze zelf lezen.
     

Deel Deze Pagina