Vraag over connectie kinderen uit dezelfde ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sharonmenzo, 15 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharonmenzo

    Sharonmenzo Actief lid

    10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Hallo allemaal!

    Dit is misschien een hele vreemde vraag, maar onze zoon en dochter zijn 3 jaar na elkaar geboren via icsi. Ze zijn wel allebei uit dezelfde poging. Is dit een tweeling? Of hebben onze kinderen dezelfde broer/zus connectie wat andere ook hebben? Ik heb vaak het idee dat ze wel heel erg op elkaar ingespeeld zijn, maar dit hebben “gewone” broers en zussen waarschijnlijk ook vaker.... Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/reacties, alvast bedankt! Groetje Sharon
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Een tweeeiige tweeling is genetisch gezien hetzelfde als een gewone broer en zus. Alleen eeneiig is genetisch anders verbonden.

    Ik snap dat je het een tweeling zou noemen qua gevoel (vanwege dezelfde "oogst") maar ze hebben natuurlijk niet tegelijk in je buik gezeten. Qua gevoel valt voor zowel wel als geen tweeling wat te zeggen.

    Maar genetisch is het gewoon broer en zus ;)
     
    Fennec vindt dit leuk.
  3. Brunette

    Brunette Bekend lid

    22 aug 2008
    666
    256
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Wat fijn dat ze zo goed zijn met elkaar! Het is geen tweeling, maar 'gewoon' broer en zus. Ik heb een jongen-meisje tweeling, genetisch gezien zijn dat ook gewoon broer en zus. Toch zijn ze tweeling, omdat ze tegelijk in mijn buik hebben gezeten en omdat ze dus ook even oud zijn. Ik heb ook een dochter die twee jaar jonger is dan de tweeling. Hier thuis zeggen we wel eens dat mijn zoon en jongste dochter eigenlijk de tweeling zijn, die twee lijken ondanks dat ze twee jaar schelen qua uiterlijk echt het meeste op elkaar. En qua karakter al helemaal!
     

Deel Deze Pagina