Vraag over ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Snoepperzikje, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Goedemorgen,

    ik ben vorige maand met ovulatietesten begonnen. Ik heb er dus niet bijster veel verstand van. Ik vroeg me dus het volgende af: vorige maand ben ik op dag 10 begonnen (zoals bijsluiter aangaf) en ik heb tot dag 18 alleen hele lichte penstreepjes gehad. Op dag 18 was het een duidelijke, maar lichte streep in de ochtend en in de avond had ik een knaller. Nu ben ik gisteren (dag 12) begonnen, maar had ik dezelfde strepen als op dag 18 in de ochtend. Vanochtend weer (niet met ochtendurine). Verschillen ovulatietesten van cyclus tot cyclus? Dus dat je kan beginnen met een penstreep, maar ook een normale streep? Ik gebruik de testen van de Action en ik heb mijn vorige cyclus meerdere verpakkingen gebruikt.

    Groetjes! :)

    Edit: voor de duidelijkheid; de strepen zijn dus niet super licht, maar net niet donker genoeg om positief te zijn.
     
  2. mimi87

    mimi87 Actief lid

    16 mrt 2011
    455
    281
    63
    Hi, bij mij in ieder geval wel! Die van de Kruidvat worden bij mij wel redelijk donker, maar niet zo donker als de ovulatietesten van het zkh (zit in iui traject). En die van clearblue ook niet, maar geven dan wel een indicatie af. Inmiddels een ervaren deskundige. Die van de action had ik altijd wel een streep, zelfs na ovulatie nog! Ik ken mijn eigen lichaam heel goed, dus weet vaak wel wanneer mijn ei komt. Ovulatietest is voor mij alleen een bevestiging. Heb je geen foto’s gemaakt?
     
  3. MaybeThisYear

    MaybeThisYear Actief lid

    20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw

    Hoi

    LH schommelt vaak een beetje dus de ene cyclus heb ik alleen maar super lichte streepjes en 1 knaller en soms heb ik allemaal donkere streepjes, dan weer lichte en dan ineens een knaller..Is op zich niks mis mee, is normaal t doet niet elke maand exact hetzelfde. Heb je foto's van je testjes?
     
  4. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Ik heb niet elke maand last van de eisprong of heel veel doorzichtige afscheiding, dus ik heb het niet altijd door. Ik zit verder niet in trajecten o.i.d., dus dat zou mijn resultaten niet beïnvloeden.

    Bovenste is van afgelopen cyclus en onder van nu. Op de foto lijken de streepjes van de onderste wel iets lichter dan in het echt.
     
  5. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Ik had afgelopen maand ruim voor de eisprong amper streepjes, na de eisprong ook. Nu is dat (nog) niet zo. Ik heb wel een regelmatige cyclus. Ik heb in mijn vorige reactie foto’s toegevoegd.
     
  6. mimi87

    mimi87 Actief lid

    16 mrt 2011
    455
    281
    63
    Zoals ik het kan zien heb je je piek op 7 november gehad en 30 nov in de middag, ik vermoed dat je nu een kortere cyclus hebt. Ik heb nog wel een foto van mijn ovulatietest van 23 nov en die was redelijk donker. Smiddags test gedaan en die was toen positief. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik met de action testen wel positief testte, alleen kwamen mijn testen er nooit zo donker uit te zien en had wel degelijk een ovulatie.
     
  7. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Die test van 30 november in de middag was niet zo paars als wat ie nu is en is niet te vergelijken met wat ik 7 november had.. Maakt het wel lastig. De strepen zijn na vanochtend hetzelfde gebleven. Als ik de eisprong al gehad heb, zal ik een deze dagen misschien wel een afbouw zien.
     
  8. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Zo net een enorme steek gehad en de testen lopen langzaam af, dus misschien waren de strepen nu niet zo ‘intens’ of heb ik het net gemist.
     
  9. mimi87

    mimi87 Actief lid

    16 mrt 2011
    455
    281
    63
    Zoals je het nu omschrijft lijkt het op ovulatiepijn! Dan springt je eitje waarschijnlijk binnen 24 tot 48 uur. Mijn testen van de Kruidvat werden ook echt niet knal als de controlestreep, maar de testen van het zkh sprongen er dan weer uit!
     
  10. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Dat denk ik, het was echt even een scherpe kramp. Ik ben vandaag door blijven testen, maar het lijkt wel alsof ze lichter worden.
     
  11. mimi87

    mimi87 Actief lid

    16 mrt 2011
    455
    281
    63
    Nou dan flink even klussen ;)
     
  12. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Haha dat hebben we gedaan. De testen zijn nu super licht, de strepen zijn nog amper te zien.
     
  13. mimi87

    mimi87 Actief lid

    16 mrt 2011
    455
    281
    63
    Nou hopen dat je over 2 weken een mooie test in handen hebt! Had je trouwens wel een menstruatie gehad na je piek op 30 nov?
     
  14. Snoepperzikje

    Snoepperzikje Actief lid

    19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Ja, ik werd van 19 tot 23 oktober ineens ongesteld. Wel anders dan normaal, zonder stolsels, het was roze en veel minder hevig. Ik had bij mijn eerste ovutest deze cyclus toch nog maar een zwangerschapstest gedaan, omdat de test wel hee duidelijk was, maar was negatief.
     

Deel Deze Pagina